واحد 500 مگاواتی نیروگاه گوهران سیرجان با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می‌شود

مدیرعامل هلدینگ انرژی تابان گفت: واحد بخار نیروگاه 500 مگاواتی گوهران سیرجان با هدف تامین برق صنایع منطقه این هفته با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می‌شود.
حسنعلی تقی‌لو در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این نیروگاه دارای 2 واحد گازی و یک واحد بخار است که واحدهای گازی آن در 2 سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند. وی ادامه داد: واحد بخار نیروگاه هم مهر ماه وارد مرحله تجاری شد و قرار است در این هفته با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری برسد.
تقی‌لو گفت: این نیروگاه ‌که به خط 400 کیلوولت نی ریز سیرجان متصل می‌شود و با توجه به حضور صنایع سنگین در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که برق مورد نیاز را تامین می‌کند. به گفته مدیرعامل هلدینگ انرژی تابان این نیروگاه با ظرفیت 90 درصدی همواره در مدار خواهد بود.تقی‌لو سرمایه‌گذاری صورت گرفته را 280 میلیون یورو عنوان کرد که 70 درصد آن از طریق فاینانس تامین شده است.
مجری طرح‌های نیروگاه‌های بخش خصوصی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی نیز در نشست خبری به مناسبت افتتاح نیروگاه گوهران سیرجان، گفت: مراحل اجرای نخستین مناقصه خرید تضمینی برق براساس برنامه ششم توسعه تا 2 ماه آینده برگزار می‌شود.


امیر دودآبی نژاد افزود: قراردادهای خرید تضمینی برق تاکنون براساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه انجام می‌شده است.وی ادامه داد: اما در قانون برنامه ششم شیوه‌های جدیدی اندیشیده شده که قیمت در قالب مناقصه تعیین شود.دودآبی نژاد گفت: بر این اساس و از ابتدای امسال کارهای لازم انجام شد که قرار است تا 2 ماه آینده مراحل اجرای نخستین مناقصه کامل و مناقصه برگزار شود.این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال تعداد بیشتری مناقصه برگزار شده و قراردادهای خرید تضمینی بر این اساس شود.
وی از متوازن نبودن منابع و مصارف بخش برق خبر داد و گفت: بزودی طرحی با نام گواهی ظرفیت ارائه می‌شود تا این مشکل تا حدودی کاهش یابد.این مقام مسئول ادامه داد: گواهی ظرفیت، یک پتانسیل است که ایجاد شده و به کمک آن طرح‌های نیروگاهی می‌تواند با توجیه بهتری اجرایی شود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن سخنگوی سازمان انرژی اتمی: غنی‌سازی به قبل از برجام نزدیک شد همکاری کلیه دستگاههای اجرایی و نظامی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد: برنامه دولت برای اتصال ایستگاه‌های راه آهن در تهران به قطارشهری اندیشمند الجزائری: نصرالله اگر در میان غربی‌ها بود، تقدیسش می‌کردند ادامه مخالفت یمنی‌ها با توافق تحمیلی «ریاض» برای جنوب یمن حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا یاسینی دار فانی را وداع گفت ایجاد 120 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی تا پایان سال جاری سازمان ملل: شرایط زندان‌های مصر عامل مرگ مرسی است واحد 500 مگاواتی نیروگاه گوهران سیرجان با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می‌شود معاون فنی و عمرانی شهرداری قم: اجرای 500 طرح توسط شهرداری قم طی دو سال گذشته وزیر آموزش و پرورش: پرداخت 5 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید: شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری درباره مدارس شاهد است