انفصال از خدمت 6 قاضی فاسد

دادستان کل کشور برای دومین بار طی کمتر از یک ماه از برکناری شش  «قاضی فاسد» و تشکیل پرونده برای چند قاضی دیگر خبر داد. 20 مهر ماه گذشته بود که حجت الاسلام منتظری در مشهد از اخراج پنج قاضی فاسد از قوه قضاییه خبر داد. وی پنج شنبه گذشته نیز در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه در استان آذربایجان شرقی درباره جدیدترین برخوردها با قضات فاسد در قوه قضاییه گفته است: «در همین یکی دو هفته اخیر پرونده شش قاضی فاسد را در محکمه عالی رسیدگی و آن‌ها را از دستگاه قضایی منفصل کردیم.» منتظری همچنین گفته است: هفت تا 10 پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی [قضات] است. به گزارش تسنیم، وی با بیان این که اراده و تصمیم دستگاه قضایی برخورد جدی با مفاسد درون دستگاه قضاست، تاکید کرد: «افتخار می‌کنیم که با صدای بلند اعلام کنیم با قاضی فاسد برخورد خواهیم کرد.»این اظهارنظر در خلال سفر مقامات عالی قضایی به استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است. سفری که رئیس قوه قضاییه در پایان آن اعلام کرد: یک گروه 40 نفره از دو هفته قبل به این استان اعزام  و گزارش بازدید آن ها در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ارائه شده است.
رئیس مرکز حفاظت ‌اطلاعات قوه قضاییه :  قطار پاک سازی درون قوه متوقف نمی‌شود‌
همزمان به گزارش تسنیم، حجت الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت ‌اطلاعات کل قوه قضاییه نیز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان اهر با بیان این که حرکت قطار پاک سازی درون قوه قضاییه با دستور مقام معظم رهبری آغاز شده و این روند متوقف نمی‌شود‌، افزود: تا قطع ریشه فساد اقتصادی آرام نمی‌نشینیم. البته این برخوردها تلنگری به مفسدان و خاطیان است و در این میان در مبارزه با فساد خط قرمزی برای خود قائل نیستیم و تا زمانی که ریشه فساد را در جامعه نخشکانیم آرام نمی‌نشینیم.
عده‌ای حرام‌خوار قصد داشتند در رسیدگی به پرونده‌های مفسدان خلل ایجاد کنند


وی همچنین اضافه کرد: در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی که به تازگی بیشتر دیده می‌شود، عده‌ای حرام‌خوار و نفوذکننده قصد داشتند در رسیدگی به پرونده‌های مفسدان خلل ایجاد کنند، شاید اگر به قیافه این افراد نگاه می‌شد همه فکر می‌کردند این‌ها حتی نماز شب‌شان را قضا نمی‌کنند اما با این حال دستگاه قضا شجاعانه در برابر مفسدان اقتصادی می‌ایستد و به عبارتی قوه قضاییه دست مفسدان اقتصادی را قطع می‌کند.
جلوگیری از تعطیلی 500 کارخانه در کشور با اقدامات قضایی
آیت ا... سید ابراهیم رئیسی در دیدارهای خود از اختصاص 60 میلیارد تومان برای رفع مشکلات دادگستری‌ها، پزشکی قانونی، زندان‌ها و برخی از بخش‌هایی که در دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی مشکلات جدی دارند، خبر داد. او به صورت سر زده در بازار‌های کفش و فرش تبریز حضور یافت و به گفت و گو با تعدادی از کسبه پرداخت. رئیس قوه قضاییه در نشست با صنعتگران آذربایجان شرقی درباره اقدامات قوه قضاییه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها گفت: با اقدامات دستگاه قضایی از تعطیلی بیش از ۳۲ کارخانه که با مشکل مواجه شده بودند، جلوگیری شده است، همچنین با اقدامات قضایی قضات و دادستان‌ها در سراسر کشور از تعطیلی حدود ۵۰۰ کارگاه و مرکز تولیدی جلوگیری یا تلاش شده است مشکلات حل شود.
 
   خبر مرتبط
بازگشت۶۸۸ میلیارد تومان به بیت المال

رئیس  قوه قضاییه با اشاره به تخلفات پرونده خصوصی سازی مجموعه ماشین سازی تبریز گفت: برخی از پرونده‌های ما در دادگستری به دلیل چند نرخی بودن ارز است یعنی اگر ارز تک نرخی بود، ما شاهد به وجود آمدن این پرونده‌ها نبودیم. در این پرونده تنها یک اقدام دستگاه قضا، بازگشت ماشین سازی تبریز به دولت بود. ارزش واگذاری و قیمت کارشناسی که آن‌ها برآورد کرده بودند ۶۸۸ میلیارد تومان بود که با پیگیری صورت گرفته این واگذاری ابطال و گروه صنعتی ماشین سازی تبریز به بیت المال اعاده شد.