چهره بی‌نقاب آمریکا

بسم‌الله الرحمن الرحیم
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است: ترامپ بهترین رئیس‌جمهور آمریکاست، نه به‌خاطر مواضع غلطی که دارد بلکه چون سیاست‌های واقعی آمریکا را بدون پرده‌پوشی با صراحت اعلام و افکار عمومی جهان را از مطامع استعماری و استکباری دولت آمریکا مطلع می‌کند و به همه این امکان را می‌دهد که چهره واقعی آمریکا را بشناسند.
این سخن بشار اسد بیش از هرچیز به این جمله دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مربوط است که بعد از هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش گفته بود من نفت را دوست دارم و عده‌ای از نظامیان آمریکائی را در سوریه نگهداشته‌ایم تا از نفت آنجا حفاظت کنند و شرکت‌های آمریکا بروند و آن را برای آمریکا استخراج کنند.
این سخن رئیس‌جمهور آمریکا به معنای اینست که حضور آمریکا در سوریه و منطقه غرب آسیا برای غارت نفت این منطقه است و اصولاً غارت ثروت‌های ملت‌ها هدف اصلی دولتمردان آمریکا از حضور در هر نقطه از جهان است. نفوذ آمریکا در ایران از سال‌های دهه 1330 نیز با همین هدف صورت گرفت و با کودتای 28 مرداد و حمایت از رژیم فاسد پهلوی ادامه یافت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که مفهوم آن، شکست سنگین سیاست استعماری آمریکا در ایران بود، توطئه‌های گوناگون دولتمردان آمریکائی علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز شد که تا امروز ادامه دارد.


تبعید امام خمینی در 13 آبان 1343 به ترکیه به دستور آمریکا، کشتار دانش‌آموزان معترض به سیاست‌های رژیم وابسته پهلوی در خیابان‌های تهران در 13 آبان 1357 که آنهم به دستور آمریکا صورت گرفت و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران که توسط دانشجویان خط امام و در اعتراض به سیاست‌های ضدانقلابی آمریکا در 13 آبان 1358 انجام شد، همگی به دخالت‌ها و سلطه‌طلبی‌های آمریکا در ایران مربوط می‌شوند. امروز که به‌مناسبت سالگرد این سه واقعه، در سراسر ایران راه‌پیمائی ضدآمریکائی برگزار می‌شود، خوی استکباری دولتمردان آمریکائی همچنان برقرار است و سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن سنگین‌تر و غلیظ‌تر از گذشته در نقاط مختلف جهان ادامه دارد.
تنها راه پشیمان کردن سردمداران کاخ سفید از سیاست سلطه‌طلبانه‌شان علیه ملت‌ها اینست که مبارزات ضدآمریکائی که خوشبختانه در بسیاری از نقاط جهان شروع شده، با شدت بیشتری ادامه یابد. دخالت‌های دولت آمریکا در سوریه، عراق، افغانستان، ونزوئلا و سایر کشورهای آمریکای جنوبی و حتی کشورهای اروپائی و حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی سردمداران واشنگتن از دولت عربستان برای کشتار مردم مظلوم یمن، نمونه‌های روشن سلطه‌طلبی‌های شیطان بزرگ در گوشه و کنار جهان است که باید با آن مقابله شود. این مقابله قطعاً با اراده ملت‌ها به نتیجه خواهد رسید. هنگامی که ملت‌ها بر سلطه‌طلبان پیروز شوند، جهانی خالی از قلدری و زورگوئی خواهیم داشت که با اراده ملت اداره خواهد شد و از زیاده‌خواهی و دیکتاتوری در آن خبری نخواهد بود. اکنون که دولت آمریکا با چهره واقعی خود بدون نقاب به صحنه آمده، مبارزه با آن آسان‌تر است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: ادامه روند کاهش قیمت مسکن تا پایان امسال حضرت آیت‌الله جوادی آملی: همه تلاش و کوشش باید این باشد که ذره ای با خون پاک شهدا بازی نشود 13 آبان 58 در تهران چه گذشت؟ راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان: خصومت آمریکا با ملت ایران از کودتای 1332 تا کنون است تظاهرات عراق وارد مرحله اعتصاب اجباری و نافرمانی مدنی شد ظریف در جلسه علنی مجلس اعلام کرد: وزارت خارجه بیشترین تلاش را برای مقابله با پولشویی انجام داده است هو شدن مجدد ترامپ ازسوی مردم آمریکا واکنش وزارت اطلاعات به جوسازی طرفداران حسن عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس: مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت خود در قبال لوایح CFT و پالرمو را بشکند معاون کل وزارت بهداشت: 61 درصد هزینه داروی مصرفی کشور از جیب مردم تامین می‌شود رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: ادامه روند کاهش قیمت مسکن تا پایان امسال معاون شهردار تهران: حذف نظارت معاونان شهردار از سازمان‌های زیرمجموعه باعث تضعیف مدیریت شهری است چهار طرح تمام الکترونیک قضایی کشور رونمایی شد چهره بی‌نقاب آمریکا