وزیر جوان و اژده‌های هفت سر فساد

مدت‌هاست در سپهر سیاسی کشورمان شاهد رویکردی از سوی عده‌ای هستیم که عمیقا نگران کننده و مایه تاسف است.چپ و راست هم نمی‌شناسد. منظورم را ساده و عریان عرض می‌کنم: اگر آقایی امروز مطلبی بنویسید و یا نطقی نماید و مدعی شود گروه و یا فردی با لطایف الحیل سر مردم را کلاه گذاشته‌اند و این هم اسناد و مدارکش، طرف مقابل به جای آنکه پاسخگو باشد و توضیح دهد چرا چنین دزدی صورت گرفته در پاسخ می‌گوید: «تو حرف نزن! فلان اقوامت دزده»!دقیقا و یا تقریبا در همین مایه‌ها کلا اصل ماجرا به فراموشی سپرده می‌شود و دو طرف شروع می‌کنند به گروکشی، افشاگری و کارهای رسانه‌ای که مرسوم است.حال مردم می‌مانند و کلی سوال و ابهام بر زمین مانده که کسی نیز پاسخگو نیست.
در مورد ماجرای وزیر جوان ارتباطات و ستاره مربع‌ها تقریبا همین موضوع در جریان است. آذری جهرمی اطلاعاتی منتشر نمود و اعلام کرد که چگونه عده‌ای پول‌های هنگفتی به صورت خاموش و بی حساب و کتاب تحت عنوان ارزش افزوده از مردم اخذ کرده‌اند و پاسخگو نیز نیستند. وزیر جوان پیش بینی کرده بود که این نور تاباندن در تاریکخانه عده‌ای چگونه آنان را به تحرک علیه وی وا می‌دارد و شروع به سمپاشی می‌کنند.همینطور هم شد.ایشان در گام اول مدعی شدند که یکی از اقوام جهرمی با رانت وی حقوق ده‌ها میلیونی می‌گیرد.البت وزیر جوان چند روز پیش در این خصوص توضیحات مبسوطی را ارائه داد لیکن هدف بنده از طرح موضوع این نیست که عرض کنم حق با وزیر است یا طرف مقابل بلکه مراد هشدار در خصوص گم نشدن اصل موضوع است. متاسفانه به نظر می‌رسد مثل سایر موارد در سال‌های گذشته اصل تخلف احتمالی که صورت گرفته با ترفندهای رسانه‌ای مسببان تخلف، در حال به حاشیه رفتن است تا ذهن‌ها به جاهای دیگری برود.
اگر هریک از اقوام جهرمی تخلفی و سوءاستفاده‌ای از جایگاه وی داشته‌اند دستگاه قضا ورود کند و پیگیری نماید زیرا کسی سینه چاک وزیر نیست اما نبایستی خدای نکرده اصل ماجرا در این زد و خورد رسانه‌ای موافقان و مخالفان گم شود.ای کاش نماینده محترم مردم قزوین که این روزها به نظر می‌رسد در راس هجمه به جهرمی قرار دارد این موضوع بدیهی را لحاظ کنند و در کنار این نکته پیگیر تخلفات احتمالی دیگر باشند.
اقدامی که وزیر ارتباطات انجام داده فی‌النفسه نیکوست و اگر در نهایت منجر به نتیجه شود اعتمادساز است لیکن اگر مخالفان متخلف جهرمی حرف خود را بر کرسی بنشانند و باعث شوند وزیر عقب نشینی کند بنده به طور قطع اعلام می‌کنم که دیگر وزیر و وکیلی این جرات را به خود نمی‌دهد در جهت احقاق حقوق از دست رفته مردم وارد چالش شود و مقابل اژده‌های هفت سر فساد بایستد.بایستی هشدار داد و مراقب بود.
در دوقطبی شکل گرفته در مورد افشاگری وزیر،همه خود را فساد ستیز جا زده‌اند اما مبرهن است که برخی تحت لوای این عنوان در حال فراری دادن مفسدان اصلی هستند.