چهارمین همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان برگزار شد

سمنان- خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: چهارمین همایش بین‌المللی مجاهدان درغربت به منظور تجلیل از مجاهدان 30 کشور اسلامی و تجلیل از شهدای مبازه با ظلم و ستم با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دامغان برگزار شد.
در پیام آیه‌الله جوادی آملی آمده است: برنامه شما که درباره گرامیداشت مجاهدان و مهاجران در غربت برگزار می‌شود ارج می‌نهیم.
ازذات اقدس اله مسئلت می‌کنیم هدف والای شما که تعظیم مقام امامت وولایت امام رضااست و درسایه گرامیداشت مقام شهدا عموما و شهدا و مجاهدان و مهاجران درغربت خصوصا هست ارج می‌نهیم.
شهدای ما عموما و شهدا و مهاجران و مجاهدان درغربت خصوصا و عزیز ما حججی بالاخص به این ندا پاسخ دادند. این ندا وظیفه ما را مشخص می‌کند که مااز یک سمت باید بنالیم وگریه کنیم و عزاداری کنیم و ماتم اقامه کنیم و ازطرف دیگر سلاح رااز دوش نگذاریم و بابیگانه‌ها بجنگیم و استکبار را به زانو دربیاوریم. این شعاررسمی مااست این برنامه دینی رسمی مااست. زینب کبری فرمود ما قرآن رااز اسارت به در آوردیم، دست علی را باز کردیم و دین را زنده کردیم، سخنان زینب کبری پشتوانه قرآن کریم دارد، ذات اقدس اله در قرآن کریم درباره اینگونه از شهدا که به یاری دین برخاستند، البته درضمن حمایت از دین، مملکت هست، آزادی هست، امنیت هست، اقتصاد هست که باید باشد، اینها فروعات هست، عمده صیانت مذهب است، اگر کسی بداند بیگانگان بادین چه کردند و چه تصمیم داشتند و نهضت سالار شهیدان درکربلا چه بوده است، حرف زینب کبری را می‌زند که به ما خیلی خوش گذشت.


حضرت سیدالشهدا نفرمود من بایزید بیعت نمی‌کنم. فرمود: مثلی لایبایع مثل یزید ابن معاویه، فرمود هرکه آژاد اندیش است، حسینی فکر می‌کند، مثل من فکر می‌کند زیربار ظلم نمی‌رود. امروز هم همینطور است، بیان حسین ابن علی همینطور است، امروز کسی که حسینی فکر می‌کند نه آمریکا را، نه معامله قرن را، نه صهیونیسم را، هیچکدام را تحمل نمی‌کند.
اگر حضرت فرموده بود: من با یزید بیعت نمی‌کنم، شاید فکر می‌کردند که مخصوص خود اوست، حضرت فرمود: مثلی لایبایع مثل یزید بن معاویه. تا ظهور حضرت این اصل حاکم است، یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیربار ظلم نمی‌رود.
این که امام رضوان‌الله تعالی علیه فرمود انقلاب مدیون کربلااست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین ابن علی ابن ابیطالب است، همین است.
روح مطهر امام راحل و شهدا را با اولیائش محشور فرماید و پایان عمر همه را ختم به خیر بفرماید و ازشما بزرگوارانی که دراین صحنه شرکت کردید و برگزاری این صحنه باعظمت و باشکوه بعهده شما بود از تک تک شما حق شناسی می‌کنیم.
غفرالله لنا و لکم، والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
لاریجانی: حرکتهای مجاهدانه جایگاه عزت دارند و درمنطقه پیشتاز و تاثیرگذار هستند
بنابر این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بااشاره به قیامها و حرکت‌های صورت گرفته درقرن اخیر، انقلاب اسلامی ایران را حاوی تجربیات همه این قیامها و حرکتها دانست و اسلامیت رابعنوان یکی از محورهای این انقلاب مورد اشاره قرارداد.
دکترعلی لاریجانی احیای فکر مجاهدانه را یکی از نکات مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهارداشت: درشرایط کنونی کشورهای مسلمان و عربی در منطقه وجوددارند که پول و امکانات زیادی دارند، اما چون اهل مجاهده نیستند بایک تلفن حقیر می‌شوند و رایشان عوض می‌شود.
وی به تلاش غربی‌ها برای مخدوش کردن حرکتهای مجاهدانه ازطریق ایجاد گروههای تروریستی را مورد اشاره قرارداد و اظهارداشت: مجاهدان جان می‌دهند تا خلق در راحتی و آرامش باشند، اما تروریست‌ها به دنبال وحشت خلق هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکتهای انقلابی و مجاهدانه نظیر حزب‌الله لبنان و مجاهدان یمن، هم درهدف و هم درروش با گروههای تروریستی تفاوت دارند، اما کشورهای غربی این دو را باهم مخلوط می‌کنند و این مهمترین خیانتی است که گروههای تروریستی به حرکتهای مجاهدانه می‌کنند.
دکترعلی لاریجانی، بااشاره به عنوان همایش بین‌المللی " مجاهدان درغربت "، گفت: امروز قدرت مهم، فقط دولتها نیستند، بلکه جریانهای مجاهدانه هستند. وی افزود: امروز همه می‌دانند حزب‌الله و نیروهای فلسطینی از جریانهای تاثیرگذار درمنطقه هستند، که اگر نبودند، تاکنون صدبار جریانهایی مانند معامله قرن به نتیجه می‌رسید، لذا امروز مجاهدان جایگاه غربت ندارند، بلکه جایگاه عزت دارند و درمنطقه پیشگام هستند.
وی گفت: جریانهای بیداری که پشتوانه مجاهدانه دارند، جریانهای واقعی و پیشگام بوده و نه تنها درغربت نیستند، بلکه درخاورمیانه تاثیرگذار هستند.
دکترلاریجانی، حرکتهای مجاهدانه را عکس العمل مردم کشورهای منطقه درمقابل اهانت و کشتار مردم، درمقابل غربی‌ها دانست و خطاب به سیاستمداران کشورهای غربی گفت: بااین کارهایی که شما نسبت به مسلمانان داشتید، راهی جز مقاومت برای مردم نمانده است.
وی بااشاره به سخنان یک سیاستمدار آمریکایی دررابطه با بی‌معنا بودن ادعای آمریکا دررابطه با ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران، گفت: ما ده پانزده سالی است که گرفتار حق بازی آمریکا شده‌ایم و آنها علیرغم اینکه می‌دانند ما سلاح هسته‌ای نداریم، این موضوع را بهانه‌ای برای آزار و اذیت مردم ایران قرارداده‌اند و همین مسئله موجب شده که کینه آنها دردل مردم کشورمان جابگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، رفتار توهین آمیز غربی‌ها باکشورهای منطقه و اعتقادات مسلمانان رااز جمله دلایل ایجاد حرکتهای مجاهدانه درمنطقه دانست و اظهارداشت: امروز دیگر زمانی نیست که مسلمانها دست پائین داشته باشند، امروز مسلمانان صاحب فکر و تجربه و تکنیک شده‌اند، لذا جریان فکری اسلامی و مجاهدت، جریان فراموش شده و درغربت نبوده، بلکه درظهوراست.
وی بااشاره به مقاومت مردم یمن، فلسطین، سوریه و عراق در مقابل تهدیدات غربی‌ها و گروههای تروریستی و ناتوانی کشورهای غربی و گروههای تروریستی ساخته غرب در شکست دادن مقاومت مردم منطقه، گفت: وقتی صفحه خاورمیانه را درمقابل خود می‌گذارید می‌بینید که جریانهای زنده‌ای هستند که زنده بودن آنها بخوبی حس می‌شود و به دلیل تفاوت در هدف و روش، صف آنها کاملا ازتروریست‌ها جداست.
ارائه پیام تصویری شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و قرائت پیام تولیت آستان قدس رضوی و همچنین تجلیل از مجاهدان 30 کشور اسلامی و تجلیل از شهدای مبازه با ظلم و ستم ازبرنامه‌های این همایش بین‌المللی بود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: شاخص‌های اقتصادی کشور در شرایط تحریمی بهبود یافت پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر مرتضی چهارمین همایش بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان برگزار شد ایران اسلامی در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزا بود هیاهوی انتخاباتی ترامپ بر سر البغدادی وزیر خارجه فرانسه: امارات خواهان کاهش تنش با ایران است سفیر انگلیس در تهران: لندن به برجام پایبند است نخست‌وزیر عراق با انتخابات زود هنگام مخالفت کرد اخبار کوتاه اقتصادی سعد حریری از نخست وزیری لبنان استعفا کرد امیر کویت: ادامه اختلافات میان اعضاء شورای همکاری خلیج فارس دیگر قابل تحمل نیست سوال از «ظریف» و «حجتی» و گزارش از روند اجرای برجام در دستور کار هفته آینده مجلس وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری نوشت: تحریم آمریکا علاوه بر غذا، واردات دارو را هم هدف قرار داده است دستور صریح معاون اول رئیس جمهور بر توقف هر گونه فعالیت عمرانی در محوطه باستانی چغاگاوانه عذرخواهی شهردار تهران از شهروندان آغاز نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 آذر یک کرد اهل سنت سفیر کار ایران در ژنو شد آمریکا، بازسازی داعش