عادل عبدالمهدی برای حضور در مجلس عراق شرط گذاشت

رهبر جریان صدر عراق بار دیگر بر ضرورت کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور از قدرت تاکید کرد.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق دیروز بار دیگر استعفای عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق را خواستار شد. وی تلویحا عبدالمهدی را عامل بحران عراق معرفی کرد.
وی طی بیانیه‌ای که در صفحه شخصی‌اش در توئیتر منتشر شد، نوشت: «توجه..این صرفا یک هشدار است و برای ارعاب نیست. پس شما‌ای مردم، فراتر از ترس هستید. من تنها به کسانی که توجه نمی‌کنند، هشدار می‌دهم. سوریه، سپس یمن و اکنون نوبت کیست؟: عراق. دیروز بشار، سپس عبدربه منصور و اکنون عادل عبدالمهدی.
ازسوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند، نخست‌وزیر این کشور قصد ندارد از سمت خود استعفا کند.


به گزارش اسکای‌نیوز، پس از اینکه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به حمایت از اعتراضات مردمی پرداخت، طرف‌های سیاسی حامی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور بر عدم استعفای او تاکید کردند.
منابع مذکور گفتند، این طرف‌ها تلاش خواهند کرد اصلاحات گسترده‌ای انجام دهند اما نخست‌وزیر کنونی در سمت خود باقی بماند تا انتخابات زودهنگام برگزار نشود. به گفته این منابع در صورت برگزاری این انتخابات، پیروزی با جریان صدر خواهد بود و این جریان می‌تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد.
عبدالمهدی برای حضور در مجلس عراق شرط گذاشت
در پی درخواست مجلس عراق برای حضور نخست‌وزیر این کشور در مجلس برای پاسخگویی به سوالات درخصوص تحولات اخیر، عبدالمهدی برای حضورش در این جلسه شرط گذاشت.
مجلس عراق به درخواست‌ها برای حضور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور در جلسه مجلس رای مثبت داد. مجلس عراق همچنین اعلام کرد که جلسه تا زمان حضور عبدالمهدی ادامه دارد.
این درحالی است که عبدالمهدی حضور خود در مجلس را به پخش زنده جلسه مشروط کرد.
بغداد و استان‌های دیگر شاهد تظاهرات گسترده علیه فساد و وضعیت اقتصادی هستند.
همچنین مجلس عراق در جلسه روز سه شنبه خود برخی امتیازات نمایندگان و مصونیت مجلس از هر نماینده که متهم به فساد است را لغو کرد.
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پس از دریافت پیام نخست‌وزیر عراق، از رقیب خود، هادی العامری رهبر سازمان بدر دعوت کرد برای برکناری دولت این کشور به او ملحق شود.
پاسخ هادی العامری به پیام مقتدی صدر
رئیس ائتلاف الفتح و رهبر سازمان بدر عراق به پیام رهبر جریان صدر این کشور پاسخ داد.
به گزارش سومریه نیوز عراق، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و رهبر سازمان بدر عراق در پیامی خطاب به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق گفت: در راستای تحقق منافع مردم عراق و نجات کشور مطابق با منافع عمومی با شما همکاری خواهیم کرد.
پیشتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در پیامی خطاب به صدر از او خواسته بود به جای درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام، با العامری برای تشکیل کابینه‌ای جدید توافق کند.
عضو جریان حکمت ملی عراق: استعفای عبدالمهدی عراق را وارد بیراهه می‌کند
یکی از اعضای جریان حکمت ملی عراق که نماینده پیشین استان کربلا بود، گفت که استعفای نخست‌وزیر کنونی عراق، مشکلی را حل نمی‌کند.
«حبیب الطرفی» عضو جریان حکمت ملی عراق نسبت به اظهاراتی که درباره استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور گفته می‌شد، هشدار داد.
الطرفی به روزنامه “العربی الجدید” -نزدیک به قطر- گفت که تظاهرات کنونی عراق، هیچ شاخصه یا رکن مشخصی ندارد، این تظاهرات هرج‌ومرج‌طلبانه است و رهبری مشخصی ندارد.
وی با بیان اینکه حتی مطالبات معترضان نیز متنوع است، تصریح کرد که «برخی خواستار انحلال مجلس هستند و برخی خواهان سرنگونی دولت. برخی هم در پی خدمات هستند.
الطرفی که نماینده پیشین استان کربلا بوده، ادامه داد: "با این وضعیت، حقوق ملت ضایع می‌شود و ما وارد مرحله‌ای می‌شویم که بیشترین هرج و مرج را دارد".
سایر اخبار این روزنامه
وزیر نیرو خبر داد: افزایش 50 درصدی بارندگی‌ها دولت هند امروز ایالت جامو و کشمیر را تقسیم می‌کند ادامه تظاهرات در لبنان به‌رغم استعفای حریری فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاههای ارتش در دانشگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیاء: از تحرکات دشمن غفلت نکنید ظریف: مایل به مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی هستیم اما سیاست زورگویانه آمریکا را نمی‌پذیریم عادل عبدالمهدی برای حضور در مجلس عراق شرط گذاشت مجلس انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد ایران،‌ ترکیه و روسیه بار دیگر بر تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند وزارت اطلاعات: باند مسلحانه قاچاق ارز در استان آذربایجان غربی منهدم شد رونمایی از قطعنامه جدید استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رئیس دفتر رئیس جمهور: صدا و سیما در مورد لوایح FATF یک طرفه عمل می‌کند تحلیل سیاسی هفته محسنی بندپی: 520 نقطه بحرانی در استان تهران وجود دارد بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول مسئولان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند اعتصاب، سفارت و کنسولگری‌های اسرائیل را به تعطیلی کشاند