طنین ستیز با استکبار در سراسر ایران



گروه سیاسی/ دوشنبه؛9:30 صبح، مقابل سفارت سابق امریکا، اقشار مختلف مردم همراه دانش‎آموزان و دانشجویان  شدند تا چهلمین سالگرد 13 آبان روز استکبارستیزی را گرامی دارند.
راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی امریکا» همزمان با سایر شهرهای کشور در تهران برگزار شد. شرکت‎کنندگان در راهپیمایی این روز از همان ابتدا با سر دادن شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از مستکبران نشان دادند و پس از طی کردن مسیر راهپیمایی از ابتدای خیابان طالقانی، در مقابل لانه جاسوسی (سفارت سابق امریکا) تجمع کردند. دانشجویان و دانش‌‌آموزان در این تجمع، عروسک‌های سران استکبار را به دست داشتند و با آتش زدن پرچم امریکا و اسرائیل انزجار خود را به سیاست‌‏های خصمانه آنها نشان دادند. جمعی از شرکت‎کنندگان در این مراسم با اجرای نمایش‌های میدانی افول قدرت امریکا و اسارت همپیمانانش را به تصویر کشیدند. در این بخش، شرکت کنندگان با نمایش یخ‌هایی با پرچم امریکا، ذوب شدن قدرت امریکا در قرن بیست و یکم را به تصویر کشیدند. در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، تعدادی از دانش‌آموزان با در دست داشتن تصاویری از کودکان یمنی، عراقی و افغانستانی، بخشی از جنایت‌های امریکا علیه کودکان در منطقه را به خاطر ارسال سلاح و یا حمله به این کشورها به نمایش گذاشتند. شرکت‌کنندگان همچنین با ایجاد یک زندان فرضی بن سلمان، ولیعهد سعودی، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین را در زندان به حبس کشیدند. همچنین اختصاص دکورهایی از ترامپ، روح‌الله زم، مدیر دستگیرشده کانال تلگرامی آمدنیوز و ابوبکر البغدادی سبب شد تا راهپیمایان دقایقی در این غرفه بایستند و عکس بگیرند. در حاشیه این مراسم همچنین تصویری از ریگی، مسیح علینژاد و مریم رجوی نمایش داده شد. تعدادی از شرکت کنندگان هم  پلاکاردهایی در مخالفت با FATF  و پیوستن ایران به آن در دست داشتند. به گزارش ایسنا، این افراد که خود را دانشجو معرفی کردند، در گفت‌وگو با مردم مدعی بودند که پیوستن ایران به سازوکار FATF مخالف منافع ملی کشور است و نباید ایران به این سازوکار بپوندند.


امیر موسوی: انقلاب اسلامی یک چله‌ پرچالش امّا پرافتخار را پشت سر گذاشته
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران اصلی مراسم تهران، با اشاره به نقش امریکا در ۶۰ کودتا و جنگ داخلی در کشورهای مختلف در 100 سال گذشته گفت: ادامه فعالیت سفارت امریکا به احتمال نزدیک به یقین سرنوشت انقلاب را مشابه ۶۰ کشور دیگر می‌کرد. به گزارش ایسنا، امیر سرلشگر موسوی با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی امریکا افزود: این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش، در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان است که ابهت پوشالی امریکا را در هم شکست و خفت و زبونی این کشور را نشان داد و همچنین فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را طنین‎انداز کرد. وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک چله‌ پرچالش امّا پرافتخار را پشت سر گذاشته است و به صورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات که هر نظامی را از پا درمی‌آورد، با وفاداری کامل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و مقاومت، در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است. فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ملت ایران فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته که بعضاً با خسارت‌هایی هم همراه بوده، دشمن دست از فتنه برنداشته است، از مقابله نظامی تقریباً ناامید شده، در جنگ اقتصادی به یأس رسیده و در آستانه شکست است، امّا از فتنه ناامید نیست، قطعاً بدانید فتنه‌ها در راه است.
قطعنامه پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان
شرکت کنندگان در پایان مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی در قطعنامه‎ای راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، امریکای جهانخوار و همپیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی و آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته و هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دوقطبی‌سازی مذاکره - مقاومت در جامعه را محکوم کردند. در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: با ارج‌نهادن به اقدام هوشمندانه و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال ۱۳۵۸، استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی طاغوت اعظم در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها برای روشنگری و آشنایی جوانان عزیز با عمق دشمنی کینه توزانه و توطئه‌های ضدبشری امریکای جنایتکار را  با جبران قصور صورت گرفته سنوات قبل و اقدام فوری دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواهانیم. راهپیمایی‌کنندگان همچنین در این قطعنامه تأکید کردند با تقدیر و سپاس از میهمان‌نوازی ستودنی ملت متدین عراق در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین، توطئه رذیلانه امریکا - رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود خبیث با سوءاستفاده ددمنشانه از مطالبات مردمی و ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان و عراق و تلاش مذبوحانه آنان برای تفرقه بین کشورهای مسلمان و محور مقاومت را شدیداً محکوم، دشمن‌شناسی واقع‌بینانه و هوشیاری امت اسلام بخصوص ملت غیور عراق در برابر دسیسه‌های اخیر با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی را خواهانیم.
وزیر اطلاعات: دولت در مهار شوک تحریم‌ها موفق عمل کرد
وزیر اطلاعات گفت: با تدابیر سنجیده و تحت حمایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب، دولت موفق شد شوک‌هایی را که تحریم‌ها به اقتصاد کشور وارد کرده بود مهار کند. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در زنجان افزود: دشمن فکر می‌کرد تورم در ایران سه رقمی می‌شود، امروز برعکس، تورم در مسیر کاهش قرار گرفته است و قیمت یک سری از اقلام که به سرعت بالا می‌رفت مهار و رشد قیمت‎ها متوقف شده و قیمت برخی از اقلام مانند مسکن، خودرو و مصالح ساختمانی در حال کاهش است. دشمن فکر می‌کرد قیمت ارز در نتیجه تحریم به ۴۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان می‎رسد، اما روز به روز با تدابیر دولت نرخ ارز کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: امریکا فکر می‎کرد با این تحریم‎ها که بی‎سابقه ‏ترین تحریم‎ها است، اقتصاد ایران فلج می‎شود و سه ماهه به هم می‎ریزد و ملت عصیان می‎کند و جمهوری اسلامی۴۰ سالگی خودش را نمی‎بیند؛ اما کور خواندند و این آرزو را به گور می‎برند.