چرا عده‌ای تلاش دارند مراسم 13 آبان را به حاشیه ببرند؟

آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: یکی ـ دو ماه قبل و شاید اندکی بیشتر، فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد یک دستگاه پورشه گرانقیمت، باعث مرگ جوانی می‌شود اما دردآورتر از مرگ آن جوان؛ حرف‌های دختری است که با صدای بلند می‌گوید: «آدم کشتیم که کشتیم! دیه‌اش را می‌دهیم!!!» واکنش‌ها به این ویدئوی جنجالی به قدری زیاد بود که مدعی العموم ورود کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، صاحب اصلی آن خودرو و آن دختر دستگیر شدند و...
این حکایت، صدالبته به پلاکاردهای به نمایش درآمده در 13 آبان 98 و ایضا مرداد 1397 و نیز تهدید تلویحی وزیر ارتباطات به همین شیوه ندارد اما در یک معنای کلی؛ گویی عده‌ای در این مملکت آماده هستند تا هزینه هرنوع تهدید و چالش حتی خیلی خطرناک را به آسانی بپردازند واگرنه بعید به نظر می‌رسد پس از اتفاقات مرداد 97 بازهم ماجرای آن پلاکاردها و بازهم در قم و بازهم در تجمعی که برخی روحانیون حضور دارند؛ عین به عین
تکرار شود!
برخی در همان زمان معتقد بودند اعتراض به محتوا و پیام یک عکس از تظاهرات در قم به این معنا است که می‌توان نگران تهدیدی بود که به صورت ضمنی در متن یک پلاکارد در دست طلاب معترض وجود دارد.


ظاهرا آن عکس را برای اولین بار خبرگزاری شفقنا منتشر کرده بود که بر روی آن نوشته بودند:
«ای آنکه مذاکره شعارت...». البته در عکس‌های دیگری هم که منتشر شد، مضامین اعتراضی پلاکاردهای دیگر هم منعکس است اما این عکس خاص، مضمون متفاوتی داشت که باعث انتشار مطالبی در این باره شد. مطابق عکس‌های منتشر شده، در ‏پلاکاردهای تجمع اعتراضی در قم مطالب زیر آمده بود:
محصل انگلیس / مذاکره کلید نیس
ای آنکه مذاکره شعارت...
در شعارهای منتشره در دیگر پلاکاردها نیز اهانت به رئیس جمهوری وجود داشت و او را «انگلیسی» معرفی کرده بودند اما در آن پلاکارد خاص، مطلبی انعکاس داده شده بود که غالبا آن را تهدید رئیس جمهوری تعبیر کردند.
> یک سال و سه ماه بعد...
دیروز باز هم در قم همزمان با گرامیداشت روز 13 آبان، داستان پلاکاردهای تهدیدی تکرار می‌شود!
یک سال و سه ماه قبل نوشته بودند:
«ای آنکه مذاکره شعارت -...».
و یک سال و سه ماه بعد می‌نویسند:
«‌ای مدعی بهشت برجام ... تو را سرانجام»!
و این یعنی در 15 ماه گذشته بین تفکری که آن پلاکارد را به دست یک طلبه داد و این تفکری که 15 ماه بعد مجدداً شبیه به آن پلاکارد، پلاکاردی دیگر به دست طلبه‌ای دیگر می‌دهد هیچ تغییری ایجاد نشده است و اما جای یک سوال باقی است و آن این که چرا دوباره قم، چرا دوباره یک طلبه؟!