چون با FATF همکاری نمی‌کنیم اختلاس می‌شود!

سرویس سیاسی- شایان‌ذکر است اگرچه کارگروه اقدام مالی (FATF) برای مقابله با پولشویی تأسیس شده است ولی بیشترین میزان اختلاس و پولشویی در جهان در همین کشورهایی رخ می‌دهد که جزو بنیان‌گذاران و مؤسسان اف‌ای‌تی‌اف هستند. کیهان پیش‌ازاین در گزارشی نوشت: «بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها و به نقل از منابع رسمی، بیش از ۹۰ درصد بانک‌های بزرگ اروپایی و همچنین کشور کانادا به‌طور سیستماتیک به پولشویی آلوده هستند و حتی کشور استونی، «بهشت پولشویی جهان» یا «پایتخت پولشویی جهان» لقب گرفته است.
بدشانسی روحانی ترامپ و بن‌سلمان بود!
روزنامه سازندگی بخش‌هایی از گفت‌وگوی حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران با سایت الف را منتشر کرد و به نقل از او نوشت: «آقای روحانی بدشانسی بزرگی آورد. آقای روحانی بزرگ‌ترین بدشانسی‌ای که آورد ظهور پدیده ترامپ بود. ‌ترامپ ضربه خیلی سنگینی به روند تحولات ایران داشت در مسیر درست حرکت می‌کرد آقای روحانی هم در مقابل با این فتنه‌های ترامپ و ازیک‌طرف هم در عربستان که یک‌دفعه یک جوان خام با سیاست‌های افراطی روی کار آمد دوره سختی را گذراند.
لازم به یادآوری است که رسانه‌های اصلاح‌طلب برای فرار از پاسخگویی در مورد مشکلات کشور و توجیه‌سازی افکار عمومی بارها دست به بهانه‌تراشی زده‌اند. از آمدن سیل و زلزله و هجوم ملخ‌ها تا روی کار آمدن ترامپ و بن‌سلمان. در مشکلات اقتصادی کشور، ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه مقصرند الا دولت تدبیر و امید!


نباید در این سطح در دولت، آدم‌های آلوده وارد کار شوند
مرعشی در گفت‌وگو با سازندگی با بیان اینکه «درمجموع روحانی را برای اداره کشور موفق می‌دانم» گفت: «هرچند که انتقاداتی به آقای روحانی و دولتش دارم مثلاً در زمینه پاکدستی و به‌کارگیری آدم‌های سالم انتظار بیشتری داشتم اصلاً نباید در این سطح در دولت‌های ما آدم‌های آلوده وارد کار شوند حالا چه آلودگی‌های اخلاقی و چه آلودگی‌های مالی.»
در مجلس نه می‌دانیم چه می‌خواهیم، نه می‌دانیم چه نمی‌خواهیم!
مصطفی کواکبیان نماینده فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس در مطلبی در روزنامه اعتماد درباره عملکرد چهارساله فراکسیون امید نوشت: «به برنامه‌ای که بر اساس آن ایده‌هایی برای مجلس دهم داشتیم، نرسیدیم که مجلس دهم یک ساختار حزبی ندارد. در مجلس دهم نه می‌دانیم چه می‌خواهیم و نه می‌دانیم چه نمی‌خواهیم.»
وی همچنین درباره عملکرد دولت نیز با بیان اینکه جز دولت احمدی‌نژاد بقیه در دست اصلاح‌طلبان بوده است تأکید کرد: «ما این دولت را روی کار آوردیم، درست است اما اینکه این دولت اصلاح‌طلب است، حتماً نادرست است. شبانه‌روز دویدم تا رئیسی رئیس‌جمهور نشود و روحانی به این مقام برسد... ما وعده رفع حصر نداده بودیم ما از شخصی حمایت کردیم که این وعده‌ها را داده بود... حمایت اولیه‌مان از روحانی، از سر ناچاری بود؛ چون گزینه دیگری نداشتیم. در ادامه هم انتقادات خود را داشتیم.»
گفتنی است در ماه‌های پایانی مجلس دهم انتقادات به عملکرد فراکسیون امید به‌خاطر ناکارآمدی افزایش یافته است. اصلاح‌طلبان از عملکرد فراکسیون خود ناراضی هستند. طیف موسوم به اصلاح‌طلب از سال 1392 به بعد هم قوه مجریه و هم بخش قابل‌توجهی از قوه مقننه و سپس شورای شهر تهران را در اختیار گرفت اما کارنامه آنها در همه این نهادها بسیار ضعیف است. به عقیده خود اصلاح‌طلب‌ها این جریان سیاسی بی‌برنامه است و عملکردی بسیار ضعیف داشته و برخی از اعضای این جریان به زدوبند مفاسد اقتصادی آلوده شده‌اند.
البته اگر بخواهیم تحلیل کامل‌تری در مورد افراد و عملکرد آنها در یک مجموعه داشته باشیم باید نگاهی انداخت به عقبه ایشان و راهی که برای رسیدن به کرسی‌های مجلس و شورای شهر طی کرده‌اند. یک سال پس از پیروزی لیست اصلاح‌طلبان در مجلس «الهه کولایی» عضو ارشد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از نحوه بستن لیست امید برای مجلس دهم پرده برانداخت و در گفت‌وگویی اعلام کرد: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تأثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.»
پس‌ازآن بود که مشخص شد غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب کارگزاران به داوطلبان حضور در لیست امید به آنان پیشنهاد می‌داده که 2 میلیارد تومان بپردازند تا بتوانند در لیست حضور داشته باشند.
وقتی نمایندگانی با چنین سازوکاری به مجلس ورود پیدا می‌کنند، خروجی طبیعی آن اظهارات روز گذشته کوابیان خواهد بود که پس از چهار سال نه می‌دانند در مجلس چه می‌خواهند و نه می‌دانند چه نمی‌خواهند!
هجمه مدعیان اصلاحات به دستگاه قضا با چاشنی سیاسی‌کاری
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «آنچه که اکنون درخصوص مبارزه با فساد گفته می‌شود، هنوز چندان عمقی و کاری نشده است. چرا که اکنون فساد در برخی از مجموعه‌ها که وجود دارد و این تلقی وجود دارد که فقط کسانی که در دولت هستند یا جریاناتی که منصوب به دولت بوده‌اند بیشتر تحت فشار هستند.»
برخلاف ادعای این روزنامه زنجیره‌ای، برخورد دستگاه قضا با موضوع فساد، فارغ از سیاسی‌کاری بوده است، یکی از مصادیق این رویکرد، بازداشت معاون سابق رئیس قوه قضائیه می‌باشد.
رویکرد قوه قضائیه در مواجهه با فساد در ماه‌های اخیر به مذاق برخی خوش نیامده و با سیاسی‌کاری سعی در کم اثر جلوه دادن این اقدام بسیار مهم کردند.
این در حالی است که اقدامات قوه قضائیه در ماه‌های اخیر با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.