پک زدن  با طعم پشگل و ابهامات رکورددار ستاره مربع!

درس ایرانی برای لهستانی
به تازگی خبری در فضای مجازی موج می زند مبنی بر این که یک راننده تاکسی با شرف، 70 هزار یورویی را که گردشگر لهستانی در تاکسی او جا گذاشته بود، در مقابل سفارت لهستان، به صورت کامل به صاحبش برگرداند. وقتی از گردشگر لهستانی می خواهند که پول را بشمارد رو به پیرمرد راننده تاکسی می گوید: «پول را نمی شمارم . من به شما کاملا ایمان دارم.» کاربران به این کار راننده تاکسی واکنش نشان دادند و از او که صداقت و امانت داری ایرانیان را به جهانیان نشان داده تشکر کردند. کاربری نوشت: «واقعا باید آفرین گفت کار هر کسی نیست که این همه یورو را که به پول ایران نزدیک به (۹۰۰) میلیون تومان میشه، بیاری به صاحبش تحویل بدی.» کاربر دیگری نوشت: «خدا رو شکر این توریست مثل اون دوچرخه سواری که کلی کتک خورده بود با خاطره خوب کشورمون رو ترک می کنه.»‍
 
ماجرای توهین علی مطهری از زاویه ای دیگر
به دنبال انتشار ویدئوی جنجالی از توهین علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی به یک دانشجوکه در ابتدا ادعا شده بود دختر است و بازتاب وسیعی هم در فضای مجازی داشت، ویدئوی دیگری از سوی بسیج دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد که نشان می‌داد، مخاطب این نماینده مجلس  یک دانشجوی پسر است و شاید یکی از دلایلی که به اشتباه کاربران دانشجو را دختر قلمداد می کردند صدای دانشجو بوده است. ماجرا از این قرار است که آقای علی مطهری در نشستی با دانشجویان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان می‌گوید: «من انواع قرص برای شما دارم، قرص ضدبارداری هم بخواهید برای شما دارم!» هرچند بسیاری از کاربران این شوخی مطهری را با یک مرد هم نادرست می دانستند اما نوشته بودند که چقدر حقیقت می تواند متفاوت از آن چیزی باشد که می بینیم و می شنویم.
 


پوشک های مرموز!
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره عقیم سازی نوزادان با استفاده از پوشک صحبت هایی کرده که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. او در بخشی از صحبت هایش گفته است : «گاهی دشمنان پنبه‌هایی را که با آن ها پوشک بچه یا مشابه آن تولید می‌شود به گونه‌ای تهیه می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شود.» کاربری نوشت: «عقیم سازی واقعی رو داره تورم انجام میده که خیلی ها رو از ازدواج منصرف کرده.» کاربر دیگری نوشت: «چقدر پوشک نقش مهمی در جامعه داره یه زمانی نبودش مشکل جامعه شده بود و حالا انگ عقیم کنندگی رو داره یدک می کشه.» برخی از کاربران هم خواهان این بودند که مراجع ذی صلاح صحت و سقم این ادعا را  مشخص کنند.
 
فروش برند در پاچنار!
یکی از فعالان شبکه های اجتماعی تصویری از تعداد زیادی مارک برندهای مختلف را در فضای مجازی منتشر کرد و در شرح آن نوشت: «اگه به لباس و کفش «برند»ی که می خرین خیلی افتخار می کنین یه سر به گذر پاچنار بازار بزرگ تهران بزنین تا کلی از این مارک ها رو به صورت فله ای تهیه کنید.» برخی از کاربران بر این باورند که این کار نوعی تقلب و کلاهبرداری است و آن را صحیح نمی دانند. برخی دیگر نیز اعلام کردند که نبود اطمینان مردم به مارک های ایرانی باعث شده تا اعتماد به نفس تولید کنندگان ایرانی پایین بیاید و برای جذب مشتری به سراغ چسباندن مارک برندهایی از کشورهای دیگر بروند. کاربری نوشت: «کاش روزی بیاد که با افتخار تولیدات ایرانی رو مصرف کنیم.»
 
رکورددار ستاره مربع!
یکی از تصاویری که در چند روز اخیر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پر بازدید بود مربوط به تصویری از یک صفحه گوشی بود که نشان می داد صاحب خط در عرض سه سال بیش از 12 میلیون و 675 هزار تومان پول بابت خدمات ارزش افزوده پرداخته است. بسیاری از کاربران هم با شماره گیری#6*800* رقم هایی را که بابت ارزش افزوده پرداخت کرده بودند زیر این تصویر به اشتراک گذاشتند.کاربری نوشت: «به نظر نمیاد این رقم صحیح باشه چون ماهی 350 هزار تومان می‌اومده روی قبضش و اگر این جور بود حتما پیگیر می شد.» کاربردیگری  نوشت: « یکی از سرگرمی های جدیدم شده ستاره ۸۰۰ مربع رو با گوشی اطرافیان می‌گیرم ببینم چه سرویس‌هایی رو خطشون فعال شده، اکثرشونم خبر ندارن فقط دارن ماهیانه کلی هزینه میدن،مثلا بابام پرسپولیسیه ولی نمی‌دونم چرا پیگیر اخبار استقلاله!»
 
قلیان با طعم فضولات حیوانی
به تازگی فیلمی از یک کارگاه تولید زیرزمینی توتون و تنباکو با فضولات حیوانی و اسانس‌های میوه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است که در آن نشان می دهد برای تهیه این تنباکوها از فضولات حیوانی به همراه اسانس های میوه ای استفاده می شود. دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران درباره عوارض استفاده از این تنباکو ها گفته است: «ذات‌الریه و مرگ از عوارض این تنباکوهاست.» کاربران زیادی هم به این ویدئو واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «برای دودی ها: وقتی به فکر سلامتی خودتون نیستید از بقیه چه انتظاری دارید؟ تولید تنباکوی میوه ای از فضولات حیوانی رو ببینید و اگه دوست و رفیق قلیونی هم دارید حتما براش بفرستید.» کاربر دیگری نوشت: «به نظرم با فرهنگ سازی باید جوون ها رو از قلیون دور نگه داشت و الا سال هاست عکس ریه های خراب، روی بسته های سیگار و تنباکوها وجود داره.»