نظامیان آل‌سعود در آستانه محاکمه شیخ عیسی قاسم وارد بحرین شدند!

رژیم آل خلیفه در آستانه فرا رسیدن روز محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور  دست به دامان آل سعود شده است. این خاندان برای حمایت از متحد دیرینه خود، شمار دیگری از نظامیان را برای سرکوب هواداران شیخ عیسی قاسم راهی این کشور  کرده است. پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم آن هم به دلیل اعتراض‌های گسترده مردمی، امروز قرار است جلسه محاکمه نهایی برگزار شود. برخی معتقدند این اقدام آل سعود می‌تواند به مثابه کمک به روحیه از دست رفته آل خلیفه صورت گرفته باشد.
در همین حال علمای بحرین نیز از مردم خواستند در آستانه اعلام حکم شیخ عیسی قاسم برای اعلام خشم خود و نیز آمادگی‌شان برای دفاع از شیخ  عیسی قاسم به خیابان‌ها بیایند. مردم منطقه الدراز(‌محل سکونت شیخ عیسی قاسم) نیز از چند روز قبل  بر شدت مخالفت‌ها و اعتراضات خود افزوده و از تمام مردم خواسته‌اند در این روزهای سرنوشت‌ساز، به خیابان‌ها بیایند و در برابر «خطرناک‌ترین جنایت تاریخ بحرین علیه شیعیان» بایستند.
سناریوی خطرناک
در همین رابطه یکی از رهبران ارشد جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به افزایش تنش‌ها و نگرانی‌ها در محافل بحرین همزمان با آغاز شمارش معکوس تاریخ جلسه قرائت حکم شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: «برخی اطلاعات حاکی از آن است که دستگاه قضایی «حکم شدید» زندان علیه شیخ عیسی قاسم همزمان با حکم تبعید اجباری وی را در پیش گرفته است و این سناریوی خطرناک رژیم آل خلیفه‌، بحرین را به انفجار خواهد کشاند.» این رهبر مخالف بحرینی همچنین افزود: «نتیجه و پیامد محاکمه شیخ عیسی قاسم احتمالا آتش تنش‌های طایفه‌ای در منطقه را روشن می‌کند و ما نمی‌خواهیم که بحرین به میدان تسویه حساب‌های سیاسی و طایفه‌ای تبدیل شود.»


ائتلاف 14 فوریه نیز خواستار آمادگی برای شکست محاصره ظالمانه شهر الدراز و حمایت از شیخ عیسی قاسم تا پای جان شد. به نظر می‌رسد حماقت‌های آل خلیفه می‌رود بحرین را به سرنوشتی نامعلوم دچار کند چرا که مردم بحرین همچنان دست از اعتقادات و خواسته‌های خود برنداشته و همچون شش سال گذشته بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند و قصد تسلیم شدن در برابر خاندان آل خلیفه را ندارند.
از سوی دیگر شیخ عبدالله الدقاق نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران تاکید کرد هرگونه اقدام غیرمسئولانه و نسنجیده علیه رهبر شیعیان بحرین باعث فوران آتشفشان ویرانگر خواهد شد.
وی افزود، هر کس با آتش بازی کند، آتش او را می‌سوزاند و حقانیت سخنان ما در عمل ثابت خواهد شد.