علیپور نباید چیپ می‌زد



حامد جیرودی
خبرنگار


تساوی 1-1 پارس جنوبی برابر سپاهان از سری رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر با اتفاقی قابل توجه همراه بود؛ برای اولین بار در لیگ نوزدهم دروازه سپاهان باز شد و رکورد پیام نیازمند در بسته نگه داشتن دروازه‌اش شکست. این مهم در دقیقه 45 توسط محمد نوری رقم خورد و کاپیتان جمی‌ها بالاخره دروازه سپاهان را در فصل جاری از روی نقطه پنالتی گشود. ‌هافبک باتجربه پارس جنوبی در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی خوبی بود و ما حتی می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. سپاهان در 8 بازی قبل گلی دریافت نکرده بود و خط دفاعی منسجمی دارد. با این حال توانستیم به سپاهان گل بزنیم. تمرکز داشتم و پنالتی‌ام را گل کردم ولی متأسفانه داور پنالتی را تجدید کرد و شرایط برایم سخت شد. گرچه ضربه دومم هم گل شد و یک امتیاز برابر تیم خوب سپاهان گرفتیم و شخصیت تیمی‌مان را حفظ کردیم.»
این گل اهمیت زیادی داشت و رکورد 935 دقیقه گل نخوردن پیام نیازمند شکسته شد. از سویی نوری 4 گله شد و در رده دوم جدول گلزنان لیگ جاری قرار گرفت. گرچه او ‌هافبک است ولی یکی از بهترین گلزنان ادوار لیگ با 61 گل نیز محسوب می‌شود. نوری در این ارتباط هم صحبت کرد: «نیازمند گلر خوب و آینده‌داری است. من به بحث رکورد و این مسائل فکر نمی‌کردم و برای پیام آرزوی موفقیت می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم برای تیمم گل بزنم. بحث گلزنی مدنظرم نیست و تلاش می‌کنم که بتوانم برای تیمم مؤثر باشم، گرچه تلاش می‌کنم همین روند را ادامه دهم.»
پارس جنوبی که سومین فصل حضور خود در لیگ برتر را سپری می‌کند، در حال حاضر با 8 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و با مشکلات مالی زیادی هم دست به گریبان است. نوری تأکید کرد که مسئولان استان قول داده‌اند به تیم کمک کنند: «مسئولان وعده دادند که مشکلات مالی را برطرف می‌کنند ولی تا الان که این اتفاق نیفتاده است. امیدوارم شرایطی فراهم کنند که تیم بتواند به مسیرش در لیگ برتر ادامه دهد.»
فراز کمالوند چند روز پیش در مصاحبه‌ای که اشاره به مشکلات شدید مالی این تیم داشت، تأکید کرد آن‌هایی که می‌خواهند این تیم سقوط کند، باید از روی جنازه او رد شوند. واکنش نوری به اظهار نظر سرمربی تیم چنین است: «ما در لیگ می‌مانیم و اگر وضعیت مالی خوبی داشته باشیم، مطمئناً به رده‌های بالای جدول هم می‌رسیم. مشکل ما فنی نیست، بلکه مالی است که باعث شده تمرکز بچه‌ها به هم بریزد و حاشیه ایجاد شود.»
کاپیتان پرسپولیس در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم درباره وضعیت سرخپوشان پایتخت هم صحبت کرد. محمد نوری در ارزیابی از پرسپولیس گفت: «سرمربی پرسپولیس امسال تغییر کرد و نیاز به زمان دارد. همچنین این تیم نیاز به آرامشی دارد که می‌تواند از طریق سکوها و هواداران به تیم منتقل شود. بازیکنان نباید به حاشیه بروند و با توجه به بازیکنان خوبی که کالدرون در اختیار دارد، این تیم می‌تواند امسال هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.»
چهره ویژه بازی اخیر پرسپولیس و ماشین‌سازی، علی علیپور بود که پنالتی‌اش را به صورت چیپ زد و حامد لک آن را براحتی مهار کرد تا پرسپولیس برنده از زمین خارج نشود. با از دست رفتن 3 امتیاز خانگی، گابریل کالدرون و هواداران پرسپولیس از علیپور بسیار ناراحت شدند. در این میان، نوری به حمایت از علیپور پرداخت: «بازیکنان بزرگ هم پنالتی خراب می‌کنند. نمی‌شود گفت علیپور چون پنالتی خراب کرده، بازیکن بدی است. علی بازیکن گلزنی است که در فصل‌های گذشته، گل‌های حساسی برای پرسپولیس زده و خیلی زحمت می‌کشد. نمی‌شود به خاطر یک پنالتی تلاش‌های او را نادیده گرفت و مطمئناً در بازی‌های آینده گل می‌زند و دل هواداران را شاد می‌کند.» نوری یکی از پنالتی‌زن‌های برتر لیگ است و در فصل جاری هم 3 پنالتی را گل کرده است. او به سؤالی مبنی بر اینکه اگر جای علیپور بود پنالتی را چیپ می‌زد، چنین پاسخ داد: «من سعی می‌کنم هیچ موقع پنالتی را به صورت چیپ نزنم و تاکنون هم این کار را نکرده‌ام. چیپ زدن ریسک است و احتمال گل شدن پنالتی را کاهش می‌دهد. گرچه چیپ زدن مهارت است و بستگی به شرایط بازیکن هم دارد. من جای علیپور نبوده‌ام که بگویم کارش درست بوده یا نادرست ولی این را می‌دانم که در دقیقه 90 نباید چیپ زد.»