ایجاد 120 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی تا پایان سال جاری

بخش خبری: مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی از ایجاد 40 هزار طرح اشتغال‌زایی و 120 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم تا پایان سال جاری خبر داد.
امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت افتتاحیه سومین دوره آموزش تسهیلگران اقتصادی- اجتماعی با بیان‌ این‌که یکی از رسالت‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی است، اظهار داشت: برای این منظور به مدت 2 سال مطالعاتی بر روی مدل‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی انجام و در نهایت، مدل اقتصادی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور طراحی و عملیاتی شد.
مدنی افزود: هم‌اکنون 430 مجری و تسهیلگر در 28 استان کشور مشغول به فعالیت هستند و تا کنون 18 هزار طرح اشتغال‌زایی را در این مناطق اجرایی کرده‌اند. همچنین اجرای 40 هزار طرح تا پایان سال جاری در دستور کار است که ایجاد 120 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: این مشاغل با سرمایه‌های کم و توسط خود مردم ایجاد می‌شود. همچنین اجرای این طرح‌ها ایجاد معیشت پایدار را به دنبال دارد. اجرای 18 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا به امروز، نه تنها موجب پایداری مردم شده که حتی باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده است.
مدنی حضور زنان را در این طرح‌ها یادآور شد و افزود: زنان جامعه نقش محوری در اجرای این طرح‌ها دارند. 41 درصد از 18 هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت توسط بانوان به مرحله اجرایی درآمده است.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن سخنگوی سازمان انرژی اتمی: غنی‌سازی به قبل از برجام نزدیک شد همکاری کلیه دستگاههای اجرایی و نظامی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد: برنامه دولت برای اتصال ایستگاه‌های راه آهن در تهران به قطارشهری اندیشمند الجزائری: نصرالله اگر در میان غربی‌ها بود، تقدیسش می‌کردند ادامه مخالفت یمنی‌ها با توافق تحمیلی «ریاض» برای جنوب یمن حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا یاسینی دار فانی را وداع گفت ایجاد 120 هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی تا پایان سال جاری سازمان ملل: شرایط زندان‌های مصر عامل مرگ مرسی است واحد 500 مگاواتی نیروگاه گوهران سیرجان با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می‌شود معاون فنی و عمرانی شهرداری قم: اجرای 500 طرح توسط شهرداری قم طی دو سال گذشته وزیر آموزش و پرورش: پرداخت 5 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید: شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری درباره مدارس شاهد است