سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با همدلی: بهترین مسیر فعلا برای FATF، بلاتکلیفی است

همدلی:نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بهترین مسیر برای مسئله FATF این است که فعلا بلاتکلیف بمانیم تا ببینیم که غربی‌ها چه کاری انجام می‌دهند.
سیدحسین نقوی حسینی درباره مسئله FATF در گفت‌وگو با خبرنگار همدلی می‌گوید:«FATF زمانی توجیه داشت که توافق برجام انجام شده بود. غربی‌ها می‌خواستند به تعهداتشان عمل کنند، اما بهانه‌شان این بود که ما می‌خواهیم به تعهدات‌مان عمل کنیم، می‌خواهیم همکاری مالی و پولی داشته باشیم و با شبکه بانکی کار کنیم، اما مقررات FATF مانع کار ما است. در آن شرایط ما FATF را مطرح کردیم و دولت لوایح چهارگانه را آورد.»
وی ادامه می‌دهد:«الان آن شرایط وجود ندارد.آمریکا از برجام خارج شده و تحریم‌های ثانویه آمریکا برگشته است؛ دیگر ما چه FATF را تصویب کنیم و چه نکنیم، چه در لیست سیاه FATF باشیم و چه نباشیم، تحریم‌های ثانویه آمریکا نمی‌گذارد که کسی با ما تعامل پولی و مالی داشته باشد.»
نقوی حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا FATF به نتیجه‌ای نمی‌رسد؟ می‌گوید:«دیگر اضطراری وجود ندارد. چون اگر تایید کنیم تعهدات جدیدی به وجود می‌آید و در نتیجه مشکلاتی را هم به همراه دارد و در این شرایط تعهدات جدیدی هم باید بدهیم. در نتیجه بهترین وضعیت این است که منتظر تصمیم غربی‌ها بمانیم.»
وی درباره اینکه آیا این بلاتکلیفی ضرری برای کشور ندارد؟ می‌گوید:«هیچ ضرر یا سودی ندارد. ضرر ندارد به این دلیل که FATF مانع همکاری و تعامل ما نیست. تحریم‌های ثانویه آمریکا مانع اصلی کار ماست. بنابراین FATF چه باشد و چه نباشد، هیچ تاثیری ندارد.»
سایر اخبار این روزنامه
زلزله‌ای 5.9 ریشتری در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد دیروز (جمعه) بسیاری از مناطق آذربایجان شرقی را لرزاند به بهانه زادروز تولستوی به نگاه و آثارش پرداختیم اشراف‌زاده دردمند میرا بودن انسان؛ فلسفه معماگونه تولستوی همدلی از رویکرد فعالانه اعضای مجمع برای عبور از ماجرای FATF گزارش می‌دهد سکوت و دیگر هیچ یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفت‌وگو با «همدلی»: می‌توان به تصویب FATF امیدوار بود سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با همدلی: بهترین مسیر فعلا برای FATF، بلاتکلیفی است یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با «همدلی»: خارج از مسائل سیاسی به لوایح FATF رسیدگی شود نماینده تبریز در گفت‌وگو با «همدلی»: هشدار روس‌ها به لاریجانی درباره عدم تصویب FATF امام جمعه مشهد از پخش اعترافات تلویزیونی دفاع کرد دغدغه شفافیت آیت‌الله علم‌الهدی! نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: شفافیت قانون، لازمه شناسایی منافذ بروز فساد اداری است «همدلی» در گفت‌وگو با بهارستانی‌ها چشم‌انداز قیمت بنزین در ماه‌های آینده را ارزیابی کرد بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای در بوشهر آغاز می‌شود همزمان با گرامیداشت تیر‌ماسیزه‌شو از ابوالحسن خوشرو در قائمشهر تجلیل شد خوشرو، خوش‌گوی موسیقی مازندران یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفت‌وگو با «همدلی»: می‌توان به تصویب FATF امیدوار بود اعتمادی که مجلس می‌شکند !! ۵/۵ برابر پول کتاب صرف هزینه دخانیات می‌شود؟!