سومین یادواره شهیدان جهانی و حریری

مریم ترسول،باقری- سومین یادواره شهیدان «جواد جهانی» و «حسین حریری» و یادبود شهدای مدافع حرم، شب گذشته در تالار صبای صدا و سیمای مشهد برگزار و در این مراسم از خانواده های 20 تن از شهدای مدافع حرم تجلیل شد. به گزارش خراسان رضوی، «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد از جمله مهمانان این یادواره بود که پشت تریبون قرار گرفت و به خانواده های شهدا خیر مقدم گفت. سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر «ناصر رفیعی» در این مراسم گفت: در دین ما چهار حرمت است که نباید شکسته شود، حرمت پیغمبر(ص)، آل پیغمبر، قرآن و کعبه که اگر داعش بر سوریه حاکم می‌شد، همه این حرمت ها شکسته می شد، اما شهدای مدافع حرم اجازه این حرمت شکنی را ندادند. وی بر لزوم حفظ حرمت خانواده شهدا در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: الان در دولت بد حجابی می شود، در فرودگاه، بیمارستان و هواپیما بدحجابی می شود، هیچ جای دنیا این قدر قانون کشور باز نیست. این ها و اختلاس و بی دینی، خانواده شهدا را ناراحت می کند و اشک آن ها را جاری می سازد. در این یادواره علاوه بر خانواده های شهیدان جواد جهانی و حسین حریری، از خانواده های شهیدان مدافع حرم سید قاسم علیزاده، علی اکبر زوار، مهدی جودی ثانی، علیرضا توسلی، رضا بخشی، محمدرضا خاوری، سید علی عالمی، حسین فدایی، محمد وطنی، امیر قبادی،حامد بافنده و محمود قلندری، تجلیل شد. رونمایی از کتاب هایی درباره شهیدان جهانی و حریری نیز بخشی از این مراسم بود.  
گرامی داشت سومین سالروز شهادت شهید مدافع حرم "جواد جهانی "در گلبهار
مراسم  گرامی داشت سومین سالروز شهادت شهید مدافع حرم "جواد جهانی"  با حضور مسئولان اجرایی، خانواده معظم شهید و اقشار مختلف مردم در مسجد امام خمینی (ره )شهر جدید گلبهار به همت شهرداری و شورای اسلامی  شهر گلبهاربرگزار شد.
برگزاری مجالس  گرامی داشت برای شهدا حداقل وظیفه ما در قبال شهداست
شهردار گلبهارهدف از برگزاری  آیین گرامی داشت را زنده نگه داشتن نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت مطرح کرد و گفت: امنیت و آسایش و اقتدار امروز حاکم بر جامعه مدیون ایثار و رشادت شهدای عزیز است زیرا که این شهدای مظلومانه شهید شدند تا امروز ما سرفراز باشیم. سید ابوالفضل فاضلی حق پناه افزود: برگزاری یادبود و گرامی داشت برای شهدا حداقل وظیفه ما در قبال شهداست تا ضمن گذاشتن مرهمی بر دل خانواده شهدا به نوعی در جهت تکریم و پاسداری خون شهدا و زنده نگه داشتن نام آن ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.