مناطق آزاد به مرکز قاچاق کالا تبدیل شده است


 به گزارش روابط عمومی دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری یکشنبه‌شب با حضور در برنامه تلویزیونی پایش با اشاره به سوءاستفاده برخی در زمینه کارت‌های بازرگانی و فروش و وکالت دادن آن ادامه داد: با توجه به این اقدامات، بخشنامه‌ای ابلاغ شد تا واگذاری کارت بازرگانی به غیرممنوع شود و دفاتر اسناد رسمی باید از وکالت در این زمینه اجتناب نمایند.
به گفته منتظری، این بخشنامه ربطی به وکالت کاری ندارد و دفاتر اسناد رسمی فقط از انتقال کارت‌های بازرگانی به افراد دیگر منع شده‌اند.
وی با اشاره به اعلام گزارش فساد گفت: مبارزه با فساد جزو وظایف قوه قضائیه است و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند وقتی از وجود فساد در مجموعه خودشان مطلع شدند، به دستگاه قضایی ارجاع دهند. کسانی ممکن است جایگاه مدیریتی نداشته باشند ولی از وقوع فساد اطلاع داشته باشند که وظیفه دارند اطلاعات مستند خود را به قوه قضائیه اعلام نمایند، این افراد باید مورد تشویق قرار گیرند و از آنها حمایت می‌کنیم.
دادستان کل کشور درباره سرانجام پاسخ پرونده قضات متخلف اظهارداشت: با قاضی فاسد برخورد خواهیم کرد و البته باید توجه داشت که نزدیک یازده هزار قاضی داریم که قریب به اتفاق آنها پاکدست و پاکدامن هستند و خدمت می‌کنند. در این مجموعه با یازده هزار قاضی، ممکن است اندک قاضی هم وجود داشته باشند که دچار لغزش شوند ولی دستگاه قضایی خط قرمزی ندارد و اغماض نمی‌کند. برخورد با تعدادی قاضی فاسد و اعلام آن، برای این است که مردم بدانند که قوه قضائیه با هیچ‌کس تعارف ندارد و با هر فسادی در هر سطحی برخورد می‌کند.


منتظری با اشاره به ارسال نامه به بانک مرکزی برای استفاده از رمزهای یک‌ بار مصرف و تکلیف بانک‌ها در این زمینه افزود: بانک‌ها برای مدتی مقاومت کردند ولی دادستانی کل تاریخی مشخص و اعلام کرد بعد از این تاریخ در صورت استفاده از رمز عادی و عدم استفاده از رمز یک‌ بارمصرف، بانک‌ها باید پاسخگو باشند.
وی در مورد حقوق‌های نجومی نیز گفت: در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و برای برخی در مرحله دادسرا منع تعقیب صادر شد و برای برخی دیگر در مرحله دادگاه برائت صادر شد و بعضی نیز محکوم شدند و مبالغ بسیار زیادی به خزانه دولت برگردانده شد.
دادستان کل کشور در مورد مناطق آزاد نیز اظهارداشت: مناطق آزاد متأسفانه به مرکزی برای قاچاق کالا تبدیل شده است. فلسفه تشکیل مناطق آزاد برای آن بود که صادرات کشور رونق پیدا کند ولی متأسفانه به محل واردات تبدیل شده است. مسئولین مناطق آزاد باید به دنبال تحقق قانون‌ بروند تا مناطق آزاد را به مرکزی برای رونق تولید و صادرات تبدیل کنند.
ورود دادستانی به فرار مالیاتی پزشکان
همچنین به گزارش فارس، منتظری در مورد فرار مالیاتی برخی پزشکان و وکلا گفت: وزارت بهداشت و دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری این امر هستند و هرکجا که نیاز به اجرای تکالیف هستند و نیاز به مساعدت دستگاه قضا باشند ما وظیفه داریم به آنها کمک کنیم.
وی افزود: چرا باید افرادی با درآمد متوسط موظف به پرداخت مالیات باشند اما افرادی با درآمد میلیاردی از پرداخت مالیات فرار کنند، از پزشکان درخواستم این است که خودشان در کمک به مدیریت کشور از این موضوع استقبال کنند چراکه اگر پرداخت نکنند دادستانی بعد از اعلام جرم، به آن ورود می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه