سفیر انگلیس در تهران: لندن به برجام پایبند است

سفیر انگلیس در تهران درباره تاثیرات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر رویکرد لندن در قبال برجام گفت: چالش‌های بسیاری وجود دارند اما ما نسبت به اجرای تعهداتمان در برابر برجام پایبند هستیم، حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم.
«راب مک ایر» در یک پیام ویدئویی در حساب تویتری خود منتشر کرد، افزود: من اخیرا، سعادت این را داشتم که میزبان یک تیم از بلند رده‌ترین متخصصان هسته‌ای بریتانیا باشم. این تیم در راستای مدرن‌سازی راکتور هسته‌ای اراک، پیشرفت واقعا خوبی کسب کرد.
وی با بیان این موضوع که این همکاری بی‌نظیر یکی از مهمترین مزایای برجام است، ادامه داد: چین و بریتانیا به همراه یکدیگر، برخی از بهترین متخصص‌های هسته‌ای دنیا از جمله پروفسور «رابین گرایمز» و نیز بهترین فناوری این حوزه را گرد هم آورده‌اند.
سفیر انگلیس ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های ایران برای ساخت یک راکتور غیرنظامی پیشرفته که بتواند بواسطه آن مواد پزشکی وصنعتی را مورد تحقیق قراردهد،گفت:این طرح نمونه‌ای ازکارهایی است که نشان می‌دهد ما چگونه در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل شود که برجام پس از خروج آمریکا، هنوز کار می‌کند.


این دیپلمات انگلیسی ادامه داد: در ابتدا، آمریکا به همراه چین، راهبری این پروژه را در اختیار داشتند، درحال حاضر ما جایگزین آمریکا شدیم تا پروژه ادامه داشته باشد.
«مک‌ایر» درباره محتوای گفتگوهای خود با تیم هسته‌ای انگلیس که اخیرا به ایران سفر کرده بودند، نیز گفت: ما درباره این موضوع صحبت کردیم که چگونه می‌توان پروژه بازسازی اراک را هر چه سریع‌تر به اتمام رساند.
وی درباره تاثیرات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر رویکرد لندن در قبال برجام نیز گفت: چالش‌های بسیاری وجود دارند اما ما نسبت به اجرای تعهداتمان در برابر برجام پایبند هستیم، حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم.
تیمی از مختصصان هسته‌ای انگلیس مهر ماه برای رایزنی درباره بازطراحی راکتور اراک به ایران سفر کردند. براساس بیانیه سفارت انگلیس در تاریخ 22 مهر یک تیم از متخصصان هسته‌ای به سرپرستی «رابین گریمز» مشاور ارشد علمی دولت انگلیس وارد تهران شد تا به همراه یک تیم از متخصصان چینی، مراحل بعدی پروژه مدرن سازی راکتور اراک را به پیش ببرند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: شاخص‌های اقتصادی کشور در شرایط تحریمی بهبود یافت پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر مرتضی چهارمین همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان برگزار شد ایران اسلامی در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزا بود هیاهوی انتخاباتی ترامپ بر سر البغدادی وزیر خارجه فرانسه: امارات خواهان کاهش تنش با ایران است سفیر انگلیس در تهران: لندن به برجام پایبند است نخست‌وزیر عراق با انتخابات زود هنگام مخالفت کرد اخبار کوتاه اقتصادی سعد حریری از نخست وزیری لبنان استعفا کرد امیر کویت: ادامه اختلافات میان اعضاء شورای همکاری خلیج فارس دیگر قابل تحمل نیست سوال از «ظریف» و «حجتی» و گزارش از روند اجرای برجام در دستور کار هفته آینده مجلس وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری نوشت: تحریم آمریکا علاوه بر غذا، واردات دارو را هم هدف قرار داده است دستور صریح معاون اول رئیس جمهور بر توقف هر گونه فعالیت عمرانی در محوطه باستانی چغاگاوانه عذرخواهی شهردار تهران از شهروندان آغاز نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 آذر یک کرد اهل سنت سفیر کار ایران در ژنو شد آمریکا، بازسازی داعش