ترویج چندهمسری با کارگاه‌های آموزشی

موسسه حیات طیبه حسنی کارگاه مهارت‌هایِ چند همسری را در تهران برگزار می‌کند؛ این خبر عجیب است، اما گویا واقعیت دارد! «آموزش مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری» موضوع این کارگاه است. گویا رسالتشان نیز تشویق به تشکیل خانواده‌ی چندهمسری در کشور است. این موسسه با داشتن یک سایت و صفحه اینستاگرام گویا فعالیتی مجاز دارد. 
به گزارش «مردم سالاری آنلاین»، از عنوان کارگاه عجیب‌تر عناوین بحث‌های است که در این کارگاه مطرح خواهد شد، در تبلیغات این موسسه آمده است که در این کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری، ضرورت احیای فرهنگ چندهمسری، الزامات تشکیل خانواده چندهمسری، احکام فقهی خانواده‌های چندهمسری و مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری آموزش داده خواهد شد.
این دومین کارگاهی است که با این عنوان در کشور برگزار می‌شود، اصفهان اولین مقصد این موسسه بوده است که چند همسری را در کشور تبلیغ می‌کند و برای کسانی که این راه را در پیش گرفته‌اند هورا می‌کشد. در نوشته‌های که در صفحه اینستاگرام این موسسه درج شده است توجیه این حرکت رفع بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانوار در کشور مطرح شده است.
در سایت این موسسه آمده است که حیات طیبه حسنی در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده است. موسسین این موسسه مدعی هستند که دغدغه رشد و تعالی کیفیت  زندگی اقشار کم برخوردار در ایران را دارند. این موسسه معتقد است این مسیر در راستای خدمت به کسانی انجام می‌شود که از شرایط مساعد زندگی عرف جامعه به دور مانده‌اند. در سایت آمده است که وجوهات مالی این موسسه تمامأ مردمی بوده و هیچ گونه وابستگی به ارگان ونهاد خاصی ندارند. البته شماره تلفن ثابتی برای تماس با این موسسه در سایت آن وجود نداشت تا بتوانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم و تنها شماره تلفن همراه درج شده در سایت نیز پاسخگو نبود.


سواستفاده از تصاویر رهبری
در حالی که در پست‌های اینستاگرامی صفحه منتسب به موسسه حیات حسنی از تصاویر رهبری در طراحی انیمیشن‌ها استفاده شده است، اما «آیت الله خامنه‌ای» چندی پیش فتوایی منتسب به ایشان را که مدعی بود رهبری تعدد زوجات را در شرایط فعلی جامعه مستحب می‌دانند رد کردند. گفته شده است که اخیرا  جمعی با حضور رهبری، یکی از حضار از ایشان درباره صحت این فتوا سوال می‌پرسد. «آیت‌الله خامنه‌ای» با شنیدن این مطلب برافروخته شده‌اند و متعجب گفته‌اند «که اصلا بنده همچین فتوایی ندارم و اصلا همچین چیزی را قبول ندارم؛ چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند، که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود.» همچنین شنیده شده است که رهبری این نظر را در بیت اجرایی کرده و هشدار داده‌اند که افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند.
تاختن به بنیان خانواده با کلاه شرعی
صفحات مجازی این موسسه پر از کلیپ‌ها و سخنرانی‌های در مدح چند همسری است، اما کامنت‌های این پست‌ها پر از مخالفان مسیری است که این موسسه طی می‌کند. 
انتشار این پوستر در سطح فضای مجازی واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است.  در پوستری که برای این همایش طراحی شده است، مردی با محاسن و چفیه‌ دیده می‌شود، همین موضوع باعث شده است تا افرادی که با این ظاهر در جامعه حضور دارند از این طراحی انتقاد کنند و بگوید به خانواده خود پایبند هستند و با این اتفاق مخالف هستند. 
موافقان و مجریان چند همسری به اسلام و دین استناد می‌کنند، اما گویا این افراد فقط بعدی از دین را مدنظر قرار می‌دهند که از آن سود می‌برند. اسلام برای چند همسری شرط عدالت را قرار داده است که ابعاد متفاوتی دارد، آنگونه که مفسران تفسیر می‌کنند رعایت این نوع از عدالت تنها در موارد خیلی خاص قابل اجرا است. پس لطفا بر روی شهوت‌رانی خود نام دین نگذارید و با کلاه شرعی، کمر به متزلزل کردن کانون خانواده نبندید.