آلمان تقسیم کشمیر را غیر قابل قبول دانست

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز جمعه پیش از دیدار با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در دهلی نو اعلام کرد که وضعیت کنونی کشمیر قابل قبول نیست و باید تغییر کند.
نشریه "تایمز او ایندیا" روز شنبه نوشت: مرکل و مودی روز جمعه یک دیدار محدود و بدون حضور خبرنگاران برگزار کردند.
به گفته مقامات هندی در این دیدار با وجود انتظار مرکل برای توضیح نخست‌وزیر هند در مورد وضعیت کشمیر، اما مساله کشمیر مطرح نشده است.
سخنان صدراعظم آلمان درحالی منتشر می‌شود که تعدادی دیگر از مقامات خارجی از جمله آمریکا در مورد محدودیت‌های وضع شده در کشمیر ابراز نگرانی کرده‌اند.


آنگلا مرکل عصر روز پنجشنبه وارد هند شد. وی روز جمعه با نارندرا مودی نخست‌وزیر و رام نات کویند رئیس جمهوری هند دیدار کرد. نخست‌وزیر هند 14 مرداد از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.
طبق اصل 370 قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسائل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.
طبق بند 35 قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال 1333 مقیم این ایالت بوده باشد یا 10 سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.
دولت پس از لغو اصل 370 قانون اساسی و بند 35 قانون هند که اختیارات ویژه‌ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: ارز صادراتی پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است دکتر جهانگیری در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای: استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات ازسوی تمامی طرف‌ها و برخورداری ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود تشدید تظاهرات در عراق لاوروف: البغدادی ساخته دست خود آمریکا بود سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات با آمریکا بر سر افغانستان شد آلمان تقسیم کشمیر را غیر قابل قبول دانست مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشوراعلام کرد: آمادگی برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران: ایران‌خودرو و سایپا عامل گرانی‌های اخیر هستند دولت اریتره از طرح آمریکا و صهیونیست‌ها برای انجام کودتا پرده برداشت در راستای اجرای طرح قطب گردشگری شرق تهران: احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13 سیاست‌های ضداسلامی بن سلمان، عربستانی‌های خشمگین را به خیابان‌ها کشاند دوستان و دشمنان صلح هرمز