علیرضا بیرانوند نامزد مرد سال آسیا شد

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس نامزد مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۹ شد. به گزارش ایسنا و به نقل از AFC، در آستانه پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ نامزد نهایی مرد سال قاره کهن را در این سال اعلام کرد که نام علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در آن دیده می‌شود. تومواکی ماکینو دفاع باتجربه ژاپنی و عضو تیم اوراوا ردز  و اکرم عفیف قطری که در تیم السد بازی می‌کند دو رقیب بیرانوند برای رسیدن به این مهم هستند. علیرضا بیرانوند به خاطر مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی و همچنین بازی مقابل عمان در جام ملت‌ها معروف است که موفق شد ایران را به نیمه نهایی برساند.او برای تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس مهره قابل اتکایی محسوب می‌شود و خارج از زمین نیز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی تاثیر بالایی داشته است.
۳ نامزد نهایی مرد سال آسیا
مراسم برترین‌های فوتبال آسیا دو دسامبر در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.در بخش برترین بازیکنان زن سال نیز لی یینگ از چین در کنار ساکی کوماگای ژاپنی و آشالاتا دوی هندی ۳ نامزد نهایی برترین بازیکن زن سال قاره کهن هستند.
۳ نامزد بهترین لژیونر سال آسیا


همچنین نام سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت نیز در بخش برترین لژیونرهای سال فوتبال آسیا دیده می‌شود.او باید با سون هیونگ مین و ماکوتو‌هاسبه برای دریافت عنوان بهترین لژیونر سال فوتبال آسیا رقابت کند.
فصل جدایی بیرانوند از پرسپولیس فرا رسید؟
لازم به ذکر است، تیم پنجم لیگ برتر فوتبال پرتغال، به طور جدی خواهان جذب دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی شده است. 
به گزارش ایسنا، پس از درخشش علیرضا بیرانوند طی سال‌های اخیر، حالا دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس زیر نظر باشگاه‌های اروپایی قرار گرفته و پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که باشگاه ویتوریا گیمارش پرتغال به طور جدی، خواهان جذب او شده‌ است.
طبق قراداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس، این بازیکن برای جدایی از این باشگاه باید مبلغ ٧٠٠ هزار دلار پرداخت کند و از قرار معلوم باشگاه پرتغالی حاضر به پرداخت مبلغ رضایت نامه دروازه‌بان پرسپولیس است.طبق برنامه قرار است نمایندگان باشگاه ویتوریا گیمارش شنبه به تهران بیایند تا مذاکرات نهایی را با مدیران باشگاه پرسپولیس انجام دهند.
بر همین اساس اگر توافق نهایی میان طرفین صورت گیرد، علیرضا بیرانوند در فصل نقل و انتقالات زمستانی ایران را ترک خواهد کرد تا در لیگ پرتغال بازی کند.
‌تیم فوتبال ویتوریا گیمارش، در حال حاضر با ١۶ امتیاز از ١١ بازی‌، در رده پنجم لیگ برتر پرتغال قرار دارد.