رئیس قوه قضائیه: تعامل راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات کشور است

رئیس قوه قضائیه گفت: تعامل با دولت، مجلس و دستگاه‌ها راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات کشور است.
سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه راهبرد جدی دستگاه قضایی را تعامل با قوا عنوان کرد و گفت: امروز همکاری و تعامل را یکی از راهبردهای جدی و تنها راه برون‌رفت از مشکلات، رونق تولید، مبارزه با فساد و ساماندهی امور می‌دانیم.
به گزارش ایسنا، رئیسی تصریح کرد: همه اقدامات ما و جراحی‌های قضایی در جهت تداوم سلامت نظام اداری کشور، صیانت از دولتمردان و حمایت از خدمتگزاران به مردم است. طبعا ممکن است این اقدامات ابتدا مثل یک دارو در کام برخی افراد تلخ بیاید اما نهایتا تبدیل به سلامت نظام اداری کشور می‌شود. بر همین مبنا، امروز دولت، مجلس، دستگاه‌ها و همه دغدغه‌مندان ارزش‌های انقلاب و پیشرفت کشور را در مسیر مبارزه با فساد در کنار خود می‌بینیم و تاکید می‌کنیم که مبارزه با فساد، اصلاح امور و سلامت اداری در ذات انقلاب اسلامی است. لذا هیچ‌گونه ناسلامتی و فساد، زیبنده نظام نیست و هیچ‌کس نباید آن را بپذیرد.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ پرونده‌ای جز مواردی که شان پرونده اقتضا می‌کند، در دستگاه قضایی نباید بدون تعیین زمان رسیدگی بماند، اظهار کرد: نباید به نتیجه رسیدن پرونده‌ها به گذشت زمان سپرده شود بلکه باید مدت زمان رسیدگی به یک پرونده و به سرانجام رسیدن آن تعیین شود و برای خود قاضی مشخص باشد. این امر علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم می‌تواند از اطاله دادرسی نیز جلوگیری کند.


رئیس قوه قضائیه درخصوص تحولات اخیر در عراق نیز تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی در این قضایا، حمایت از دیدگاه‌های مرجعیت دینی عراق است و برای ما مطالبات مردم به اندازه امنیت عراق اهمیت دارد.
رئیسی با اشاره به طرح موضوع تقلیل مجازات حبس در مجلس، این امر را موجب تزلزل قانون مجازات اسلامی دانست و به نوعی مخالفت دستگاه قضایی با تصویب چنین طرحی را اعلام کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان پزشکی قانونی و همچنین گزارش یکی از پژوهشگران اجتماعی در نشست روز شنبه با فعالان حوزه مطالعات آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: سقط جنین، مادامی که با مجوز پزشک و در چارچوب رویکرد درمانی باشد، مانعی ندارد اما موارد غیرمجاز آن باید به عنوان حرام شرعی مسلم، قتل نفس محترمه و خلاف نظامات اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس دادستان‌ها باید به شدت با افرادی که برای سودجویی در مراکز زیرزمینی اقدام به این کار می‌کنند، برخورد کنند. در این زمینه لازم است نشست‌های مشترک با وزارت بهداشت و مسئولان حوزه سلامت نیز داشته باشیم تا به یک راهکار صحیح در این خصوص دست یابیم.
رئیسی درباره مصوبات سفرهای استانی نیز‌ ظهور همه آثار این سفرها را در اجرای مصوبات دانست و بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبات سفرهای استانی تاکید کرد.
سایر اخبار این روزنامه
آیا راهبردها و راهکارهای کنونی برای از میان برداشتن افراط‌گرایی و خشونت در خاورمیانه نتیجه‌بخش است؟ جلال خوش‌چهره سر‏ریز کاسه صبر تهران توسعه مبانی فرهنگی «ابتکار» از طرح انتخاب نامزدها توسط بدنه جبهه‌ اصلاحات گزارش می‌دهد چالش «سرا» «ابتکار» موضوع واردات 500هزار تن ذرت آلوده را بررسی کرد ذرت آلوده از شایعه تا واقعیت هر اقامتگاه سنتی «هتل‏بوتیک‌» است؟ صدای زنگ خطر از هتل‌های شیک ایران حواشی اخبار مربوط به خودروهای دپو شده بررسی شد واردات و ترخیص پرحاشیه ۱۳ هزار خودرو با حضور علی‏‏‏اکبر صالحی و خبرنگاران عملیات گازدهی سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 آغاز شد چرا تعدد زوجات موضوع مورد توجه این روزهای فضای مجازی شده است؟ تب‏داغ‏جنجال‏«چن‏دهمسری» رئیس قوه قضائیه: تعامل راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات کشور است معاون اول رئیس‌جمهوری: اینگونه نباشد که عده‌ای در پشت درهای سیاست بمانند وزیر نفت: قیمت نفت زیر 60 دلار نمی‏رود نماینده دادستان در پرونده گروه عظام: «ایروانی» پول بیت‏المال برای تولید داخل را صرف واردات قطعات چینی می‌کرد توسعه مبانی فرهنگی