بی اعتنایی معترضان هنگ کنگ به دستورات پکن

در جریان ۲۲مین آخر هفته اعتراضات در هنگ‌کنگ، دیروز (شنبه) پلیس برای متفرق کردند تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل استفاده کرد.
در این تظاهرات که بدون دریافت مجوز برگزار شد، هزاران نفر شرکت داشتند که به سوی پارک ویکتوریا راه‌پیمایی کردند. این پارک هم‌اکنون به پایگاهی برای جنبش دموکراسی بدل شده است. بسیاری از تظاهرکنندگان جامه سیاه پوشیده و ماسک بر چهره داشتند.
در این مراسم جمعیت سرودهای ملی بریتانیا و آمریکا را خواندند که عنادی آشکار با حاکمان جمهوری خلق چین به شمار می‌رود. عده‌ای از تظاهرکنندگان در خیابان سنگرهای آهنین و یک دروازه فوتبال ساخته بودند. بنا به گزارش دویچه وله، راه‌پیمایی در مجموع مسالمت‌آمیز جریان یافت اما عده اندکی که به دنبال درگیری بودند، به طرف مأموران امنیتی سنگ پرتاب کردند، در خیابان ویترین مغازه‌ها را شکستند و چند سنگر را به آتش کشیدند.
مأموران با حمله به تظاهرکنندگان آنها را پراکنده کردند. بیشتر جمعیت به طرف مرکز شهر هنگ‌کنگ حرکت کرد. جوشوا ونگ، از مخالفان سرشناس جنبش استقلال هنگ‌کنگ از جمهوری خلق، امیدوار بود که صدهزار نفر در تظاهرات شنبه شرکت کنند، اما این خواست برآورده نشد.
با این که سازمان‌دهندگان همواره بر سرشت مسالمت‌آمیز تظاهرات تأکید کرده‌اند، اما گروهی تندرو همواره تلاش دارند که راه‌پیمایی را به درگیری با مأموران پلیس بکشانند. مأموران نیز برای مقابله با آنها از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و ماشین‌های آب‌پاش استفاده می‌کنند.