سلطان فراري فولاد آب شد

يک عضو هيات رئيسه مجلس از بازداشت يکي از متهمين بزرگ مفاسد اقتصادي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و برگرداندن او به کشور خبر داد. احمد اميرآبادي فراهاني در توئيتر نوشت: «شنيده شده يکي از متهمين بزرگ مفاسد اقتصادي که پس از چپاول اموال ملت به خارج از کشور گريخته بود، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) به کشور برگردانده شده، قطعا بعداز خبر دستگيري روح‌ا... زم اين خبر نيز براي مردم اميدآفرين و براي مفسدين نگران‌کننده است.» وي در پايان مطلب خود نوشت: «اگر سپاه نبود کشور نبود.»
دانيال‌زاده کجاست؟
رسول دانيال‌زاده مشهور به «سلطان فولاد» که از کشور فرار کرده بود دستگير و به کشور بازگردانده شد. فارس نوشت؛ اواخر آذر ماه و اوايل دي ماه سال 95 بود که خبر دستگيري يک ابر بدهکار بر سر زبان‌ها افتاد. در ابتدا نام اين فرد «ر. د» مطرح شده بود، اما با کمي بررسي دقيق‌تر مشخص شد نام دقيق وي رسول دانيال‌زاده است. با گذشت مدت اندکي از زمان رسيدگي به اين پرونده مسئولان دستگاه قضايي بازداشت اين فرد را تاييد کرده و سخنگوي دستگاه قضا نيز عنوان کرد بررسي پرونده وي آغاز شده است. در همين راستا مشخص شد که دانيال‌زاده در پرونده خود بدهي کلان بانکي را دارد که برخي رقم آن را بيش از 2600 ميليارد تومان برآورد کرده بودند. پس از آن محسني اژه‌اي سخنگوي وقت دستگاه قضايي کشور در نشستي خبري و در تاريخ 4 بهمن همان سال در خصوص دستگيري رسول دانيال‌زاده و اتهاماتش و ادعا‌هاي برخي نمايندگان مجلس مبني بر ارتباط وي با حسين فريدون گفت: من شخصاً موافق بوده و هستم که برخي متهمين به صورت علني محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وي و جزئيات دادگاه باشند. اژه‌اي افزود: چرا وقتي سارقي که چند سابقه دارد نبايد چهره او را نشان دهيم و يا فردي که چند هزار ميليارد تومان بدهي دارد چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود، ولي ما براساس قانون موظف به انجام اين کار نيستيم و خود را تابع قانون مي‌دانيم. اژه‌اي در همين راستا اظهارداشت: شخصي که شما نام برديد دستگير شده و تحقيقات از وي در مرحله انجام است ضمن اينکه ارتباط وي با حسين فريدون هم کاملاً مشهود است، ولي هم‌اکنون نحوه اين ارتباط و اقدامات آنها مشخص نيست و بايد منتظر نتيجه تحقيقات اين پرونده باشيم. پس از بازداشت دانيال‌زاده و آغاز رسيدگي به پرونده وي و پس از گذشت قريب به 4 ماه از دستگيري وي و برگزاري جلسات بازپرسي و تحقيق مشخص شده است يکي از متهمان کلان اين پرونده قضايي که در چرخه فساد نقش ايفا مي‌کرده به خارج از کشور گريخت. فرار دانيال‌زاده به بهانه درمان در ابتداي مهرماه امسال بود که خبر‌هايي درخصوص فراري شدن رسول دانيال‌زاده از کشور گوش به گوش مي‌شد. بررسي‌ها حکايت از آن داشت دانيال‌زاده که با قيد وثيقه از زندان آزاد شده است به بهانه درمان بيماري‌اش از کشور خارج شده و بعد از گذشت بيش از سه ماه به کشور باز نگشته است. همين امر فرار رسول دانيال‌زاده را قطعي کرده و باعث شد موضوع فرار وي صحت پيدا کند.
بازداشت سلطان فولاد


حالا پس از گذشت يک ماه از علني شدن موضوع فرار دانيال‌زاده اخباري به گوش مي‌رسد که اين فرد در يکي از کشور‌ها شناسايي شده و پس از دستگيري به ايران بازگردانده شده است.