حمایت از چهره‌های اصولگرا در انتخابات پیش‌رو تکرار نمی‌شود

یک عضو حزب مردم سالاری گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از چهره‌های اصولگرای معتدل در انتخابات پیش رو تکرار نمی‌شود.
داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با چالش‌های پیش‌روی جریان اصلاحات برای بستن لیست انتخاباتی اظهار کرد: موضوع تایید صلاحیت‌ها یکی از عمده چالش‌ها برای جریان اصلاحات است؛ چرا که این موضوع باعث شده نتوانند مدیریت درستی در ارتباط با موضوع انتخابات داشته باشند. اصلاح‌طلبان همواره منتظر بودند که کاندیداهایشان تایید شوند و بعد در فرصت کمی که دارند فعالیت انتخاباتی کنند.
وی معتقد است: رقیب اصولگرا، یک سال جلوتر از اصلاح‌طلبان برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند و دغدغه رد صلاحیت ندارد.
این فعال سیاسی گفت: در انتخابات دوره دهم مجلس که در سال 1394 برگزار شد اصلاح‌طلبان با وجود رد صلاحیت شدن کاندیداهایشان برای دفاع از منافع ملی با اصولگرایان معتدل ائتلاف کردند تا مانع حضور اصولگرایان تندرو شوند. هدفشان این بود که جلوی ورود افراطیون به مجلس را بگیرند.


قنبری افزود: امروز از صحبت‌های افراد موثر جریان اصلاحات مشخص است در کل به حمایت از چهره‌هایی می‌پردازند که هویت مشخصی دارند. امسال اصلاح‌طلبان به هر قیمتی به حمایت از یک لیست خاص انتخاباتی نمی‌پردازند. آن‌ها اعلام کردند ضمن حضور در انتخابات در جاهایی که کاندیدا ندارند کاندیدای ائتلافی معرفی نمی‌کنند و لیست ائتلافی نمی‌دهند.
این عضو حزب مردم‌سالاری در پایان گفت: هدف این است که هویت اصلاح‌طلبی محفوظ بماند. مردم امید بستند با این تحولات حرکت رو به جلو ایجاد کنند و مشکلات را از طریق حاکمیت این تفکر برطرف کنند. اتفاقاتی که در مجلس دهم افتاد و اصلاح‌طلبان به حمایت چهره‌های اصولگرای معتدل پرداختند در انتخابات پیش رو تکرار نمی‌شود.