محکومیت دوقطبی‌سازی مقاومت- مذاکره

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار« استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا » در هزار شهر و شهرستان کشور روزگذشته برگزار شد. ۱۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌ خارجی و ۲۵۰۰ خبرنگار،
عکاس و تصویربردار رسانه‌های داخلی راهپیمایی ۱۳ ابان در سراسر کشور را پوشش خبری دادند. در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، تعدادی از دانش‌آموزان با در دست داشتن تصاویری از کودکان یمنی، عراقی و افغانستانی، بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه کودکان در منطقه را به خاطر ارسال سلاح و یا حمله به این کشورها به نمایش گذاشتند.همچنین در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت‌کنندگان با ایجاد یک زندان فرضی بن سلمان، ولی عهد سعودی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین را در زندان به حبس کشیدند. یکی از سازمان‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی امسال با ایجاد یک زندان فرضی نشان می‌داد که پادشاه بحرین، دونالد ترامپ و محمدبن سلمان به خاطر اقداماتشان در زندان هستند. سیل عظیم راهپیمایان ١٣ آبان ماه پس از طی کردن مسیر راهپیمایی و سر دادن شعارهای استکبار ستیز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند.در راهپیمایی امسال که با حضور اقشار مختلف جامعه اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید دانشگاهی و حوزوی برگزار شد، راهپیمایان از ابتدای خیابان طالقانی با شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و الله‌اکبر راهپیمایی خود را آغاز و سپس در مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند. در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان امسال به مانند سال‌های گذشته، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد. به گزارش ایسنا، تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران و مردم خاورمیانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین پرچم آنها را با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل آتش زدند.
> سرلشکر موسوی: آمریکا با سرعت زیاد به سقوط نزدیک می‌شود
سخنران مراسم راهپیمایی تهران فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. امیر سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌رغم خواست و باور دشمنان و مستکبران، چهل سالگی را پشت سر‌گذاشته و با سرعت گردنه‌های خطرناک را درنوردیده و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌کند. امروز انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به بلندای اقتدار و عظمت دست یافته و در جایگاه تعیین‌کننده قرارگرفته است. فرمانده کل ارتش تاکید کرد: در پرتو الهام‌بخشی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، شیطان رانده شده از منطقه، طعم تلخ شکست و سرخوردگی را چشیده و جایگاه خود را از دست داده و در مسیر افول با سردرمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود.


> قطعنامه پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان
قطعنامه تظاهرات یوم‌الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در پایان این مراسم قرائت شد.متن این قطعنامه بدین شرح است:
یا اَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیَاءَ تُلقُونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ (سوره ممتحنه آیه یک)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید
با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت روح‌الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد مردم شریف و متدین ایران و مسالت طول عمر بابرکت توام با صحت، مزید توفیقات و عزّت روزافزون مقتدای عظیم‌الشان و ولی‌امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از ذات اقدس احدیت جلّ و علا، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار» با ندای ملکوتی الله اکبر – خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:
۱- راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی – آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته،
هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو قطبی‌سازی مذاکره – مقاومت در جامعه را شدیداً محکوم می‌نماییم.
۲- با ارج‌نهادن به اقدام هوشمندانه و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال ۱۳۵۸، استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی طاغوت اعظم در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها برای روشنگری و آشنایی جوانان عزیز با عمق دشمنی کینه توزانه و توطئه‌های ضدبشری آمریکای جنایتکار را با جبران قصور صورت گرفته سنوات قبل و اقدام فوری دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواهانیم.
۳- کماکان آمریکای در حال افول و فرو پاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مومن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌داریم.
۴- با تقدیر و سپاس از میهمان‌نوازی ستودنی ملت متدین عراق در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین، توطئه رذیلانه آمریکا ــ رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود خبیث با سوءاستفاده ددمنشانه از مطالبات مردمی و ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان و عراق و تلاش مذبوحانه آنان برای تفرقه بین کشورهای مسلمان و محور مقاومت را شدیداً محکوم، دشمن‌شناسی واقع‌بینانه و هوشیاری امت اسلام بخصوص ملت غیور عراق در برابر دسیسه‌های اخیر با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی را خواهانیم.
۵ - حمایت همه جانبه خود از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی، رشادت‌های انصار الله یمن سرافراز در مقابل رژیم فاسد آل سعود، مردم ستمدیده بحرین و نیجریه و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر منطقه را اعلام و گفتمان‌سازی و اقدام عملی دولت و ملت برای تحقق بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب، متضمن تشکیل امت واحده، ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ( ارواحنا فداه) را وظیفه دینی، انقلابی و انسانی می‌دانیم.
۶- رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی ـ عزت و سربلندی ملت و کشور ـ غلبه بر مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی را توکل بر خداوند قادر متعال ـ تبعیت محض همگان از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشان و شجاع امت اسلامی، مقام معظم رهبری دانسته و ضمن اعلام آمادگی تا پای جان خود، تمامی اقشار، گروه‌ها و مسئولین را به تحقق عملی این مهم فرا می‌خوانیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته