راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود

بخش خبری: به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار، راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان امروز با حضور گسترده و پرشور مردم و به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان به طور همزمان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، امیر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان که از ساعت9:30صبح آغاز می‌گردد، سخنرانی می‌کند.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان ضمن دعوت حوزویان و دانشگاهیان برای حضور پر شور در این مراسم،اعلام کرد: حوزویان و دانشگاهیان با هرگونه تلاش که منجر به موجه جلوه دادن عملکرد ننگین دولت آمریکا باشد مقابله کنند.
در بخش از این بیانیه آمده است: آمریکای جنایتکار در عصر منطق و عقلانیت، عامل تجاوز به حقوق بشر در نقاط مختلف جهان بوده و هست که یکی از نمودهای این رفتار ضد حقوق بشر تحریم است که حتی تا مرز تحریم غذا و دارو نسبت به کشورهای مختلف پیش می‌رود که به لطف خدای متعال حربه تحریم در سرزمین پر حماسه جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد و عقیم مانده است، این موضوع از آنجا اهمیت دارد که به‌رغم تصورات برخی ساده‌اندیشان، هنوز این دشمنی و عداوت در اَشکال مختلف ادامه دارد.


وزیر آموزش‌وپرورش نیز در پیام خود به مناسبت سالروز یوم‌الله 13آبان، روز استکبارستیزی از دانش‌آموزان عزیز، معلمان گرامی و ملت ایران دعوت کرد در این مراسم ملی مشارکت فعال داشته باشند.
در بخش از پیام محسن حاجی میرزایی آمده است: امروز پس از گذشت40 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایران، شاهد تشدید خصومت‌های زورگویان عالم به‌ویژه شیطان بزرگ علیه مردم ایران هستیم. عدم موفقیت دشمنان ما در طول این سال‌ها آن‌ها را به این طمع انداخته است که با پروژه نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی در سطوح مختلف اجتماع، اهداف استعماری خود را دنبال کنند اما ملت بصیر و انقلابی ایران به این حقیقت واقف‌اند و بار دیگر نیز همچون گذشته، دشمنان را ناکام می‌گذارند و دستان پلید آنان را کوتاه می‌کنند.
بدون تردید در این پروژه، نقش آموزش‌وپرورش برای جلوگیری از نفوذ و خنثی‌سازی آن بسیار مهم و اثربخش است و قطعاً با حضور منسجم و فعال دانش‌آموزان عزیز و فرهنگیان گرامی در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان هوشیاری خود را به رخ جهانیان خواهند کشید.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور،ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج انش آموزی، وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا،ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی، حزب همبستگی، شهرداری تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، شهرداری تهران و در باینه‌های مستقل از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده در این مراسم دعوت کردند.
اجرای تئاتر در خصوص جنایات آمریکا و اسرائیل و پخش تصاویر و فیلم‌های مرتبط در خصوص تسخیر لانه جاسوسی امریکا از جمله ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز است.
برپایی غرفه‌های مختلف نظیر مبارزه با استکبار جهانی، انزجار از سیاست‌های منحوس ایالات متحده آمریکا با موضوع خوشنویسی شعارهای مرتبط، ثبت حضور با موضوع برپایی ایستگاه عکاسی از حضور در راهپیمایی 13 آبان، بازی‌های رایانه‌ای و آموزشی ساخت ایران، روایت تصویر آگاهی رسانی در خصوص واقعه تاریخ ساز تبعید حضرت امام خمینی(ره)، غرفه‌های ورزشی و سلامت از جمله غرفه‌های برپا شده برای مراسم امروز است.
اعلام محدودیت‌های ترافیکی 13 آبان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح محدودیت‌های ترافیکی یوم‌الله 13 آبان پرداخت.
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور فاتب در تشریح محدودیت‌های ترافیکی یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: در روز 13 آبان دانش‌آموزان و آحاد مردم رو به روی لانه جاسوسی تجمع می‌کنند و این روز را گرامی می‌دارند و ندای مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند.
وی افزود:محدودیت‌های تردد از ساعت 6 صبح دوشنبه مورخ 13 آبان ماه 98 در طول خیابان طالقانی از تقاطع حافظ به سمت شرق و از تقاطع بهار به سمت غرب، خیابان سپهبد قرنی از میدان فردوسی به سمت شمال، خیابان نجات اللهی (ویلا) از انقلاب به سمت شمال، خیابان ایرانشهر از کریم خان به سمت جنوب داریم.
وی افزود: در صورت نیاز اگر لازم شود پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت تردد را در خیابان مفتح هم اعمال می‌کنند.
سردار مهماندار گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد از 6 روز دوشنبه مورخ 13 آبان شروع و تا خاتمه مراسم ادامه پیدا می‌کند. طبیعی است به علت عبور و مرور بیشتر در خیابان‌های یاد شده ترافیک نسبت به روزهای قبل در این محدوده بیشتر می‌شود.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه 13 آبان روز کاری است و تردد در این معابر وجود دارد از افرادی که محل کارشان در خیابان‌های یاد شده است به نحوی برنامه‌ریزی کنند که تا قبل از ساعت 6 صبح به محل کارشان برسند هم خودشان درگیر ترافیک نشوند و هم به حجم ترافیک اضافه نکنند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: ادامه روند کاهش قیمت مسکن تا پایان امسال حضرت آیت‌الله جوادی آملی: همه تلاش و کوشش باید این باشد که ذره ای با خون پاک شهدا بازی نشود 13 آبان 58 در تهران چه گذشت؟ راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان: خصومت آمریکا با ملت ایران از کودتای 1332 تا کنون است تظاهرات عراق وارد مرحله اعتصاب اجباری و نافرمانی مدنی شد ظریف در جلسه علنی مجلس اعلام کرد: وزارت خارجه بیشترین تلاش را برای مقابله با پولشویی انجام داده است هو شدن مجدد ترامپ ازسوی مردم آمریکا واکنش وزارت اطلاعات به جوسازی طرفداران حسن عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس: مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت خود در قبال لوایح CFT و پالرمو را بشکند معاون کل وزارت بهداشت: 61 درصد هزینه داروی مصرفی کشور از جیب مردم تامین می‌شود رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: ادامه روند کاهش قیمت مسکن تا پایان امسال معاون شهردار تهران: حذف نظارت معاونان شهردار از سازمان‌های زیرمجموعه باعث تضعیف مدیریت شهری است چهار طرح تمام الکترونیک قضایی کشور رونمایی شد چهره بی‌نقاب آمریکا