اخبار ویژه


کم‌حافظه شده‌اید آقای رئیس‌جمهور؟!
فیلم تبلیغاتی روحانی به وارونه‌نمایی رویکرد دولت و شخص رئیس‌جمهور در قبال رسانه‌های منتقد پرداخت. در این فیلم ضمن نشان دادن چندباره صفحات اول کیهان و برخی نشریات و رسانه‌های دیگر چنین القا شده که روحانی اهل تحمل است. او حتی می‌گوید مرحوم هاشمی که خود آدم صبور و با تحملی بود، به من گفت تو چه قدر صبر و تحملت بالاست. روحانی همچنین مدعی شد ما به منتقد پاداش هم می‌دهیم.
شیوه خودگویی و خودخندی روحانی و اطرافیان وی در این فیلم در حالی است که کارنامه گفتاری و رفتاری روحانی و برخی وزرای دیگر وی انباشته از هتاکی و ایجاد مضیقه است. اهانت به منتقدان با ادبیاتی درخور خود برخی دولتمردان مانند جیب‌بر، مزدور، بی‌شناسنامه، بی‌سواد، افراطی، مستضعف فکری، عقب‌مانده، عصر حجری، هوچی، کاسب، ترسو، بزدل، عقب‌مانده و...، تنها مشتی از خروارها اهانت روحانی است.
دولت در عین حال به قطع یارانه رسانه‌های منتقد مبادرت ورزید اما به این هم بسنده نکردند و برخی نشریات از جمله کیهان، وطن امروز، 9دی و... را به دادگاه کشاندند. حتی در مواقعی هم که برای کیهان قرار منع تعقیب به خاطر فقدان دلیل کافی صادر شد، مجددا برخی وزرا از طرف روحانی به قوه قضائیه فشار آوردند تا پرونده را مجددا به جریان بیندازند. این فشارها آن قدر وسیع بود که آیت‌الله آملی لاریجانی یک‌بار گفت: «برادر بزرگوار! شما خودتان شفاها یا کتبا با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته‌اید چرا یا فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید یا نزد رهبری گلایه می‌کنید چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است اما بین اهالی مطبوعات ندای آزادی سرمی‌دهید؟!»


هم اینک ده‌ها شکایت از سوی دستگاه‌های دولتی علیه کیهان در جریان است و برخی وزرای دولت مشخصا مأمور اعمال فشار به دستگاه قضایی در این زمینه هستند.اخراج دانشمندان هسته‌ای در دولت روحانی قابل انکار نیست
مدیر سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی گفت: روحانی و دولتمردان پاسخ دهند جمعی که از سال 83 تا 92 برنامه هسته‌ای کشور را پیش بردند الآن کجا هستند؟
مهندس حسین آبنیکی، رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو درباره بیانیه سازمان انرژی اتمی در تکذیب خبر بیکار شدن دانشمندان هسته‌ای گفت: تیم مدیریت ارشد شرکت‌های غنی‌سازی، سال 92 از سازمان اخراج شدند. علاوه بر اینها مدیران میانی که با اینها در ارتباط بودند از جمله تیم همکاران شهید احمدی روشن را نیز از سازمان بیرون کردند.
وی افزود: حتی شرکت‌هایی هم که در غنی‌سازی 3/5 و 20 درصدی نقش داشتند تعطیل کردند.
این مدیر سابق سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: آقایان پاسخ دهند مسئول غنی‌سازی 20 درصد نطنز الآن کجا کار می‌کند؟ در سازمان انرژی اتمی است یا آب و فاضلاب؟ جمعی که از سال 83 تا 92 برنامه هسته‌ای کشور را پیش بردند الآن کجا هستند؟ خود من الآن در سازمان اوقاف مشاور هستم. یکی از مدیران ارشد غنی‌سازی الآن در یک شرکت کامپیوتری کوچک کار می‌کند. دو نفر از دوستان که تولید ماشین‌های غنی‌سازی را برعهده داشتند الآن در پتروشیمی مشغول هستند. بسیاری دیگر از مدیران هم به همین سرنوشت گرفتار شدند.
آبنیکی با تأکید بر اینکه بیانیه سازمان انرژی اتمی به هیچ وجه صحت ندارد، اظهار داشت: آقای رئیس سازمان همیشه با قسم جلاله تکذیب می‌کنند اما سند ارائه نمی‌دهند که این افراد الآن در کدام بخش سازمان مشغول به کار هستند. چند وقت پیش ما در کمیسیون اصل 90 مجلس هم این موضوع را توضیح دادیم و الآن هم آماده هستیم تا در رسانه‌ها با آقای صالحی در این خصوص مناظره کنیم.
لازم به ذکر است پس از مناظره روز جمعه نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، سازمان انرژی اتمی در بیانیه‌ای اظهارات مصطفی میرسلیم مبنی بر بیکار شدن دانشمندان و کارکنان سازمان انرژی اتمی در دولت یازدهم را تکذیب کرده بود.روحانی چرا نامه اعتراض خود به فساد کرسنت را فراموش کرد؟!
آقای روحانی در مناظره دیروز و درباره پرونده فساد و تخلفات کرسنت که منجر به خسارت سنگین به ایران شد، واقعیت‌ها را جابه‌جا گفت.
او دیروز در مناظره گفت: «رقم 14 میلیاردی که درباره خسارت قرارداد کرسنت می‌گویند درست نیست. قرارداد در مرحله داوری است و هنوز به اتمام نرسیده است. در داوری به نتیجه می‌رسیم». ایشان البته نمی‌گوید که چرا در 20 سال گذشته به نتیجه نرسیده‌ایم و در آستانه محکومیت بالغ بر 35 میلیاردی هستیم؟
درباره ادعای آقای روحانی شایان ذکر است دیوان دادگستری بین‌المللی برای دو بار ایران را محکوم به پرداخت غرامت کرد و مبلغ آن هم 18 میلیارد دلار هست نه 14 میلیارد، ثالثاً تبانی عباس یزدانپناه یزدی با مدیر عامل شرکت کرسنت پترولیوم احراز شده است. علت محکومیت ایران، وزارت مجدد بیژن زنگنه و مدیریت علی کاردر بر شرکت نفت می‌باشد که متهم به اخذ رشوه در قرارداد کرسنت است.
در عین حال یک نامه تاریخی را که گویا آقای روحانی اصرار به فراموشی آن دارد، به یاد ایشان آورد. وی آذر ماه سال 81 و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به خاتمی رئیس جمهور وقت، به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام زنگنه در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» و دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود. روحانی در این نامه تأکید کرده بود «عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیرمعتبر که بنابرگزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال‌های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود.» روحانی همان زمان معتقد بود: «شرایط بازار موجب گردیده که قیمت و شرایط قراردادی مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار پایین و غیرمطلوب باشد.»
روحانی در آن نامه با هشدار درباره اینکه قرارداد کرسنت (با پیگیری شخص زنگنه) احتمالاً آثار منفی اقتصادی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت و هیچ منفعت سیاسی نیز در پی نخواهد داشت، تأکید کرده بود از حدود یک سال پیش سؤالاتی از وزیر نفت (زنگنه) درباره قرارداد کرسنت مطرح کرده که با وجود دستور خاتمی، پاسخی دریافت نشده است. روحانی در این نامه تصریح می‌کند قرارداد مذکور از طریق واسطه‌ها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیرمعتبر به امضا رسیده است.حسین فریدون کابینه گم شده است؟!
«سوالی که در افکار عمومی موج می‌زند، پنهان شدن برادر حسن روحانی در طول ایام تبلیغات است؛ به‌گونه‌ای که هیچ فیلم و تصویری از فریدون مخابره نمی‌شود».
به گزارش مشرق، یکی از پدیده‌های جالب توجه در نوع خود، حضور حسین فریدون در کنار دولت یازدهم بود، فریدون همه جا حضور داشت، در کنسرت‌ها، مذاکرات، پشت رئیس‌جمهور، کنار سخنگوی دولت، کنار وزیر امور خارجه، کنار جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا و... رفتارهای فریدون به‌گونه‌ای بود که همه می‌پنداشتند مغز متفکر دولت روحانی؛ حسین است نه حسن.
بعد از رسوایی حقوق نجومی در دولت یازدهم، «قاضی سراج» رئیس سازمان بازرسی کشور در افشاگری خود، به لابی‌های این شخص اشاره کرد و حسن روحانی نسبت به اتهامات برادرش، سکوت اختیار کرد.
این روزها، نه خبری از اسم فریدون است و نه تصویری از وی در رسانه‌ها مخابره می‌شود. معلوم نیست چرا فریدون دولت، مثل گذشته همراه و در کنار روحانی آفتابی نمی‌شود؛ روحانی به وی گفته پنهان شو یا مشاوران روحانی پیشنهاد داده‌اند فریدون آفتابی نشود؟
چرا در مناظره‌ها، حسن روحانی وارد دفاع از اتهامات برادرش نمی‌شود؟ چرا جهانگیری که از دختر بیکار وزیر آموزش و پرورش دفاع می‌کند، از برادر پنهان رئیس‌جمهور حمایتی نمی‌کند؟ در پشت پرده پاستورنشینان چه خبر است؟
یادآور می‌شود بنابر اعلام رئیس سازمان بازرسی، حسین فریدون به انتصاب مدیر متخلف بانک ملی در بانک رفاه کارگران اصرار داشت حال آن که پرونده سنگین تخلفات «علی صدقی» به اطلاع فریدون رسیده بود. یک قلم حقوق و پاداش دریافتی رئیس بانک رفاه کارگران، 734 میلیون تومان بود.