ایران اسلامی در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزا بود

بخش خبری: دیروز همزمان با آخرین روز صفر و سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، ایران اسلامی سیاه پوش و سوگوار بود.
طی چند روز گذشته همزمان با عزاداری 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، زن و مرد و پیر و جوان از دور و نزدیک خود را به حریم مطهر رضوی رساندند تا درشهادت غریب الغربا،امام علی ابن موسی الرضا(ع) هم ناله با جواد الائمه(ع)، در این اندوه ومصیبت عظمی سوگواری و عزاداری کردند.
شهر قم نیز در سالروز شهادت جانسوز هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) غرق در حزن و ماتم بود، و عزاداری باشکوه با جلوه‌های شورانگیزی همراه بود.
حضور هیات‌های عزاداری از اقوام و قومیت‌های مختلف کشور جلوه‌ای از ارادت خالصانه آحاد ملت به امامت و ولایت را به منصه ظهور گذاشته‌است.


مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و همچنین بقاع متبرکه در سراسر کشور هماهنگ با شهرهای مذهبی نیز شاهد حضور گسترده عزاداران رضوی بودند.
در بیوت مراجع تقلید و علما و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم‌های متنوعی انجام شد، و سخنرانان ابعادی از سیره و زندگانی گهربار امام رضا را برای مشتاقان آن حضرت تبیین کردند.
حرم‌های امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایای بزرگ و کوچک استان تهران هم در آخرین روز ماه صفر به مناسبت شهادت برای امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) میزبان عزاداران تهرانی بودند.
امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذی القعده سال 148 هجری قمری در خانه امام موسی کاظم(ع) و نجمه (تکتم) در مدینه منوره متولد شد. نام ایشان «علی» و لقب مشهورش «رضا» و کنیه معروفش «ابوالحسن» است.
پیشوای هشتم(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش امام کاظم(ع) عهده‌دار مقام امامت شد و مدت امامت ایشان، حدود 20 سال طول کشید و سرانجام در آخر صفر 203 هجری قمری با نیرنگ مامون مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر مطهر آن امام همام در شهر مقدس مشهد به خاک سپرده شد.
عزاداری 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، نیز یکشنبه در سراسر کشور برگزار شد.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: شاخص‌های اقتصادی کشور در شرایط تحریمی بهبود یافت پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر مرتضی چهارمین همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان برگزار شد ایران اسلامی در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزا بود هیاهوی انتخاباتی ترامپ بر سر البغدادی وزیر خارجه فرانسه: امارات خواهان کاهش تنش با ایران است سفیر انگلیس در تهران: لندن به برجام پایبند است نخست‌وزیر عراق با انتخابات زود هنگام مخالفت کرد اخبار کوتاه اقتصادی سعد حریری از نخست وزیری لبنان استعفا کرد امیر کویت: ادامه اختلافات میان اعضاء شورای همکاری خلیج فارس دیگر قابل تحمل نیست سوال از «ظریف» و «حجتی» و گزارش از روند اجرای برجام در دستور کار هفته آینده مجلس وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری نوشت: تحریم آمریکا علاوه بر غذا، واردات دارو را هم هدف قرار داده است دستور صریح معاون اول رئیس جمهور بر توقف هر گونه فعالیت عمرانی در محوطه باستانی چغاگاوانه عذرخواهی شهردار تهران از شهروندان آغاز نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 آذر یک کرد اهل سنت سفیر کار ایران در ژنو شد آمریکا، بازسازی داعش