بیماری تاریخ تولد لاکچری  و جماعت «کلپچ خوار»!

جماعت کلپچ خور!
این که عده ای عادت دارند صبح های جمعه را با خوردن کله پاچه شروع کنند بسیار عادی است اما خوردن روزی 15 هزار دست کله پاچه توسط هموطنان مان بسیار قابل توجه است، این موضوع را می توان از بازتابی که این خبر در فضای مجازی داشت فهمید. برخی کاربران طبق روال همیشه به چرتکه انداختن مبلغ این تعداد کله پاچه پرداختند. کاربری نوشت: «اگر قیمت حداقلی ۱۵۰ هزار تومانی را در نظر بگیریم و تنها در یک روز، همان ۱۵ هزار دست کله پاچه مصرف شود، هر روز ۲.۲ میلیارد تومان پول برای کله پاچه خرج می‌شود.» کاربر دیگری نوشت: «یعنی در روز 150 هزار گوسفند کشته می شه؟ ! پس این همه گوشت کجا می ره وقتی همه هم میگن نداریم بخریم؟!» کاربری هم نوشت: «نتیجه این حجم کله پاچه خوری رو باید در جواب آزمایش کلسترول ایرانی ها دید.»
 
بیماری تاریخ تولد لاکچری
98/8/8 تاریخی شیک و رُند برای تولد نوزادان ولاکچری بازها؛ برخی مدعی شده اند دیروز هم مثل 7/7/97 صف طولانی سزارین در بیمارستان‌های خصوصی داشته ایم و شنیده‌ها حاکی از آن است که بسیاری از والدین از مدت‌ها قبل با صرف پول‌های کلان در صف انتظار تولد در 8/8/98 بودند. بسیاری از کاربران معتقدند که برخی به اصطلاح لاکچری باز حتی با تاریخ تولد نوزاد خود قصد پُز دادن و فخر فروشی دارند و حاضرند، پول کلان خرج و با جان فرزندشان بازی کنند، تا شناسنامه او با تاریخ شیک و لاکچری 8/8/98 صادر شود. برخی دیگر از کاربران معتقدند برخی والدین به دنبال سود و تجارت حتی با تاریخ تولد شیک و لاکچری نوزادشان هستند، کودکانی در اینستاگرام داریم که فالوئر‌های چند میلیونی دارند و پدر و مادرشان از بدو تولد برای آن ها صفحه مجازی ساخته اند و برای این افراد، چه چیزی بهتر از یک تاریخ تولد شیک و لاکچری.
 


تبلیغ موذیانه در اینستاگرام!
اگر خودتان این تصویر را استوری نکرده باشید، شاید در استوری دوستان تان دیده باشید. در این پوستر آمده است که به ازای هر استوری هزار تومان به حساب محک واریز می شود. حتما شما یا دوستان تان با نیت کمک به کودکان مبتلا به سرطان این استوری را منتشر کرده اید اما شاید متوجه نشده اید که شما با این کار فقط در حال تبلیغ برای یک کاربر اینستاگرام هستید که به دنبال جذب فالوئر است. شاید بهترین کار واریز همان هزار تومان توسط خود شما به حساب محک باشد تا این که  تبلیغ کسی را که نمی شناسید انجام دهید. شاید باورتان نشود ولی در همین مدت کوتاه نزدیک به 20 هزار فالوئر به دنبال کنندگان این کاربر اضافه شده است.‍
 
45 هزار تومان دوست داشتنی!
«راز وابستگی پولدارها به یارانه چیه؟»  این سوالی است که پس از شنیدن خبر یارانه گرفتن میلیاردرها مطرح می‌شود. در ویدئویی که به‌تازگی از یکی از برنامه‌های تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است از موارد عجیب پولدارهایی گفته می‌شود که همچنان یارانه 45500 تومانی را دریافت می‌کنند. افرادی که حتی صاحب پاساژ هستند و گردش مالی آن‌ها به سالی 20 میلیارد تومان هم می‌رسد. در این برنامه رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره این که چه کمکی برای حل این مشکل می‌کنند، می‌گوید: «یارانه رقم کوچیکیه، ما با پرونده‌های هزارمیلیاردی سر و کار داریم، اما آماده‌ایم از بانک های اطلاعاتی‌مون به دولت کمک کنیم». کاربری نوشت: «واقعا بعضی پولدارها چرا متوجه نیستند این رقم خیلی کوچک رو نگیرن با برنامه‌ریزی بهتر دولت چقدر از گره زندگی آدم‌های ضعیف‌تر باز می‌شه!»
 
جای خالی قانون حمایت از حیوانات
دیروز صبح تصویری از یک زن که سگی را از بالکن آپارتمانی آویزان کرده و مورد ضرب و شتم قرار می داد در فضای مجازی منتشر شد و از کاربران خواسته شده بود که با انتشار این تصویر، باعث نجات این سگ شوند. خوشبختانه این سگ با همکاری همسر آزار دهنده حیوان و نیروی انتظامی منطقه حکیمیه نجات داده شد. کاربران هم واکنش های زیادی به این ماجرا داشتند. کاربری نوشت: «هنوز نمی دونم چرا قوانین بازدارنده و برخوردکننده با حیوان آزاران در مجلس همچنان در حال خاک خوردنه!» کاربر دیگری نوشت: «به نظر میاد واحد مقابله با حیوان آزاری در نیروی انتظامی راه افتاده، چون خیلی خوب و سریع به موضوعات حیوان آزاری ورود می کنن.»
 
نطنزی های درختکار
ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از یک سنت زیبا در شهرستان نطنز خبر می داد. در این ویدئو می بینیم که یکی از آیین های قدیمی روستای مزده در شهرستان نطنز اهدای درخت به فرزندان در مناسبت های مختلف است. در این سنت قدیمی والدین به مناسبت های مختلف از جمله عروسی و تولد، درختی به فرزندان خود هدیه می کنند. اهالی این روستا با پلاک کوبی درختان سعی در ثبت این سنت گرانبها دارند. کاربری نوشت: «چه کار خوبی، کاش توی همه شهرها و روستاهامون اتفاق بیفته.» کاربر دیگری نوشت: «با همین کارهاست که فرهنگ یک جامعه تقویت می شه.» کاربری هم نوشت: «اگه هر کسی برای تولد بچه هاش در سال یک درخت بکاره در عرض چند سال یک کشور سرسبز و دوست داشتنی خواهیم داشت.»