نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: شفافیت قانون، لازمه شناسایی منافذ بروز فساد اداری است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است قوانینی که برای مبارزه با فساد تدوین می‌شود نباید قابل تفسیر، دور زدن و برداشت های ناصحیح باشد.
یحیی کمالی پور در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به لوایحی که در رابطه با مبارزه با فساد است و در مراحل مختلفی در دولت و مجلس قرار دارد، گفت: در حال حاضر بررسی سه لایحه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و ارتقای سلامت نظام اداری را در دست دولت و مجلس می بینیم و به نظر می رسد لا به لای لوایح گم شده‌ایم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تمام لوایحی که در دست دولت است یک ماهیت داشته و یک هدف از دل همه آنها بیرون می آید البته هنوز موضوع طرحی که درباره ارتقای سلامت نظام اداری در مجلس به تصویب رسیده صرفا آزمایشی بوده و هنوز دائمی نشده لذا به نظر می رسد رسیدگی به لوایح گذشته مهم تر از آن باشد که لایحه های جدیدی به صورت موازی ارائه شود. او در ادامه تاکید کرد: دولت باید لایحه دائمی شدن ارتقای سلامت نظام اداری را به مجلس بدهد و سایر لوایح در آن ادغام شود تا در نهایت قانونی تدوین شود که بتواند نیازهای کشور را برآورده کند.
کمالی پور در ادامه با بیان اینکه پیشگیری از فساد و مبارزه با فساد نیازمند شفافیت برای بیان و شناسایی منافذی است که باعث بروز فساد می شود، عنوان کرد: در حال حاضر با تعدد قوانین روبرو هستیم که قابل تفسیر، دور زدن و برداشت های ناصحیح است. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همه چالش هایی که در حوزه نظام اداری کشور داریم به خاطر برداشت های متفاوتی است که از قانون می شود.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید قانون نویسی به گونه ای باشد که قوانین حاصله در نظام اداری کشور قابل نفوذ، انحراف و تفسیر نباشد و آنقدر جامعیت داشته باشد که از منطق آن به صحت آن پی ببریم لذا به نظر می رسد به جای اضافه کردن قوانین، قوانین فعلی را کارآمد کنیم تا این تصور نشود که خلاء قانونی وجود دارد.
سایر اخبار این روزنامه
زلزله‌ای 5.9 ریشتری در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد دیروز (جمعه) بسیاری از مناطق آذربایجان شرقی را لرزاند به بهانه زادروز تولستوی به نگاه و آثارش پرداختیم اشراف‌زاده دردمند میرا بودن انسان؛ فلسفه معماگونه تولستوی همدلی از رویکرد فعالانه اعضای مجمع برای عبور از ماجرای FATF گزارش می‌دهد سکوت و دیگر هیچ یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفت‌وگو با «همدلی»: می‌توان به تصویب FATF امیدوار بود سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با همدلی: بهترین مسیر فعلا برای FATF، بلاتکلیفی است یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با «همدلی»: خارج از مسائل سیاسی به لوایح FATF رسیدگی شود نماینده تبریز در گفت‌وگو با «همدلی»: هشدار روس‌ها به لاریجانی درباره عدم تصویب FATF امام جمعه مشهد از پخش اعترافات تلویزیونی دفاع کرد دغدغه شفافیت آیت‌الله علم‌الهدی! نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: شفافیت قانون، لازمه شناسایی منافذ بروز فساد اداری است «همدلی» در گفت‌وگو با بهارستانی‌ها چشم‌انداز قیمت بنزین در ماه‌های آینده را ارزیابی کرد بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای در بوشهر آغاز می‌شود همزمان با گرامیداشت تیر‌ماسیزه‌شو از ابوالحسن خوشرو در قائمشهر تجلیل شد خوشرو، خوش‌گوی موسیقی مازندران یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفت‌وگو با «همدلی»: می‌توان به تصویب FATF امیدوار بود اعتمادی که مجلس می‌شکند !! ۵/۵ برابر پول کتاب صرف هزینه دخانیات می‌شود؟!