یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با «همدلی» احتمالا نورچشمی‌ها برای انتخابات نقشه بکشند

همدلی| با نزدیک شدن فصل انتخابات کم‌کم تنور رقابت‌های انتخاباتی بین احزاب و مسئولان گرم می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی شاهد بحث‌ها، گفت‌.گوها و نقطه نظرات مختلف و متفاوت هستیم. در این میان یکی از موضوع‌هایی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، تاثیر آقازاده‌ها در عرصه‌های انتخابات است. آقازاده‌ها اصطلاحا به کسانی گفته می‌شود که شهرت و افتخار و سیاست را از پدران خود به ارث برده‌اند. یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: «آقازاده‌ها ترجیح‌شان این بوده که از موقعیت پدران استفاده کنند و با سوءاستفاده از این وضعیت در پی کسب ثروت و دنبال رانت‌جویی بوده‌اند.»
داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «همدلی» می‌گوید: «آقازاده‌ها خیلی کمتر اتفاق افتاده است که مستقیم دنبال پست و مقام بوده باشند. نه اینکه دنبال پست و مقام نبوده‌اند، بلکه در پی آن بوده‌اند که از قدرت پدران و خود استفاده کنند و از قدرت فردی که به آن وابستگی داشته‌اند برای کسب ثروت و تلاش کرده‌اند که خواسته خود را پیش ببرند و سعی کرده‌اند از آن قدرت استفاده کنند. عمدتا در این راستا و در این مسیر حرکت کرده‌اند، ولی بعضا اتفاق افتاده است برخی آقازاده‌ها دنبال این بوده‌اند که به پست و مقام برسند و در این مسیر هم تلاش کرده‌اند که جای پای پدرانشان بگذارند.»
قنبری در پاسخ به این سوال که آقازاده‌ها چه تاثیری می‌توانند در انتخابات داشته باشند؟ می‌گوید: «عموما همان‌طوری که گفتم بیشتر آقازاده‌ها ترجیح‌شان این بوده که از موقعیت پدران استفاده کنند و با سوءاستفاده از این وضعیت در پی کسب ثروت و دنبال رانت‌جویی بوده‌اند و بنابراین از موقعیت رانتی که از ناحیه قدرتی که داشتند، استفاده کنند.»
او می‌افزاید: «این اشخاص می‌توانند به نوعی قدرت را ابزاری در راستای رانت‌جویی تقویت کنند. این احتمال وجود دارد که در آینده وارد مسیر انتخابات بشوند و در انتخابات مجلس آینده هم اقداماتی انجام دهند و دنبال این باشند که به نوعی از اموالی که به دست آورده‌اند تلاش کنند که نزدیکان‌شان به مجلس راه بیابند.»
قنبری در پاسخ به این سوال که آیا در گذشته مواردی از این دست مشاهده شده، تصریح می‌کند: «در گذشته اطلاعاتی کسب کردیم که آقازاده‌ها نام‌های دیگری انتخاب کرده‌اند که از نام‌های پدران خود متفاوت است که اگر این صحت داشته باشد مقداری دشوار می‌کند که نقش اینها را بسنجیم. اینها به نوعی فعالیت زیرزمینی را آغاز کرده‌اند و اقداماتی را انجام می‌دهند. با توجه به تغییر هویت‌ها نمی‌شود به راحتی درباره اقدامات آنها قاطعانه حرف زد. چون اطلاعات زیادی درباره عملکرد آنها وجود ندارد.»
سایر اخبار این روزنامه
یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با «همدلی» احتمالا نورچشمی‌ها برای انتخابات نقشه بکشند کنترل قیمت دلار در کنار واردات ایمن‌آبادی: خواب ‌‌اصول‌گرایان برای مجلس یازدهم تعبیر نمی‌شود «همدلی» سیاست‌های بانک مرکزی درخصوص کنترل نرخ ارز را ارزیابی کرد تازیانه دلار بر تن تولید سید‌جواد میری در گفت‌وگو با همدلی اسطوره‌سازی در جامعه ایرانی را تبیین کرد: اسطوره‌‌ها شکل‌دهنده مجموعه‌ای از عواطف ملت‌ها همدلی تاثیر منفی نورچشمی‌‌‌ها را بر روند کنش‌‌‌های سیاسی و اجتماعی بررسی کرد بلای نوکیسه‌‌‌های سیاسی همدلی به بهانه حوادث ورزشگاه یادگار امام تبریز پیامد تلخ برخی رفتارهای ساختارشکنانه را بررسی کرد جعفر جعفری گلدیر عراق و آزمون سیاست ورزی ما «آشنا» و توییت‌هایش گزارشی از تلاطم اقتصادی یک تصمیم در انگلستان؛ ثروتمندان با آمدن برگزیت، لندن را ترک می‌کنند جعفر جعفری گلدیر عراق و آزمون سیاست ورزی ما مسیر‌های‌دشوار تهران در پیوستن به شانگهای بغداد و بیروت، اصلاح مقدم بر تغییر