قانون برای عوام است نه ما که رجل سیاسی هستیم!


سرویس سیاسی-بازار مناظره داغ بود و اخبار آن همه چیز را تحت پوشش قرار می‌داد. همان شبی که حسن روحانی به عنوان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره از حقوق شهروندی سخن می‌گفت. او در مناظره جمعه شب گفت: «حقوق شهروندی انشاء نیست بلکه حقوق شهروندی در دولت دوازدهم تبدیل به زنگ عمل می‌شود و ما در این زمینه از بخش‌های مختلف حساب‌کشی خواهیم کرد که چگونه نسبت به شهروندان رفتار می‌کنند، ما یک ایران داریم و همه ایرانی‌ها از حقوق مساوی شهروندی باید برخوردار باشند!»
حقوق شهروندی دولت در زنگ انشا!
روحانی در ادامه گفت: «اگر می‌خواهیم در جامعه به شرایط مناسب سیاسی برسیم باید همه احزاب و گروه‌ها از حقوق مساوی برخوردار باشند.»
ناگهان در میان اخبار داغ مناظره خبری پیچید: «فرماندار ملایر و بخشدار جوکار مامور راهور ناجا را زیر گرفتند!» خبر حیرت‌آور بود و بهت‌زا. چرا که پیش از آن رئیس‌دولت از حقوق شهروندی سخن گفته بود و از تاکید دولت یازدهم بر آن! تقریبا این نقطه‌ای بود که در مناظره، روحانی و جهانگیری خیلی رو آن حساب باز کرده بودند.


ماجرای تازه دولتمردان یازدهم
خبر این چنین آغاز می‌شد: خودروی حامل فرماندار ملایر پس از توقف توسط مأمور پلیس‌راه به علت سرعت غیرمجاز، با کوبیدن به مأمور ناجا از محل‌گریخت!
ماجرا از این قرار بوده که افسر پلیس خودرویی را که سرعت غیرمجاز داشته برای اعمال قانون متوقف می‌کند. گویا پس از توقف بخشدار و فرماندار دولت تدبیر و امید از این که توسط مامور پلیس به علت سرعت زیاد متوقف شده‌اند عصبانی شده و موقعیت خود را یادآور می‌شوند اما مامور همچنان بر اعمال قانون اصرار دارد.
«رضا عزیزی» رئیس‌پلیس‌ راه استان همدان در رابطه با برخورد ناشایست بخشدار جوکار با مأمور وظیفه‌شناس به خاطر اعمال قانون خودروی آنها اظهار کرد: «این برخورد نادرست از سوی بخشدار جوکار صورت گرفت اما فرماندار ملایر نیز در آن خودرو حضور داشت.»
پس از این حادثه پرونده برخورد ناشایست بخشدار جوکار با مأمور راهنمایی و رانندگی در حین انجام‌ وظیفه به دادسرای همدان ارسال‌ می‌شود. عزیزی، رئیس‌پلیس استان همدان نیز با بیان اینکه گزارشی در این رابطه برای بنده ارسال‌ شده است و پیگیر موضوع هستیم، ادامه داد: «این موضوع به دادسرا اعلام‌ شده است.»
عزیزی در ادامه افزوده است: «پرونده چون مربوط به مقامات می‌شود در شهرستان رسیدگی نخواهد شد و به دادسرای استان ارسال‌ شده است.»
حقوق شهروندی دولت در وقت اجرا!
رئیس‌پلیس‌ راه استان همدان با بیان اینکه برای تقدیر و تشکر از مأمور باید فرمانده انتظامی استان دستور دهند اما این موضوع به فرماندهی اعلام‌ شده است، بیان کرد: «خوشبختانه مأمور وظیفه‌شناس در حال حاضر مشکل چندانی ندارد و جراحت سطحی برداشته است.»
عزیزی تصریح کرد: «از مأمور خود حمایت می‌کنیم چراکه در حین انجام‌ وظیفه بوده و در هر اموری که وظیفه خود را درست انجام دهد از او حمایت خواهیم کرد.»
خلاصه ماجرا از این قرار است: چند روز پیش خودروی حامل عبدالعظیم رضایی فرماندار ملایر با رانندگی فرهاد جهانیان بخشدار جوکار به علت سرعت غیر مجاز توسط مامور راهور متوقف شد، البته این اقدام قانونی مأمور وظیفه‌شناس با اعتراض بخشدار مواجه می‌شود به طوری که با مامور برخورد می‌کند، با خودرو به او می‌زند او را به کناری پرت می‌کند می‌اندازند و می‌رود! بعد هم به مامور گفته می‌شود «قوانین برای عوام‌الناس است نه رجل سیاسی!»
من فرق دارم
 چون در دولت یازدهم هستم!
حالا شما جمله‌های رئیس‌دولت و بخشدار دولت یازدهم را کنار هم بگذارید؛ رئیس‌دولت در مناظره اخیر گفت که «اگر می‌خواهیم در جامعه به شرایط مناسب سیاسی برسیم باید همه از حقوق مساوی برخوردار باشند.» و بخشدار متخلف این دولت به مامور پلیس که او را برای سرعت غیرمجاز متوقف کرده است، می‌گوید: «قوانین برای عوام‌الناس است نه رجل سیاسی!»
نه تنها قانون‌شکنی فرماندار و بخشدار که خود در مقام بالاترین مقام دولتی در منطقه خویش حضور دارد مایه تاسف است بلکه اعتراض او به مامور پلیس، برخورد فیزیکی با وی و خود را از دیگر افراد جامعه بالاتر دیدن حیرت‌آور است! چرا که وقتی می‌گوییم مقام دولتی در بخش مورد نظر یعنی نماینده قوه مجریه و قوه مجریه یعنی رکنی که می‌خواهد اجرای قانون در جامعه را ضمانت کند.