روحانی:بگذاریم احراز صلاحیت در اختیار مردم باشد

رئیس جمهور در ادامه اظهارات جنجالی اخیر به دفاع از برجام پرداخت  
جزئیاتی از  مذاکرات در نیویورک مطرح و نقدهایی را  درباره احراز صلاحیت ها در انتخابات بیان کرد

 
رئیس جمهور با اشاره به این که همچنان با دنیا در حال مذاکره هستیم و پیشنهادهایی از سوی آن ها ارائه شده که هنوز آن ها را نپذیرفته‌ام، گفت: تقریباً در اصول به توافق رسیده ایم، اما در زمینه شیوه اجرا اختلاف وجود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین روحانی که به استان کرمان سفر کرده، در جلسه شورای اداری این استان تأکید کرد: ناامید کردن مردم، تخریب و آبروی یک نفر را بردن بسیار آسان است، اما چه کسی می‌تواند این آبرویی را که رسانه‌ای، فردی یا تریبونی از یک نفر یا یک جمع برده، بازگرداند؟ وی افزود: این که در میان مردم تزلزل فکر و تشویش اذهان ایجاد کنیم و مردم را درباره آینده نگران کنیم، هرگز کار درستی نیست؛ این که بخواهیم به مردم بگوییم راهی که شما انتخاب کردید، درست نبوده و راهی که ما می‌گوییم درست است، به معنای استکبار است و از این استکبار بالاتر وجود ندارد.
تمام طرح هایی که اکنون در کشور افتتاح می شود، به خاطر برجام بوده است


رئیس جمهور ادامه داد: بارها در جلسات دولت به وزیران گفته‌ام که از تهمت‌ها و حرف‌های ناصحیحی که زده می‌شود، ناراحت نباشید و با انگیزه کار خود را ادامه دهید. روحانی افزود: اگر هدف از کارها رضایت خداوند باشد، نباید از حرف‌ها و تهمت‌ها ترس داشته باشیم چرا که ما این بار سنگین را به دوش گرفته‌ایم و با اتکا به خداوند از هیچ تزلزلی واهمه نداریم.  روحانی همچنین با بیان این که تلاش شبانه‌روزی من این بود که برجام نشکند و این در حالی بود که برخی برایشان اهمیت نداشت که این توافق از بین برود، ادامه داد: براساس گزارش مسئولان و کارآفرینان تمام طرح‌هایی که اکنون در کشور افتتاح می‌شود، به خاطر گشایش برجام و تسریع در تکمیل آن ها بوده است. روحانی با اشاره به این که همچنان با دنیا در حال مذاکره هستیم و پیشنهادهایی از سوی آن ها ارائه شده که هنوز آن ها را نپذیرفته‌ام، گفت: تقریباً در اصول به توافق رسیده ایم، اما در زمینه شیوه اجرا اختلاف وجود دارد.
شاید اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا بود، کار تمام می شد
به گزارش ایسنا، روحانی همچنین افزود: در نیویورک پیشنهادهای نسبتا خوبی داده شد و می توانستم تصمیم بگیرم که تحریم را بشکنیم و شرایط طوری بود که باید به رئیس جمهور آمریکا اعتماد می‌کردیم که کار بسیار سختی بود، شاید اگر رئیس جمهور دیگری در آمریکا بود این کار تا اول مهر ماه انجام و تمام می شد.
رئیس جمهور با اشاره به این که در ماه‌های آینده که نزدیک به انتخابات می‌شویم، به طور معمول به خاطر رقابت‌های سیاسی، برخی لحن‌ها تند می‌شود، گفت: نباید اجازه دهیم، شیاطین بتوانند با استفاده از این فرصت میان ما تفرقه، اشکال و فاصله ایجاد کنند.  روحانی تأکید کرد: بگذارید همه کاندیداها آزاد باشند و بتوانند حضور پیدا کنند و اجازه دهیم مردم آن چه را صلاح می‌دانند، انتخاب کنند. رئیس جمهور افزود: برخی می‌گویند، ما باید صلاحیت افراد را احراز کنیم و تشخیص دهیم چه کسی به درد می‌خورد، اما بگذاریم احراز صلاحیت در اختیار مردم باشد. روحانی با اشاره به این که باید قدری انتخاب را به دست مردم بدهیم،  گفت: مردم ما فهیم، رشید، فداکار، انقلابی و علاقه مند به کشور خود هستند و خادمین را برای پذیرش مسئولیت‌ها انتخاب می‌کنند.