«آشنا» و توییت‌هایش

حسام‌الدین آشنا فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر دارد و بار‌ها به وسیله پیام‌هایی که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کند، حاشیه‌ساز شده است.
همین روز گذشته حسام‌الدین آشنا در واکنش به خبر خبرگزاری میزان که نوشته بود: «با اقدامات قضات و دادستان‌ها در سراسر کشور از تعطیلی حدود 500 کارگاه و مراکز تولیدی جلوگیری شده است»، از قوه قضاییه خواست نام، مکان و اقدامی را که برای ممانعت از تعطیلی ۵۰۰ کارگاه و مراکز تولیدی شده را اعلام کند. مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در توییترش نوشت: «لطفا؛ نام، مکان، علت در معرض تعطیل بودن، اقدامات مشخص دستگاه قضایی در هر مورد و وضعیت فعلی تولید هر مرکز جهت تنویر افکار عمومی را اعلان فرمایید.»
توئیت‌های آشنا بعضا پر از ابهام و همیشه حاشیه‌ساز بوده و در مواردی جنجال به پا کرده است. بسیاری به او انتقاد می‌کنند که گاهی آنچنان مبهم می‌نویسد که تنها خودش پیام توییت را متوجه می‌شود. او اخیرا در توییتی در واکنش به ماجرای مدارس فرهنگ که مدیریت آن را پسر حدادعادل برعهده دارد نوشت: آقای فرید‌الدین حداد عادل دانش آموز دبیرستان فرهنگ نبوده است. دکتر حداد عادل برای فرزندش مدرسه نزد بلکه به عنوان یک پدر، مشکل دانش آموزان مستعد و خانواده‌های علاقه‌مند به علوم انسانی را درک کرد و با تاسیس دبیرستانی غیر دولتی بدون تحمیل هزینه بر دولت الگویی برای مدارس دولتی ایجاد کرد.
حسام‌الدین آشنا، متولد ۱۳۴۳ در شهر تهران و سیاستمدار ایرانی است. او اکنون مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و همچنین استاد دانشکده معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) است. آشنا دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و تبلیغ و دکتری معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) است. او پیشتر لباس روحانیت بر تن می‌کرد. آشنا از ۱۶ سالگی به سپاه شهرکرد پیوست و در ۱۷ سالگی کارمند رادیو اهواز شد. آشنا که در سال ۱۳۶۷ با دختر قربانعلی دری‌نجف آبادی ازدواج کرد، در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی توسط پدرزن خود که در آن زمان وزیر اطلاعات بود به سمت معاونت ویژه وزارت اطلاعات منصوب شد.


آشنا و روحانی
اولین همکاری آشنا و حسن روحانی به سال ۱۳۷۷ باز می‌گردد. حسام‌الدین آشنا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ عضو هسته مرکزی ستاد انتخاباتی حسن روحانی و مشاور و تحلیلگر مناظرات او بود. او یکی از نمایندگان رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما است. آشنا در سفرهای حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ از همراهان رئیس جمهور بوده است.
سایر اخبار این روزنامه
یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با «همدلی» احتمالا نورچشمی‌ها برای انتخابات نقشه بکشند کنترل قیمت دلار در کنار واردات ایمن‌آبادی: خواب ‌‌اصول‌گرایان برای مجلس یازدهم تعبیر نمی‌شود «همدلی» سیاست‌های بانک مرکزی درخصوص کنترل نرخ ارز را ارزیابی کرد تازیانه دلار بر تن تولید سید‌جواد میری در گفت‌وگو با همدلی اسطوره‌سازی در جامعه ایرانی را تبیین کرد: اسطوره‌‌ها شکل‌دهنده مجموعه‌ای از عواطف ملت‌ها همدلی تاثیر منفی نورچشمی‌‌‌ها را بر روند کنش‌‌‌های سیاسی و اجتماعی بررسی کرد بلای نوکیسه‌‌‌های سیاسی همدلی به بهانه حوادث ورزشگاه یادگار امام تبریز پیامد تلخ برخی رفتارهای ساختارشکنانه را بررسی کرد جعفر جعفری گلدیر عراق و آزمون سیاست ورزی ما «آشنا» و توییت‌هایش گزارشی از تلاطم اقتصادی یک تصمیم در انگلستان؛ ثروتمندان با آمدن برگزیت، لندن را ترک می‌کنند جعفر جعفری گلدیر عراق و آزمون سیاست ورزی ما مسیر‌های‌دشوار تهران در پیوستن به شانگهای بغداد و بیروت، اصلاح مقدم بر تغییر