ترور برای فرار تل آویو از کمای سیاسی

گروه بین‌الملل: اسرائیل برای فرار از کمای سیاسی نیازمند یک اقدام تهاجمی است؛ برهمین اساس سیاست ترور عملیاتی شد. فرزند رهبر سیاسی و فرمانده شاخه نظامی گروه جهاد اسلامی در حمله نیروی هوایی اسرائیل به خانه‌های مسکونی آنان کشته شدند. همزمان، از داخل نوار غزه به سوی سرزمین اشغالی راکت پرتاب شده است. در حمله اسرائیل ، «بهاء ابو العطا» فرمانده برجسته گردان‌های القدس، وی و همسرش به شهادت رسیده و چهار فرزند آن دو نیز زخمی شدند. گردان‌های القدس از شهادت ابوالعطا ۴۲ ساله و همسرش طی عملیات بزدلانه ترور در محله الشجاعیه در شرق غزه خبر داد و اعلام کرد، نظامیان و یگان‌های این گردان‌ها در حالت آماده‌باش حداکثری، آمادگی بالا و بسیج عمومی قرار دارند.
گردان‌های القدس اعلام کرد، پاسخ به این جنایت محدودیتی نخواهد داشت و در حد و اندازه جنایتی خواهد بود که دشمن صهیونیستی مرتکب شده و این رژیم باید نتیجه این تجاوز را تحمل کند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، تصمیم به شهادت رساندن ابوالعطا پس از آن گرفته شد که در جریان سخنرانی نخست وزیر این رژیم پیش از انتخابات پارلمانی، منطقه شهرک نشین اشدود مورد هدف قرار گرفت.
ترور در دمشق
جنبش جهاد اسلامی از هدف گرفتن منزل عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق، پایتخت سوریه و شهادت یکی از فرزندانش خبر داد. سانا نیز زخمی شدن ۱۰ تن در این حمله را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد، دشمن اسرائیلی بامداد  روز سه‌شنبه منزل اکرم العجوری رهبر جنبش جهاد اسلامی را هدف گرفت که منجر به شهادت پسرش، معاذ و فرد دیگری به نام عبدالله یوسف حسن و زخمی شدن بتول دختر معاذ و ۹ تن دیگر شد.


سانا اشاره کرد، رژیم صهیونیستی با سه موشک منطقه المزه را هدف گرفت که یکی در آسمان داریا سقوط و دو موشک دیگر به منزل این رهبر جهاد اسلامی در مزه دمشق برخورد کرد.
سایت العهد لبنان نیز به نقل از جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد، منزل اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق هدف گرفته شد که طی آن یکی از فرزندانش به شهادت رسید. جهاد اسلامی اعلام کرد، این جنایت‌های تروریستی همان تجاوز و اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است و دشمن باید کاملا مسؤولیت آن را برعهده بگیرد. در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: گردان‌های القدس و مقاومت قهرمان با قدرت و شجاعت به دفاع از عزت ملت فلسطین در راستای پایبندی به وظایف شرعی، ملی، قانونی و اخلاقی خود ادامه می‌دهند.
جهاد اسلامی در بیانیه خود آورده است، دشمن با جنایتی خیانتکارانه همه حد و مرزها و به طور علنی اصول را زیر پا گذاشته است. دشمن می‌خواهد بحران خود و دولتش را به سمت اعلام جنگ علیه ملت و مقاومت فلسطین سوق دهد.
در انتظار موج ترور
در این راستا رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، ارتش اشغالگر عملیات ترور یک فرمانده مقاومت فلسطین را طی شب گذشته در شهر دمشق اجرا کرد. «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد، به دنبال تنش و جنگ نیست اما برای تمام سناریوها آماده است. وی خاطرنشان کرد، تصمیم ترور بهاء ابو العطا از رهبران جنبش جهاد اسلامی به اجماع در نشست کابینه امنیتی و ۱۰ روز پیش گرفته شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت،‌ دور جدید درگیری بین اسرائیل و غزه احتمالا زمان بر باشد. شهرک نشینان باید به دستورات جبهه داخلی گوش کنند چون مساله زمان بر خواهد بود. آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از این جلسه اعلام کرد: اگر ناگزیر شویم وارد مرحله ترورها خواهیم شد. رئیس ستاد ارتش اظهار کرد، آماده تنش هوایی،‌ زمینی و دریایی هستیم.
به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به طور همزمان هم یکی از فرماندهان گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد و هم عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق را هدف قرار داده  به این ترتیب رژیم صهیونیستی برای فرار رو به جلو در مواجهه با بحران سیاسی و تشکیل دولت سیاست ترور را 
در پیش گرفته است.