گرگ‌ها‌ی دست‌آموز کاخ سفید

ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بامداد روز یکشنبه پنجم آبان ماه در توئیتی خبر کشته شدن ابوبکرالبغدادی رئیس خودخوانده خلافت اسلامی عراق و شام را در ادلب سوریه منتشر نمود. بعد از توئیت ترامپ؛ خبرگزاری‌ها‌ از کشته شدن سرکرده گروه داعش خبر دادند. انتشار خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی در همان ساعات اولیه بازتاب گسترده‌ای یافت و به‌عنوان تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها‌ی جهان و از جمله فضای پرمخاطب مجازی؛ خودنمایی کرده و ‌کماکان حرف اول را می‌زند.
برای بحث و بررسی پیرامون کشته شدن سرکرده گروه داعش؛ لازم است تا تأملی در فضای کنونی سیاسی آمریکا و علی الخصوص وضعیت سیاسی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور؛ داشته باشیم.
ترامپ در آستانه استیضاح قرار گرفته است. نه تنها دموکرات‌ها؛ بلکه حتی برخی از چهره‌ها‌ی حزب جمهوری خواه نیز خود را برای استیضاح وی آماده کرده‌اند. براساس آخرین نظرسنجی؛ برای اولین بار طی دو سال اخیر محبوبیت مردمی ترامپ کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. علاوه بر دو مورد ذکر شده؛ اقدام آمریکا در خروج نیروهایش از شمال سوریه و چراغ سبز کاخ سفید برای حمله هوایی و زمینی ارتش ترکیه به این منطقه؛ انتقادات گسترده‌ای در داخل و خارج ایالات متحده آمریکا برانگیخته است.
در چنین اوضاع و احوالی خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی به سرعت در جهان منتشر می‌شود. بلافاصله تحلیل گران شبکه‌ها‌ی مختلف دیداری؛ شنیداری و نوشتاری این عملیات را موجب تقویت جایگاه و پایگاه رئیس‌جمهور در آستانه استیضاح قرار گرفته آمریکا می‌دانند. برای واکاوی ارتباط سرکردگان گروه‌هایی مانند القاعده؛ داعش؛ جبهه النصره... با سازمان سیای آمریکا و حمایت‌ها‌ی پیداوپنهان کاخ سفید از این افراد؛ بارها خبرهایی منتشر شده است.


نطفه القاعده در عربستان سعودی بسته شد و سلول‌ها‌ی مخرب آن در افغانستان رشد و نمو پیدا کردند. سپس نصیرالله بابر وزیر کشور وقت پاکستان و ژنرال حمید گل رئیس اطلاعات ارتش این کشور؛ برای تقویت همه جانبه این دسته از گروه‌ها‌ در افغانستان سنگ تمام گذاشتند. ارتباط مستحکم این دو مقام سیاسی و نظامی پاکستانی و حتی بخش‌ها‌ی مهم دولت‌ها‌ی مختلف روی کارآمده در پاکستان؛ با مقامات آمریکایی نیز بر کسی پوشیده نیست. 
بطور حتم سرویس جاسوسی و همچنین ارتش آمریکا از محل‌ها‌ی آموزش و سازماندهی نیروهای القاعده در افغانستان و کانون‌ها‌ی حامی آن در پاکستان کاملا خبر داشتند. همچنین می‌دانستند رهبر القاعده کجاست؛ اما کشتن او را تا زمان مناسب خود؛ به تعویق انداختند. 
آمریکایی‌ها‌ اسامه بن لادن را «گرگ سفید» نام نهاده بودند. زمانی که بدستور باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا بن لادن در پاکستان کشته شد؛ باراک اوباما قهرمان مبارزه با القاعده و قتل «گرگ سفید» گردید.
کیست که نداند داعش و زیرمجموعه‌ها‌ی آن مستقیما از عربستان پول و تجهیزات می‌گرفتند؛ بازهم کیست که نداند نبض اطلاعاتی سرویس جاسوسی و ارتش عربستان بدون اشاره آمریکا نمی‌زند. پس اگر بگوئیم آمریکایی‌ها‌ در چند سال اخیر از مخفیگاه‌های سران گروه داعش و از جمله ابوبکر البغدادی اطلاع داشته‌اند؛ ره به خطا نرفته‌ایم. همانگونه که دونالد ترامپ در تازه‌ترین اظهاراتش بعد از کشته شدن البغدادی؛ به صراحت می‌گوید: جانشین بغدادی را می‌شناسد و می‌داند کجاست؟!
در جریان جنایات داعش و گروه‌های وابسته به آن در عراق و سوریه؛ و آنگاه که سرکردگان این گروه‌ها و از جمله ابوبکر البغدادی در محاصره رزمندگان سوری و عراقی قرار می‌گرفتند؛ بارها و بارها خبرهایی منتشر می‌شد که حکایت از فرود بالگردهای آمریکایی در مناطق محاصره شده و انتقال سرکردگان این گروه‌های تبهکار به مناطق امن‌تر می‌داد.
کاخ سفید گرگ‌ها‌ی زیادی در طول دهه‌ها‌ پرورش داده و به جان بشریت انداخته است. این گرگ‌ها‌ که مدتها در دامن سرویس‌ها‌ی جاسوسی آموزش‌ها‌ی لازم را طی کرده‌اند؛ بعد از سرآمدن تاریخ مصرف باید برای تثبیت موقعیت اربابان خود؛ قربانی گردند. آمریکایی‌ها‌ البغدادی را «گرگ سیاه» لقب داده بودند. برای نجات حاکم فعلی کاخ سفید؛ اینبار باید گرگی دیگر قربانی می‌گردید و چه گرگی بهتر و در دسترس تر از البغدادی.
ترامپ خود را قهرمان مبارزه و نابودی داعش معرفی می‌نماید در حالی که قهرمانان واقعی و کسانی که در وجب به وجب؛ و سنگر به سنگر خاک کشورهای سوریه و عراق نیروهای وابسته به داعش را با شکست مواجه و مجبور به عقب نشینی کردند؛ رزمندگان حزب‌الله لبنان؛ ارتش سوریه؛ حشدالشعبی و عصائب اهل حق عراق و مدافعان حرم بودند. همان‌ها‌یی که امروز در عراق هدف تبلیغات زهرآگین و صد البته هدفمند مرتجعین عرب و سرویس‌ها‌ی وابسته به سفارت آمریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند.