عادل فردوسی پور ممنوع‌الصدا هم شد؟

آفتاب یزد- گروه شبکه: بارها در رابطه با حذف همه جانبه عادل فردوسی پور از صدا و سیما صحبت شده است اما این روزها این رسانه در اقدامی عجیب حتی صدا و حتی تقلید صدای این مجری توانمند ورزشی را هم سانسور کرده است!
برنامه فوتبال برتر به تهیه کنندگی مهدی هاشمی و اجرای محمدحسین میثاقی دوشنبه شب‌ها از آنتن شبکه سه سیما بهره می‌گیرد تا جای خالی برنامه نود را به نوعی پر کند! دوشنبه شب این هفته اما اتفاق عجیبی افتاد که در نوع خود شگفت‌انگیز بود. علی علی پور، مهاجم پرسپولیس مهمان این برنامه بود و از او خواسته شد تا ۵ گل برترش را نام ببرد؛ همزمان فیلم گل‌های مورد نظر علیپور هم پخش می‌شد. اما نکته عجیب اینجا بود که دو گل علیپور بدون صدای گزارشگر پخش شد! آن هم به این دلیل که گل علیپور در دربی ۸۵ و دیگر گل او به سپاهان توسط عادل فردوسی پور گزارش شده بود. در واقع سه گل دیگر او با صدای خیابانی و سیانکی به راحتی پخش شد اما دو گل دیگر با صدای فردوسی پور به صورت کاملاً خودجوش بدون صدای گزارشگر و با موزیک پخش شد!
از طرف دیگر در برنامه فرمول یک مهمانی دعوت می‌شود که کار تقلید صدا انجام می‌دهد، مهمان هنگام خداحافظی صدای عادل فردوسی پور را تقلید می‌کند و مجری برنامه، علی ضیاء با دستپاچگی سعی دارد که مهمان را هر چه زودتر ساکت کرده و از سن خارج کند! این‌ها همگی نشان می‌دهد که حتی پخش صدای عادل فردوسی پور هم در رسانه ملی ممنوع شده است اما هنوز هم هیچ‌کس دلیل این ممنوعیت را نمی‌داند!
این روزها ظاهرا تنها جایی که صدای عادل فردوسی‌پور قابل پخش است، نسخه صوتی کتاب اوست؛ یعنی فوتبال علیه دشمن که عادل متنش را برای کم‌حوصله‌ها خوانده و منتشر کرده است. هیچ بعید نیست مردم این کتاب را با کاور فردوسی‌پور بخرند و بعد از پلی کردن ببینند صدای میثاقی در حال پخش است! جالب است که این اواخر پخش برنامه نود را حتی به خاطر پوشش یک بازی در لیگ ملتهای اروپا هوا می‌کردند، اما الان فوتبال برتر گاهی اجازه دارد دو بار در هفته روی آنتن برود.