تشدید تظاهرات در عراق

منابع رسانه‌ای از تشدید تظاهرات‌ها در استانهای مختلف عراق و تجمع معترضان مقابل بندر «ام القصر» و یک میدان نفتی دربصره خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس، دولت عراق به دنبال راهکارهایی جدید برای اجرای مقررات منع آمد و شد شبانه در استان بغداد و استان‌های جنوبی این کشور برای مهار اعتراض‌های مردمی است. مقرراتی که طی پنج روز گذشته، نتوانسته، تظاهرات‌های مردمی عراق را مهار کند.
در بغداد، شمار زیادی از معترضان، شب گذشته را در دو میدان «التحریر» و «الطیران»، واقع در نزدیکی پل «الجمهوریه» سپری کردند و به نوشته "العربی الجدید" شمار آنها در مقایسه با شب‌های پیش بیشتر شده است.
به گفته یک مقام امنیتی در بغداد، نیروهای امنیتی به دنبال بررسی طرح‌هایی جدید برای اجرای شدیدتر مقررات منع آمد و شد شبانه هستند که بستن جاده‌ها یک ساعت پیش از زمان مقرر (12 شب)، عدم اجازه خروج خودروها از محله‌های مسکونی به سوی مناطق اصلی بغداد که شاهد تظاهرات‌ها است، از جمله آنها است.


در مقابل، شهرهای «الناصریه»، «العماره»، «نجف»، «کربلاء» و «بصره» نیز همچنان شاهد تظاهرات‌های مردمی است و نیروهای نظامی و امنیتی متعددی در مناطق مختلف این شهرها مستقرند.
براساس این گزارش، شهرهای الناصریه و الرفاعی در استان ذی‌قار، شهر «الرمیثه» بزرگترین شهر استان «المثنی»، استان واسط و مرکز آن یعنی «الکوت»، «القادسیه» و مرکز آن «الدیوانیه» و نجف اشرف و کربلای معلی نیز از شب گذشته تاکنون شاهد تظاهرات‌های مردمی و اعتصاب بود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: ارز صادراتی پاسخگوی نیازهای ارزی کشور است دکتر جهانگیری در هجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای: استمرار برجام تنها با تعادل در اجرای تعهدات ازسوی تمامی طرف‌ها و برخورداری ایران از مزایای اقتصادی برجام مقدور خواهد بود تشدید تظاهرات در عراق لاوروف: البغدادی ساخته دست خود آمریکا بود سی ان ان: اکثر شهروندان آمریکایی خواهان خروج ترامپ از کاخ سفید هستند روسیه خواستار پیوستن ایران به مذاکرات با آمریکا بر سر افغانستان شد آلمان تقسیم کشمیر را غیر قابل قبول دانست مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشوراعلام کرد: آمادگی برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران: ایران‌خودرو و سایپا عامل گرانی‌های اخیر هستند دولت اریتره از طرح آمریکا و صهیونیست‌ها برای انجام کودتا پرده برداشت در راستای اجرای طرح قطب گردشگری شرق تهران: احداث اولین بازار بزرگ گل و گیاه در منطقه 13 سیاست‌های ضداسلامی بن سلمان، عربستانی‌های خشمگین را به خیابان‌ها کشاند دوستان و دشمنان صلح هرمز