شرایط حمایت از افشاگران فساد تعیین شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، شرایط حمایت از مخبران و افشاگران فساد را تعیین کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در ادامه رسیدگی به لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود، بند (۲) ماده واحده این لایحه را اصلاح کردند.
بر اساس اصلاحیه دیروز نمایندگان، اشخاص فوق در صورتی مشمول مقررات این قانون می‌شوند که اقدامات آنان در جمع‌آوری و ارائه اطلاعات مورد تایید مراجع ذیصلاح باشد، اعم از اینکه اطلاعات مزبور قابل اثبات باشد یا نباشد.اشخاصی که با سوء نیت به ارائه اطلاعات مزبور اقدام کنند در صورتی که به اثبات جرم یا تخلف منجر نشود، مشمول مقررات این قانون قرار نمی‌گیرند.
مجلس شورای اسلامی با اصرار بر رای خود، ماده ۲۸ این لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع کرد.
سایر اخبار این روزنامه
همدلی ماجرای حذف اشعار مشاهیر ادبی از کتاب‌های درسی را ارزیابی کرد سُخُن را بریدند؟! ناصر ایمانی در گفت وگو با «همدلی» مطرح کرد: قالیباف عَلَمی برای وحدت نمی‌شود گزارشی از حاشیه‌های یک روز دیپلماسی در بهارستان؛ خروج ظریف، عصبانیت نمایندگان نقاط کور در شفافیت اموال نمایندگان رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: لزوم توجه به شایسته سالاری در انتصابات شهرداری تهران شرایط حمایت از افشاگران فساد تعیین شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت سالگرد 13 آبان: عربستان، آرامکو را می‌فروشد؛ خبری که دیده نشد.آیا اتفاقی در سایه بازار جهانی انرژی قرار گرفته است؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت سالگرد 13 آبان: به رانت‌خوار رای نمی‌دهم با اشاره به یک ماه اعتراضات خیابانی؛ عبدالمهدی: زمان بازگشت زندگی عادی به عراق است روایتی متفاوت از عضو سابق کابینه دولت موقت ازفردای13 آبان: شبی که آقایان نیامدند آنچه گذشت: اقدام دانشجویان پیرو خط امام خودسرانه نبود