سخنی با رئیس جمهور روحانی

محمدرضا شوق الشعراء‪-‬ مشکل مهم و بزرگ یزد امروز، از مشکلاتی که بسیاری دیگر از نقاط کشور دارند جدا و کمتر نیست و یزد هم اینک استانی است مثل خیلی دیگر از استانهایی که گرفتار معضل «کم آبی» و «بیکاری» و «اشتغال» و «آلودگی هوا» و «فقر» هستند و اما یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی و خصوصیات مردمان و شرایطی که دارد، می‌توانست و می‌تواند با توجه به ظرفیت هایش، خیلی از مشکلات را نداشته باشد، اگر که درست و اصولی مدیریت و راهبری بشود.
یزد معدنی و صنعتی و دانشگاهی دیگر نیازی به توسعه صنایع و بخصوص صنایع پرآبخواهی چون «فولاد» و «کاشی» ندارد و محورهای توسعه به سوی «گردشگری» و «درمانی» و ایجاد و گسترش راهها و مراکز سیاحتی و تفریحاتی باید برود، راه ریلی یزد شیراز و راه «یزد - ندوشن- ورزنه» و راه «یزد- طبس» و تکمیل راه چوپانان و اینها نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارد.
آب محدود یزد باید کنترل و درست مصرف شود و صرف کشاورزی و تولید یونجه و کدو و کاهو و کلم و صیفی جات نشود و اگر اینگونه شود و آبی که هست بصورت صحیح مصرف شود، دیگر چه نیازی به هزینه‌های سرسام‌آور انتقال اب به یزد و ایجاد باغشهر دو هزار هکتاری کوثر است؟
معادن عظیم و صنایع چادرملو جز از بین بردن منابع آب و آلودگی هوا و محیط زیست و خراب کردن راهها و رشد فاصله طبقاتی، دیگر چه سودی برای مردم استان یزد داشته است؟


یزد فرهنگی، مدیران توانمند فرهنگی می‌خواهد و یزدی که می‌خواهد قطب پزشکی ایران شود، مدیران کاردان پزشکی و یزدی که داعیه جهانی بودن را دارد و می‌خواهد ضلع سوم مثلث شیراز و اصفهان در گردشگری شود، مدیرانی متخصص در میراث فرهنگی و یزد بی‌آبی که می‌خواهد همچنان در تاریخ چون گذشته بماند، یک معاون قوی و پست معاونتی برای آب در استانداری و اما صنعت نیمه جان یزد هم که دیگر نیاز به توسعه ندارد، مدیر کاردانی که رانتی و سفارشی نبوده و اهل فن باشد و اینها همه آن چیزی است که یزد می‌خواهد، مدیر؛ چیزی که خود دولت هم ندارد و مشکل بزرگ دولت است در خیلی از استانها.
آقای رئیس جمهور
یزد فضایی برای نفس کشیدن و زندگی کردن می‌خواهد و تنها شهری در ایران است که قبل از انقلاب دولت‌ها نقشی در صنایع بزرگ و اقتصاد و دیگر مسائل آن نداشته‌اند و حال همه آن چیزی که یزد نیاز دارد، برگشت به گذشته‌ای است که داشته که دولت به منافع مردم بیندیشد و نگاهش به استان در راستای منافع و مصالح دولت نباشد.
آقای رئیس جمهور، نیمی از مصوبات سفر قبلی روی زمین مانده و همین تصویب آنکه مصوبات قبلی تا پایان دولت تکمیل و به بهره‌برداری برسد برای یزد کافی است و در این اوضاع بی‌پولی دولت، نیازی به مصوبات جدید نیست، چرا که قرار نیست طرحی در این فاصله کم باقیمانده به نتیجه برسد.
آقای رئیس جمهور
استان یزد سال‌های سال است که گرفتار یک بی‌عدالتی مزمن است، آنقدر که تبدیل به نماد بی‌عدالتی در ایران شده و خاتمی و احمدی نژاد هم نتوانستند در دوران ریاست‌جمهوری خود قدمی برای رفع آن بردارند.
پنج شهرستان مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه با فاصله زیاد از هم یک نماینده در مجلس دارند، یزد ششصد هزار نفری یک نماینده و اردکانی که صد هزار نفر جمعیت و یک چادرملو دارد هم یک نماینده؛ چادرملویی که خود نیز نماد بی‌عدالتی است، در روی نقشه نگاه کنید چادرملو به بهاباد نزدیکتر است یا اردکان؟