پیکر مرحومه اعظم طالقانی به خاک سپرده شد

پیکر مرحومه اعظم طالقانی صبح دیروز پس از تشییع در کنار آیت‌الله طالقانی، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
پیکر مرحومه طالقانی از محل موسسه اسلامی زنان با حضور جمعی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس از جمله سخنگوی دولت و معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تشییع شد.
پیکر این مرحومه پس از تشییع،در جوار مزار پدرش، آیت‌الله سید محمود طالقانی در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.
مرحومه اعظم طالقانی که از زندانیان پیش از انقلاب و عضو دور اول مجلس شورای اسلامی بود، چهارشنبه‌شب گذشته به علت بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت. وی در سال‌های پس از انقلاب، فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی داشت.


رئیس جمهور،رئیس مجلس و معاون او ل رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحومه اعظم طالقانی را تسلیت گفتند.
در پیام آقای روحانی آمده است: درگذشت بانوی پر تلاش و انقلابی مرحومه اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، موجب اندوه فراوان شد.این بانوی مبارز، نه تنها شاهد مجاهدات و همچنین زندان‌های طولانی پدر بزرگوارش مرحوم آیت‌الله طالقانی بود، بلکه خود نیز از زنان پیشگام در مبارزه با رژیم پهلوی بود و سختی‌های فراوانی در این مسیر تحمل کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، سالیان متمادی از عمر خود را وقف انجام فعالیت اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع از حقوق زنان کرد و کارنامه پر باری از خود بر جا گذاشت.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر آموزش و پرورش: بخشی از مطالبات فرهنگیان این هفته پرداخت می‌شود آیت‌الله سیستانی هیچ طرف خارجی نباید در اراده عراقی ها تصرف کند سید حسن نصرالله: آمریکا در ممانعت از برون‌رفت لبنان از وضعیت کنونی نقش دارد ترامپ در اقدامی مداخله جویانه با نخست‌وزیری کوربین در انگلیس مخالفت کرد رئیس مجلس عوام انگلیس کناره‌گیری کرد بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج نشود گزینه جنگ در پیش‌رو است پیکر مرحومه اعظم طالقانی به خاک سپرده شد ارتش یمن پهپاد 11 میلیون دلاری آمریکا را سرنگون کرد وزارت اطلاعات اعلام کرد: شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در استان هرمزگان دادستان کل کشور: 6 قاضی فاسد دیگر برکنار شدند هدف، ضربه زدن به مقاومت رئیس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران مسیر رشد صادرات نفتی و غیرنفتی را طی می‌کند معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: 500 طرح تحقیقاتی بزرگ حوزه بهداشت مورد حمایت قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: بخشی از مطالبات فرهنگیان این هفته پرداخت می‌شود واکنش استاندار به جدایی ری از تهران: دولت به دنبال تغییر تقسیمات جغرافیایی نیست شهرداری تهران: برای عذرخواهی از مردم باکی نداریم