دعای مسیحیان صهیونیست برای نجات ترامپ از استیضاح!

سرویس خارجی-همزمان با داغ شدن ماجرای استیضاح ترامپ، شماری از کشیش‌های« اوانجلیست» که به صهیونیست‌های مسیحی معروف هستند به صورت خصوصی با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و برای وی دعا کردند. رهبران تندروی اوانجلیست‌ روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارند و از حامیان اصلی ترامپ محسوب می‌شوند. انتشار تصاویر مربوط به این دیدار با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد تا جایی که باعث شد طرفداران نژادپرست و مخالفین ترامپ به جان هم بیفتند.
 صهیونیسم مسیحی مجموعه‌ای از باورهای به ظاهر دینی است که در زمینه تحقق اهداف صهیونیسم در میان عده‌ای از مسیحیان به ویژه رهبران و اتباع کلیسای پروتستان شایع است. پیروان این ادعا خود را از مبلغان انجیل می‌دانند و اعتقاد دارند از میان مسیحیان فقط اینان اهل نجات خواهند بود و دیگران هلاک خواهند شد. از ویژگی‌های آنها اعتقاد راسخ و تعصب خاص به صهیونیسم است و تعصب این مسیحیان به صهیونیسم بیش از صهیونیست‌های مقیم سرزمین‌های ‌اشغالی است!
ترامپ: اوباما داعش را ساخت و برایش خرج کرد
خبر دیگر از آمریکا اینکه در حالی که بیش از یک هفته از هلاکت «ابوبکر بغدادی» آن هم با روایت عجیب و غریب ترامپ می‌گذرد اما وی هنوز هم این ماجرا را رها نکرده و در هر جمعی که حاضر می‌شود ‌گریزی به کشته شدن بغدادی می‌زند. ترامپ در تجمع بامداد دیروز در جمع حامیانش در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» نیز بار دیگر اذعان کرد که اوباما «داعش را ساخته است» و او(ترامپ) بغدادی را مثل سگ کشت این درحالی است که بغدادی خودکشی کرده است.


رئیس‌جمهور آمریکا این بار در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری‌خواه خود در شهر «توپلو» گفته: «اگر من دموکرات بودم، آنها برای هفته‌ها درباره این داستان (کشته شدن بغدادی) حرف می‌زدند اما چون پای من در میان است، آنها حتی تلاش کردند از اهمیت این موضوع بکاهند. اگر اوباما چنین داستانی را در اختیار داشت، آنها (رسانه‌های آمریکایی) برای هفت ماه درباره آن صحبت می‌کردند، درباره شجاعت او حرف می‌زدند. خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت». ترامپ اوت ۲۰۱۶ (مردادماه ۱۳۹۵) نیز زمانی که نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری بود، رئیس‌جمهور این کشور به همراه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و رقیب دموکراتش را موسس داعش خوانده بود. او در سخنرانی آن زمان در میان حامیان جمهوری‌خواه در شهر «فورت لادردال» گفته بود: «داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد. او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز، هم (به همراه اوباما) موسس داعش بوده است». ترامپ در یک کنفرانس خبری در می‌سی‌سی‌پی نیز با مقایسه خود با سگ شرکت‌کننده در عملیات کشتن سرکرده داعش گفت: «توجه رسانه‌ها به این سگ حتی بیشتر از توجه آنها به من بود».
روایت ذهنی
روزنامه نیویورک تایمز اما در گزارشی درباره روایت ترامپ از کشته شدن بغدادی نوشته: «ترامپ تصویر واضحی از ‌گریه و فریاد ابوبکر بغدادی در واپسین لحظات پیش از کشته شدنش ارائه کرد. روایت او تصویری از مغز متفکر یک گروه تروریستی بی‌رحم را ارائه کرد که بیشتر به متن یک نمایشنامه می‌ماند و در حقیقت، هیچ کس نمی‌داند او از چه سخن می‌گوید. از آن زمان تاکنون هیچ کس نتوانسته است برای اثبات سخنان او شواهدی ارائه کند. وزیر دفاع، رئیس ‌ستاد مشترک و فرمانده نیرو‌های آمریکایی در منطقه که همگی ناظر بر عملیاتی که منجر به کشته شدن بغدادی شد بودند، هیچ یک نظری درباره آنچه ترامپ می‌گوید، ندارند».
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز چهار مقام دیگر در وزارت دفاع آمریکا نیز که به دلیل اجازه نداشتن برای صحبت درخصوص جزئیات عملیات، به شرط فاش نشدن نامشان سخن گفتند، اعلام کرده‌اند هیچ گزارش موقعیتی یا پس از عملیات یا هرگونه خبر دیگری که ادعای ترامپ را تایید کند، دریافت نکرده‌اند. همچنین به گفته آنان، هیچ شواهدی مبنی بر گفت‌وگوی ترامپ با کماندو‌های نیروی دلتا یا فرماندهان زمینی در زمانی بین حمله و سخنرانی او، وجود ندارد. یکی از مقامات آمریکایی که در جریان جزئیات عملیات انجام شده، بود، روایت ترامپ از وقایع رخ داده را خودنماییِ صرف خوانده است. یک مقام ارشد نیز ضمن ارائه گزارشی مفصل درخصوص این عملیات گفته: «به نظر می‌رسد این (سخنان) ساخته وی است.» ویدئوی ارسالی پهپاد جاسوسی نیز حاوی صدای زنده نبود (و هیچ صدایی از لحظه عملیات یا پس از آن ضبط نشده است). هیچ یک از مقامات کاخ سفید نیز سخنان ترامپ را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.