کارگاه در برابر کارگاه

آفتاب یزد- گروه شبکه: مدتی است که یک پوستر تبلیغاتی که خبر از برگزاری کارگاه مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چند همسری می‌داد، رسانه‌ها و فضای مجازی را به تسخیر خود درآورده است. به طوری که در مورد آن، شاهد بحث‌ها و گفت‌وگوهای مختلفی هستیم که غالبا هم در مخالفت با این موضوع است. مخالفان بر این باورند پرداختن به مقوله چندهمسری موضوعی فرعی و عجیب است. این در حالی است که مسئولان برگزاری این کارگاه در گفت‌وگو با ایرنا گفته‌اند: «مگر چه اشکالی دارد؟ ما در این کشور حدود ۱۰۰ هزار خانواده‌ای داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آن‌ها خدمت کند؟ ما سوپر میلیاردر‌هایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب‌زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و... مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده‌اند.»
حال یک کلینیک روانشناسی، در مقابل چنین کارگاهی، اقدام به برگزاری کارگاه « زندگی تک‌همسری و عاشقانه» کرده است. در این کارگاه که قرار است 24 آبانماه برگزار شود «ارزش‌های زندگی چیست»، «چگونه عاشقانه زندگی کنیم»،‌ «چگونه در مسیر ارزش‌ها قدم برداریم» و«چگونه متعهد بمانیم» آموزش داده می‌شود. اکنون برگزاری چنین کارگاهی که از نیازهای اساسی امروز جامعه است واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «آفرین این شد به مردم یاد بدهید چگونه زندگی کنند و از زندگی لذت ببرند.»
کاربر دیگری گفته است: «مهارت تک همسری و عاشق ماندن! آفرین به طراح و برگزارکننده‌ها»


دیگری نوشت: «چقدر برگزاری چنین کارگاهی لازم بود مرسی از طراحان آن»
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد: «چه اقدام جالبی کاش تداوم داشته باشه»
یکی دیگر از کاربران گفته است: «زودتر از اینها باید اقدام به برگزاری کارگاه زندگی تک همسری و عاشقانه می‌کردند ولی همین الان هم که اقدام کردند خوبه»