ماجرای حضور یک الاغ در تلویزیون

آفتاب یزد – گروه شبکه: این روزها در صدا و سیما شاهد برنامه‌هایی هستیم که عجیب‌اند؛ یا مهمانان و مجری‌های برنامه‌های تلویزیونی با حرف‌های نسنجیده‌شان، خاطر مخاطبان را آزرده می‌سازند یا اقداماتی در برنامه‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد که این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چگونه این سازمان، اجازه پخش آن را داده است؟ مثل مسابقه تلویزیونی «میدون» که از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در یکی از قسمت‌ها،‌ این برنامه میزبان مبتکر کارآفرینی بود که به صنعت پرورش الاغ برای تولید فرآورده‌های دارویی روی آورده است. این مبتکر، الاغی را با خود به برنامه آورده و با تکان دادن دم حیوان درصدد دوشیدن شیر او برمی‌آید! در واقع این برنامه با روشی عجیب به تبلیغ شیر الاغ پرداخته است! به نظر می‌رسد صدا و سیما با این قبیل برنامه‌ها می‌خواهد مخاطبان از دست رفته خود را به دست بیاورد که چندان موفق نبوده است. اکنون این برنامه تلویزیونی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«چه می‌شود گفت؟ به قهقرا می‌رویم»
کاربر دیگری گفته است: « اینا چطور سانسور نکردن فقط بلدن مارک بارسلونا رو سانسور کنن؟»
یکی دیگر از کاربران می‌نویسد: «اینقدر گرانی به بار آمده که ملت به جای غذاهای اصلی به الترناتیو‌های دیگه از روی ناچاری روی بیاورند صداوسیما هم با ذوق تبلیغ میکنه»


دیگری نوشت:« تبلیغ شیر الاغ در شبکه ملی! اولش فکر کردم برنامه طنز هست ولی واقعاً داره میگه شیر الاغ نزدیکترین شیر به شیر انسان هست!»
کاربران دیگر نوشته‌اند: «دستگاه فرهنگ‌ساز برای تبلیغ شیر الاغ، چهار تا کارشناس ودکتر آوردند با دم الاغ شیر می‌گیرند بعد هم قربون اون میرن»، « آخرین ترفند صدا و سیما برای جذب مخاطب؛ دوشیدن شیر الاغ بصورت زنده و در صحنه و خوردن آن در یک برنامه مسابقه تلویزیونی است که بی‌فایده است»،‌ «محتوای پوچ برای جذب مخاطب‌ »، « باورم نمیشه همچین برنامه‌ای را تو تلویزیون دیدم»، « صداوسیما الاغ ماده‌ای را همراه بچه‌اش آورده جلوی یک عده آدم و دوربین و نور، با اون صدای خنده و قهقهه‌های لوس، از شروع صنعت زجرآور دیگری برای تولید شیر و گوشت و داروی الاغ حرف بزنن»،‌ « این صحنه‌ها و این الفاظ اصلا در شان
تلویزیون نیست که اجازه پخش میدن به همچین برنامه‌هایی. از مسئولان دلسوز خواهش می‌کنیم به جای برکنار کردن امثال عادل فردوسی‌پور نظارت بیشتری به این برنامه‌ها داشته باشن و اینکه تلویزیون جای الاغ نیست»،‌« کشورای دیگه از استعدادای جووناشون میگن تو شبکه ما الاغ میارن»