وزیری که «حق‌الناس» برایش مهم است

خبری به سرعت دست به دست می‌شود: «‏امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است!» پشت این خبر، صفا و صمیمیتی نهفته است که کمک می‌کند آن را به آسانی بپذیریم: «کمکم کنید حقتون رو بگیرم...» و اما آذری جهرمی که پیش از این بارها و بارها به وعده‌های خود عمل کرده بود می‌نویسد: «‏پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را با
# 6*800* می‌توانید ببینید. شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید.»
دست به کار می‌شویم که اگر «غلّ و غشی» در ماجرا است، اطلاع رسانی کنیم و اما خیلی زودتر از آن 24 ساعت تعیین شده، پاسخ دریافت می‌شود.
آذری جهرمی می‌داند دست روی کدام بخش از ماجرا گذاشته! او حتی می‌داند پشت این ماجرا؛ تخریب‌ها و تهییج‌ها و اطلاعات غلط و هجمه‌ها سربرخواهد آورد، وزیر جوان دولت روحانی این بار اما دانسته تر از همیشه پای در میدان خطرات و مخاطرات می‌گذارد اما حرف او مردم است و حق مردم که در شرع ما به آن می‌گویند حق الناس؛ همانی که خداوند نیز از آن نمی‌گذرد..


> پاسخگو و منطقی...
هیچ پرسشی را بدون پاسخ رها نمی‌کند، هیچ انتقادی را به سکوت واگذار نکرده است، هیچ تهمت و افترایی را با پرخاش از سر نگذرانده است و هیچ هجمه‌ای او را از راهی که انتخاب کرده، بازنداشته است. او حالا و بدون آن که به آینده ی سیاسی ـ برخلاف خیلی‌ها که محافظه کاری اختیار کرده‌اند! ـ خود بیندیشد به وظایفی که دارد و تعهدی که در پیشگاه مردم داده است می‌اندیشد او تا این لحظه رخت سیاست زدگی و سیاسی کاری برتن نکرده است و این یعنی؛ از بین همه گزینه‌ها، گزینه مردم همواره برای او پرآب و رنگ تر از دیگر گزینه‌های دلنواز و چشم نواز بوده است!
> جنگ با برخی شرکت‌های ارزش افزوده
مغلوبه شد!؟
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات مدتی است که با شرکت‌های ارزش افزوده وارد جدالی حقوقی و رسانه‌ای شده است. آذری جهرمی که از ابتدای حضورش در دولت بر فعالیت این شرکت‌ها متمرکز شد، معتقد است این شرکت‌ها از عدم اطلاع مردم سوء استفاده کرده و میلیارد‌ها تومان درآمد غیر مشروع داشته‌اند. وزیر ارتباطات چندی پیش اعلام کرده بود: «دامنه‌ کلاهبرداری خدمات ارزش افزوده بسیار گسترده است و تنها در یک پرونده، ۳۳ میلیارد پول را برگرداندیم.» بنابر‌گفته‌ی وی، پنج شرکت در این زمینه شناسایی شده‌اند که اعلام کرده‌اند یک شرکت پشت همه‌ آن‌ها است!
وزارت ارتباطات برای مقابله با این دسته از شرکت‌ها "ستاره ۸۰۰ مربع" را راه‌اندازی کرد تا از این طریق مردم بتوانند از سوءاستفاده‌هایی که از آن‌ها صورت گرفته شده مطلع شوند و گزارش تخلف را به وزارت ارتباط اعلام کنند. طبق اعلام وزیر ارتباطات، جمع پول‌هایی که شرکت‌های خاص از محل این سرویس‌ها از مردم می‌گیرند سالانه سر به فلک می‌زند!
پس از آنکه چندی پیش وزیر ارتباطات در مجلس شورای اسلامی نطق مهمی علیه شرکت‌های ارزش افزوده انجام داد، بسیاری از کاربران در فضای مجازی خواستار تعطیلی این شرکت‌ها شدند. کاربران با هشتگ "پایان وس" دیدگاه‌های خود را در این باره مطرح کردند. وزیر ارتباطات نیز در ابتدا از ساماندهی آن‌ها سخن گفت، اما در ادامه حرف از تعطیلی کل بساط ارزش افزوده به میان آورد.
چنین به نظر می‌رسد که وعده به سرآمده و جنگ مغلوبه شده است و پس از بسیاری حرکت‌ها که تا پیش از آمدن آذری جهرمی به کابینه و وزارتخانه ارتباطات به نوعی خط قرمز محسوب می‌شد حالا به یکی از عادی ترین کارها تبدیل شده است.
آذری جهرمی تا این لحظه؛ از عبارت و شعار مردم و برای مردم، استفاده ابزاری نکرده است پس وقتی می‌نویسیم عادی ترین؛ باید اضافه کنیم، البته به قیمت هزینه‌ها و فشارهایی که محمد جواد آذری جهرمی برای تحمل کردنش، ابرو نیز خم نکرد...