هیاهوی انتخاباتی ترامپ بر سر البغدادی

بخش اخبار جهان- هیاهوی دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ بر سر خبر مرگ ابو بکر بغدادی سر کرده گروه ترورستی داعش درحالی بالا گرفته است که ناظران آنرا در راستای بهره‌برداری تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا می‌دانند. ترامپ در یک برنامه تلویزیونی درباره کشته شدن ابوبکر بغدادی در عملیات نظامیان آمریکایی، با ذوق زدگی زایدالوصف گفت بغدادی مثل یک" سگ "کشته شد. آمریکا اعلام کرده است در جریان این عملیات، بغدادی را به همراه چند مسئول دیگر داعش در استان ادلب سوریه کشته است.
همچنین یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در سخنانی کشته شدن "ابوحسن المهاجر"، سخنگوی داعش و از اعضای اصلی این گروه را در عملیات جداگانه آمریکا در جرابلس سوریه تایید کرد.
این مقام آمریکایی ادامه داد: در این عملیات نیز که منجر به هلاکت یکی از بزرگ‌ترین دستیاران ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش منجر شدنیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) نقش مهمی داشتند.
ازسوی دگر رئیس ستاد مشترک آمریکا گفت: نیروهای آمریکایی بغدادی را در داخل یک تونل پیدا کردند که مخفی شده بود. نیرو‌های تهاجمی به البغدادی نزدیک شدند، اما وی جلیقه انتحاری‌اش را منفجر کرد. بقایای جسد البغدادی در ادامه به یک تاسیسات امن منتقل شد و هویت وی به کمک آزمایش "دی ان‌ای" در پزشکی قانونی تایید شد. بقایای جسد وی دور ریخته شد.


جسد ابوبکر بغدادی به دریا انداخته شد
طبق ادعای یک منبع در پنتاگون بقایای جسد سرکرده داعش به دریا انداخته شده است.
این منبع به چگونگی و زمان انجام این اقدام اشاره‌ای نکرده است اما مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی در این باره اظهار کرد، روند رهایی از بقایای جسد بغدادی به پایان رسید و به درستی با آن رفتار شد. آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود که جسد اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را به دریا انداخته است.
سازمان ملل مرگ ابوبکر بغدادی را تایید نمی‌کند
هماهنگ‌کننده تیم بازرسان سازمان ملل درباره گروه‌های تروریستی اعلام کرد که به اسناد و ادله کافی برای تایید مرگ سرکرده داعش دست نیافته است.
ادموند فیتون، هماهنگ‌کننده تیم بازرسان سازمان ملل درباره گروه‌های تروریستی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که تیم وی تا این لحظه نمی‌تواند مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش را تایید کند.
وی در این باره گفت: نه، من تایید نمی‌کنم اما معتقدم که باید به این موضوع با جدیت نگاه کرد. روش ما این است که با احتیاط با خبرها برخورد کنیم تا بتوانیم آن را از یکی از کشورهای عضو بشنویم.
فیتون در ادامه افزود: اگر مرگ بغدادی تایید شود این یک ضربه برای داعش خواهد بود اما برای نابودی آن کافی نیست.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: شاخص‌های اقتصادی کشور در شرایط تحریمی بهبود یافت پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر مرتضی چهارمین همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان برگزار شد ایران اسلامی در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزا بود هیاهوی انتخاباتی ترامپ بر سر البغدادی وزیر خارجه فرانسه: امارات خواهان کاهش تنش با ایران است سفیر انگلیس در تهران: لندن به برجام پایبند است نخست‌وزیر عراق با انتخابات زود هنگام مخالفت کرد اخبار کوتاه اقتصادی سعد حریری از نخست وزیری لبنان استعفا کرد امیر کویت: ادامه اختلافات میان اعضاء شورای همکاری خلیج فارس دیگر قابل تحمل نیست سوال از «ظریف» و «حجتی» و گزارش از روند اجرای برجام در دستور کار هفته آینده مجلس وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری نوشت: تحریم آمریکا علاوه بر غذا، واردات دارو را هم هدف قرار داده است دستور صریح معاون اول رئیس جمهور بر توقف هر گونه فعالیت عمرانی در محوطه باستانی چغاگاوانه عذرخواهی شهردار تهران از شهروندان آغاز نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 آذر یک کرد اهل سنت سفیر کار ایران در ژنو شد آمریکا، بازسازی داعش