باران موشک بر سر اسرائیل یک میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها گریختند

سرویس خارجی-رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته در یک بن‌بست سیاسی و انتخاباتی قرار گرفته است. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم نیز در آستانه محاکمه و بازداشت به دلیل فساد اقتصادی به سر می‌برد، راهکار رژیم صهیونیستی در این شرایط همواره ایجاد یک بحران با هدف انحراف افکار عمومی از مسائل داخلی بوده است. چند روز پیش نتانیاهو، نفتالی بنت را به عنوان وزیر جنگ انتخاب کرد. پس از این انتخاب، ماجراجویی در غزه شروع شد و همانند ادوار گذشته نتانیاهو برای افزایش محبوبیت خود در بین افراطی‌ها اقدام به یک ماجراجویی دیگر کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز منزل «بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «الشجاعیه» غزه را هدف گرفتند. بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در این حمله، ابوالعطا و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند وی نیز به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. مراسم تشییع پیکر شهید ابوالعطا، دیروز در مرکز غزه برگزار شد.
دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرده، ترور ابوالعطا پس از موافقت کابینه و شخص «بنیامین نتانیاهو» انجام شد. «بنیامین نتانیاهو» در توجیه این حمله تروریستی گفته این «فرمانده فلسطینی مانند یک بمب ساعتی بود.» این تهاجم ساعت 4 بامداد و از طریق شلیک موشک از یک جنگنده انجام شد تا فرمانده بخش شمالی نوار غزه بدین شکل ترور شود. در ترور دوم که همزمان با ترور اول انجام شد، منزل «اکرم العجوری» از سران جنبش حماس در محله «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره نوشته، این حمله به شهادت «معاذ العجوری» پسر اکرم و شخصی دیگر به نام «عبدالله یوسف حسن» منجر شد. اکرم العجوری نیز به همراه نوه خود (دختر معاذ) و 9 نفر دیگر مجروح شد و رژیم صهیونیستی در حذف او ناکام ماند.
چرا ابواعطا؟
طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، یکی از علل ترور ابوالعطا، فعالیت او در حوزه موشکی بوده است. اخیرا روزنامه جروزالم پست در گزارشی، ابوالعطا را در کنار دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرمانده نیروی قدس سپاه ایران از خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای این رژیم نام برده و گفته بود که «او در برنامه‌ریزی برای حملات به اسرائیل و نظارت بر ساخت سلاح و بهبود توان شلیک موشک‌های دوربرد مشارکت داشت و سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل او را عامل تشدید اوضاع قلمداد کرده است». «آویو کوخاوی»، رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفته، «ابوالعطا» بزرگترین فرمانده جهاد اسلامی در نوار غزه و مسئول بیشتر عملیات‌ها بود. برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز ادعا کرده‌اند، «بهاء ابوالعطا» بر ساخت موشک دوربرد و دیگر سلاح‌ها نظارت می‌کرده است.


پایگاه صهیونیستی «واللا» نیز در این باره این طور موضع گرفته که، «ابو العطا با رویکرد مبارزه جویانه‌اش علیه اسرائیل باعث شد تا جایگاه جهاد اسلامی در نوار غزه هر چه بیشتر تقویت شود و این محبوبیت به حدی بود که حتی حماس نیز نمی‌توانست مانع فعالیت‌های او شود».
واکنش جهاد اسلامی
مقاومت فلسطین اما در پاسخ به این اقدام، بلافاصله بارانی از راکت به سمت فلسطین‌اشغالی به راه‌انداخت. جهاد اسلامی در ساعات نخست صبح سه‌شنبه حداقل 160 موشک به شهرک‌های صهیونیستی‌ و همچنین شهر تل‌آویو، شلیک کرد. فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به دنبال حملات جهاد، شهرهای جنوبی و تل‌آویو را تعطیل کرد. تعطیلی، شامل همه شهرک‌های شمالی مجاور غزه شده است. حرکت قطارها از‌اشدود (شمال) تا بئر السبع در شرق نوار غزه نیز متوقف و دانشگاه بن گوریون در
بئر السبع نیز تعطیل شد. جنبش حماس نیز تاکید کرده، این اقدام دشمن «بدون مجازات نخواهد ماند».
فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه
سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده در واکنش به این ترور، تل‌آویو، یافا و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را هدف قرار‌داده است. به دنبال این حملات، رژیم صهیونیستی نیز همه پناهگاه‌ها به عمق ۷۵ کیلومتر از مرز غزه را باز کرد. آژیر خطر در همه شهرک‌های شمالی مجاور نوار غزه و همچنین ریشون لتسیون، گِدِرا و‌اشدود و تل‌آویو به صدا در آمد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «آژیرهای هشدار در سراسر جنوب و مرکز (فلسطین‌اشغالی) به صدا درآمدند. یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه‌ها هستند و مدارس و مراکز شغلی تعطیل هستند».
وحشت در سرزمین‌های‌اشغالی
سخنگوی ارتش صهیونیستی با مشاهده پاسخ محکم مقاومت فلسطین ضمن اعتراف به انجام ترور فرمانده جهاد، اعلام کرد تل‌آویو قصدی برای بازگشت به رویکرد ترورها ندارد! رسانه‌های عبری زبان نیز اعلام کرده‌اند، تل‌آویو در پیامی که از طریق مصر برای گروه‌های فلسطینی غزه ارسال کرده تاکید داشته این اقدام موردی بوده و قصدی برای بازگشت به برنامه ترورها ندارد.
این در حالی است که گردان‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، بار دیگر رژیم‌اشغالگر اسرائیلی به سیاست ترور روی آورده است از این رو این رژیم مسئولیت کامل پیامد‌های این سیاست را باید بر عهده گیرد...گردان‌های مقاومت می‌توانند محاسبات دشمن صهیونیست را بر هم بریزند و قواعد جدید درگیری بر دشمن تحمیل کنند.» اروپایی‌ها نیز در واکنش به این وضع طبق روال معمول طرف صهیونیست را گرفته و از فلسطین به دلیل پاسخ به ترور صهیونیست‌ها به شدت انتقاد کردند!