امر به معروف درست

آفتاب یزد- گروه شبکه: در میان فیلم‌های متنوع و متعددی که در فضای مجازی منتشر می‌شود که هرکدامشان بینندگان خاص خود را دارد، گاهی یک ویدئو بیش از همه جلب توجه می‌کند. ویدئویی که ممکن است ناگوار و تلخ یا حاوی یک اقدام قابل تحسین باشد؛ از همان‌ها که در دل آرزو میکنی ادامه‌دار باشد. درست مثل کاری که یک افسر راهنمایی و رانندگی انجام داد وحالا فیلمش در فضای مجازی دست به دست می‌شود تا شاید عده‌ای به خودشان بیایند و بیش از این محیط زیست را با ته سیگارهایی که از آن عنوان قاتل زمین یاد می‌کنند، نرنجانند. این افسر راهنمایی و رانندگی در پشت چراغ قرمز وقتی متوجه می‌شود یک راننده تاکسی ته سیگار خود را به زمین انداخته است، او را مجبور می‌کند که ته سیگارش را از روی زمین بردارد.
حالا کاربران بسیاری این فیلم را دیده‌اند و با واکنش‌های‌شان از او تقدیر کرده‌اند.
محمد درویشی، کارشناس محیط زیست در این مورد نوشته است:« من اگر جای ستاد امر به معروف بودم، سزاوارانه از این پلیس وظیفه‌شناس قدردانی می‌کردم. پلیسی که مردم را از پرت‌کردنِ ته‌سیگار در معابر عمومی زنهار دهد؛ شک ندارم که به سرمایه‌ای اجتماعی و قابل اعتماد بدل می‌شود.» در ادامه جلیل محبی رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در صفحه اینستاگرامش نوشت:« وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی این نیست که به کسی که ته سیگار انداخته تذکر دهد. اما وقتی وجدان کسی بیدار باشد وظیفه اجتماعی و انسانی را فراموش نمی‌کند. اگر این پلیس شریف رامی‌شناسید معرفی کنید تا در راستای تقدیر از آمرین به معروف از ایشان قدردانی کنیم»
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «انسان‌های خوب در هر لباسی و در هر شغلی به اون شغل هویت می‌دهند»


یکی دیگر از کابران گفته است:« چه اتفاق خوبی این یک شروع هستش برای فرهنگ‌سازی برای تمیز نگه داشتن و نگهداری از شهر و ‌کشورمون»
دیگری نوشت:« لازم نیست برای قدم اول دنیا رو تغییر بدیم، هر فرد همون چند متر دنیای اطراف خودش رو تغییر بده، حال همه بهتر میشه»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« خوشحالم هنوز چنین کسایی توی ایران حضور دارن من به شخصه دست این پلیس رو میبوسم.باید قانون جریمه شدن انداختن هر زباله‌ای در سطح شهر تصویب و خیلی جدی اجرا بشه»،« از اون صحنه‌های نایاب بود که خیلی وقته ندیده بودیم»،‌« دمش گرم آفرین اگر همه ملزم به اجرای قانون باشند دیگه مشکلی پیش نمیاد»،‌«به نظرم چنین انسان‌هایی که حاضر نیستن حتی ذره کوچکی آشغال روی زمین بندازند و این امر مهم براش ارزش بالایی داره، صددرصد وجدان زیباتری دارن نسبت به زمین و روح بزرگ و مهربانی نسبت به هم نوع خودشون»، « عالیه دمش گرم و دم همه اونایی که هوای کره زمین رو دارن و اونایی
که هوارو بیشتر آلوده نمیکنن حتی با سیگار نکشیدن گرم»،‌« انسان بودن ربطی به لباس و سرمایه نداره میتونیم درهرجایی که هستیم بهترین مخلوق خدا باشیم اگر بخواهیم. احسنت بر چنین مامور زیباکلامی و احسنت براون راننده اگر تکرار نکنه»،‌
« به اندازه کافی تو این مدت هوا وحشتناک آلوده هست واقعا اینجور آدما خودخواهن که باسیگارکشیدن هم این موضوع رو تشدید میکنن کاش همه اول خودشون مامور رفتارای نادرست خودشون باشن»،‌
« خداوند این وظیفه شناسان رو در مملکتمون
زیاد کنه که فرهنگ و قانون درست، مردم مسئول‌تری رو به بار می‌یاره»،‌«امیدوارم که این انسانیت واگیر داشته باشه و هر کسی در هر پست و مقام و لباسی که هستش بتونه در این راه(احترام گذاشتن به خودمون و دیگران و مسئولیت پذیری در جامعه‌ای که داریم زندگی میکنیم) الگو باشه. چقدر با دیدن این تصویر حس خوبی بهم دست داد و خوشحالم که هنوز بعضی وقتها میبینم که انسان‌های خوبی هنوز هستن که در مقابل دیگران و محیط زندگیمون و حتی نسل‌های آینده احساس مسئولیت میکنن»