رئیس مجلس عوام انگلیس کناره‌گیری کرد

رئیس مجلس عوام انگلیس پیش از استعفای رسمی در اعتراض به تعطیلی اجباری ماه گذشته این نهاد، برای آخرین بار در مجلس حاضر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «جان برکاو» سخنگوی مجلس عوام انگلیس روز پنجشنبه برای اخرین بار در جلسه این مجلس شرکت کرد.
به نوشته روزنامه «دیلی میل»، برکاو در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) در آخرین جلسه مجلس عوام پیش از تعطیل شدن به درخواست «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد به‌زودی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. او در این جلسه کاغذی بر روی صندلی خالی خود گذاشت که بر روی آن عبارت «ساکت شده» نوشته شده بود.
سال‌های آخر فعالیت برکاو در مجلس عوام، با کشمکش‌های شدید سیاسی اقتصادی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مقارن بود. مجلس عوام انگلیس سه بار توافقی که دولت این کشور برای اجرای برگزیت با بروکسل کسب کرده بود رد کرد و در نهایت به کلیات توافق چهارم که در پی تلاش‌های فشرده جانسون حاصل شده بود رای مثبت داد.


برکاو 56 ساله که به‌مدت 10 سال ریاست مجلس عوام را بر عهده داشت، 22 سال پیاپی نمایندگی مردم ناحیه «باکینگهام» انگلیس را بر عهده داشت. اکنون با شروع کمپین‌های تبلیغاتی برای انتخابات زودهنگام 12 دسامبر (21 آذر) رقابت بر سر کرسی خالی او به یکی از داغ‌ترین منازعات بین احزاب انگلیسی تبدیل خواهد شد.
همچنین جانشین او به‌عنوان رئیس مجلس عوام، از طریق رای‌گیری در مجلس آینده و پس از برگزاری انتخابات همگانی مشخص خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر آموزش و پرورش: بخشی از مطالبات فرهنگیان این هفته پرداخت می‌شود آیت‌الله سیستانی هیچ طرف خارجی نباید در اراده عراقی ها تصرف کند سید حسن نصرالله: آمریکا در ممانعت از برون‌رفت لبنان از وضعیت کنونی نقش دارد ترامپ در اقدامی مداخله جویانه با نخست‌وزیری کوربین در انگلیس مخالفت کرد رئیس مجلس عوام انگلیس کناره‌گیری کرد بشار اسد: ترکیه از سوریه خارج نشود گزینه جنگ در پیش‌رو است پیکر مرحومه اعظم طالقانی به خاک سپرده شد ارتش یمن پهپاد 11 میلیون دلاری آمریکا را سرنگون کرد وزارت اطلاعات اعلام کرد: شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در استان هرمزگان دادستان کل کشور: 6 قاضی فاسد دیگر برکنار شدند هدف، ضربه زدن به مقاومت رئیس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران مسیر رشد صادرات نفتی و غیرنفتی را طی می‌کند معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: 500 طرح تحقیقاتی بزرگ حوزه بهداشت مورد حمایت قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: بخشی از مطالبات فرهنگیان این هفته پرداخت می‌شود واکنش استاندار به جدایی ری از تهران: دولت به دنبال تغییر تقسیمات جغرافیایی نیست شهرداری تهران: برای عذرخواهی از مردم باکی نداریم