معاون حقوقی رئیس جمهور: قوه قضائیه باید راسا در مورد عناوین مجرمانه اقدام کند

معاون حقوقی رئیس جمهوری تاکید کرد: در جایی که عنوان مجرمانه در خصوص اموال دولتی وجود دارد قوه قضاییه راسا باید اقدام کند.
لعیا جنیدی درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص مساله فساد میلیاردی گفت: این امری نیست که برای کسی مکتوم باشد؛ دو میلیارد دلار است و همه هم می‌دانند. صدبار هم در همه سخنرانی‌ها گفته شده و دادستان رسما باید چنین چیزی را شروع کند.
وی ادامه داد: مقرر شده دستگاه‌های اجرایی ذیربط جزئیات را اعلام کنند. من اگر چیزی را اعلام کنم که حتی یک کلمه‌اش با جزئیات موجود در دستگاه‌هایی همچون وزارت نفت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تطبیق نکند از نظر حقوقی درست نیست. دولت پیگیری‌های لازم را انجام داده اما موردی که جنبه کیفری دارد باید راسا ازسوی قوه قضائیه اقدام شود چرا که در زمان خودش اقدامات و اعلامات لازم انجام شده است.
جنیدی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا دولت معتقد است کل بدهی‌های بابک زنجانی وصول شده، گفت: اعتقاد دولت و دستگاه‌های ذیربط به هیچ وجه این نیست.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که شاکی این پرونده کیست، گفت: تا جایی که می‌دانم دولت مطابق مصوبه شورای عالی امنیت اقدام کرده است. من باید از دستگاه‌های مرتبط بپرسم شکواییه‌ها در چه چهارچوبی رفته است. جزئیات را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهیم. باز هم می‌گویم در جایی که عنوان مجرمانه در خصوص اموال دولتی وجود دارد قوه قضائیه راسا باید اقدام کند.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی دولت اعلام کرد: 60 میلیون نفر مشمول احتمالی دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: زلزله‌زدگان خانه و اتاقی اجاره کنند و ما اجاره آنها را می‌پردازیم دکتر جهانگیری در بازدید از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی: وام معیشتی و کمک‌های بلاعوض به مردم آسیب دیده و زلزله‌زده پرداخت خواهد شد رشوه و اخاذی به پرونده استیضاح ترامپ اضافه شد مقتدی صدر: تظاهر کنندگان شبح دخالت آمریکا را از عراق دور کنند 100 کشته و زخمی حاصل تجاوزات دو روزه صهیونیست ها به غزه دستگیری تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به جرم رشوه‌های کلان معاون حقوقی رئیس جمهور: قوه قضائیه باید راسا در مورد عناوین مجرمانه اقدام کند وزیر نیرو: 7500 کیلومتر رودخانه در اولویت لایروبی و آزادسازی است تحلیل سیاسی هفته قدردانی دفتر رئیس‌جمهور از استقبال پرشور مردم استان‌های یزد و کرمان از کاروان دولت تدبیر و امید در جلسه هیات وزیران انجام شد؛ موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای آبگیری سد نرماب گلستان